Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 21-23 januari 2022

Startat av Delirium, 1 december 2021 kl. 08:54:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Jag är lite sugen på HIS, även om jag skulle sänka snittkompetensen i partiet märkbart.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

folow

Jag kan också vara med, så kan jag vara sämstare än Elias. Allt för att ni andra ska få en chans att briljera!
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

Hannes

Ni är båda varmt välkomna!

Vi kan ju börja fundera lite på vilka lag vi vill spela, om inte annat för att kunna fokusera regelläsandet lite. Men lång tid kvar förstås.

Folket

Jag är lite sugen på Galore iår. Jag har inga problem med vaccin och mask. Finner att masken inte immar mina glasögon om glasögonen är vid rumstemperatur. 

Delirium

Citat från: folow skrivet  8 december 2021 kl. 15:37:51
Jag kan också vara med, så kan jag vara sämstare än Elias. Allt för att ni andra ska få en chans att briljera!

Kul Filip, det var inte igår!

Jag funderar på om det är möjligt att starta HIS på fredagkvällen och köra så långt man orkar, sedan pausa under lördagen och fortsätta på söndag om det behövs?
1914

Delirium

Citat från: Hannes skrivet  7 december 2021 kl. 16:00:53
Jag nämnde särskilt till Pontus att det vore kul att få med dig. Vi har ju båda spelat HIS mycket, och spelat mycket spel tillsammans, men aldrig spelat HIS tillsammans!  :o

True on all counts! Mina HIS-partier har dock i princip samtliga varit förrförra decenniet så viss rost finns kvar men det kommer alltid att vara ett attraktivt spel som är värt att lära ut till fler.
1914

Jon

Visar min okunnighet gällande HiS, men finns det plats för en till är jag gärna med.

Granlid

Vafan, någon ska väl spela turk, så jag är med.
Friendly fire isn't.

Delirium

Jag får det till sex pers, över en månad innan eventet, det är väl en tydlig signal att det ska bli av. :)

Vad tycker ni, ska vi köra igång redan på fredagen, eller kommer folk eventuellt sent då?

Regelläsning är ju en god idé. Jag spelar vad som helst, inklusive religiösa makter. :)
1914

Hannes

Nu har ju inte Pontus skrivit här i tråden så kanske glömde räkna honom? Vi har hittills:

Hannes
Pontus
Delirium
Elias
folow
Jon
Granlid

Så vi har sju intressenter. Ur mitt perspektiv bra med lite reserver. Det är ju ett tag kvar.

Sen är jag inget fan av att börja på fredagen, eftersom jag inte tror vi hinner klart då. Och jag tycker det är värt att sikta på att bli klar :). Att lämna spelet och komma tillbaka på söndagen låter logistiskt jobbigt, om det inte skulle bli virtuellt (och blir det det hinner vi säkert inte klart ändå, eftersom saker tenderar att ta rätt lång tid i det formatet).

Delirium

Jag kan inte räkna.  :P

Hinna klart ska vi absolut göra och som jag skrev, fredag kanske är dåligt också för att folk inte hinner komma. Mest tänker jag att man vill utnyttja schemat, särskilt så inte söndagen bara dör totalt men vi hinner ju inte HIS bara söndag oavsett hur vi gör. Å andra sidan är det lite vanskligt att säga lördag för HIS för då kan man inte boka in något annat även om vi är klara "tidigt" vilket jag tror är möjligt (men inte sannolikt) om vi har ett nybörjarparti. :)
1914

Scipio

Det blir inget Galore för mig den här gången tyvärr pga. tillökningen där hemma.
Men jag har goda förhoppningar att kunna åka på FF ivf.  :)
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Jon

Grattis Roger!! Vad kul!

Jag är inställd på Galore men håller samtidigt ett öga på omikron och dess utveckling.

tinG

Citera
...men håller samtidigt ett öga på omikron och dess utveckling.
den är inte inbjuden  :x
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Jag tycker personligen att en tågresa till Göteborg i januari känns mer och mer avlägsen, i synnerhet som jag inte verkar få tredje silen innan dess. Men vi får väl se vad som händer, jag kanske redan har haft Omicroncovid då :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"