Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 21-23 januari 2022

Startat av Delirium, 1 december 2021 kl. 08:54:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Kanske man också ska svara ja på frågan "om du skulle få symtom på covid under helgen, har du en lösning för att isolera dig i minst en vecka som inte involverar att du bor på hotell, äter på restaurang eller åker kollektivt?" Den kunde inte jag svara ja på.

Underskatta inte hur besvärligt det är att bli sjuk på främmande ort. Jag har ett pågående fall bland anhöriga som är exempel på det.

Bor du i Göteborg eller närliggande ort och har bil ska det väl inte vara något problem.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Frocken

Citat från: tinG skrivet  9 januari 2022 kl. 03:03:11
.......
De som inte är det bör stanna hemma den här gången. Är det rimligt?

Låter mycket rimligt Jonas. Jag dyker gärna upp. Om det blir stor smittspridning på barnens skola eller jobbet håller jag mig borta även om alla i familjen känner sig friska.

Granlid

Citat från: tinG skrivet  9 januari 2022 kl. 03:03:11

- Hej och välkommen till Galore IRL 2022, VILL du vara här? rätt/fel
- Känner du dig fullständigt frisk och kry? rätt/fel
- Är någon i din omedelbara närhet, dvs familj eller andra nära bekanta som du träffat under de senaste 7 dagarna bekräftat eller misstänkt Covidsjuk? rätt/fel
- Är du vaccinerad mot Covid-19 med minst TVÅ doser och dessutom beredd på att bevisa detta genom att visa upp ditt vaccinationsbevis för någon av oss som arrangerar evenemanget? rätt/fel
- Ärtsoppa är en rätt/fel

Here I Come
Friendly fire isn't.

Delirium

Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

aegneus

" Antalet deltagare vid privata sammankomster som äger rum på uthyrda lokaler sänks från 50 till 20. "

Är det vi?

tinG

Citat från: Delirium skrivet 10 januari 2022 kl. 09:31:08
Citat från: Granlid skrivet 10 januari 2022 kl. 08:02:48
Here I Come

Here I Stand!

CiteraPast time with good company
I love, and shall until I die
Grutch who lust, but none deny
So God be pleased, thus live will I

For my pastance
Hunt, sing and dance
My heart is set;
All goodly sport

For my comfort
Who shall me let?

Company with honesty
Is virtue, vices to flee;
Company is good and ill
But every man hath his free will

The best ensue
The worst eschew
My mind shall be
Virtue to use

Vice to refuse
Thus shall I use me

-- "The King's Ballad", Henry VIII
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

-- Napoleon Bonaparte

tinG

Citat från: aegneus skrivet 10 januari 2022 kl. 13:52:14
" Antalet deltagare vid privata sammankomster som äger rum på uthyrda lokaler sänks från 50 till 20. "

Är det vi?

Citeravuxna uppmanas undvika fester och största antalet tillåtna deltagare på exempelvis en konsert blir 500 personer

-- SVT Nyheter 2022-01-10

"Vuxna"!?
...och Galore blir verkligen ingen "fest". Det kommer bli hårt arbete
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Å andra sidan har jag med största sannolikhet just fått Covid, så jag kanske är pigg och med fulltankat immunförsvar om två veckor  :mrgreen:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Citat från: Elias Nordling skrivet 10 januari 2022 kl. 16:25:34
Å andra sidan har jag med största sannolikhet just fått Covid, så jag kanske är pigg och med fulltankat immunförsvar om två veckor  :mrgreen:
Bara du inte blir det 21:a hjulet Elias!   ;)
Krya på dig/er  :cry:
-- Napoleon Bonaparte

Granlid

Citat från: Hannes skrivet  7 januari 2022 kl. 15:40:23
Vi behöver väl bestämma vilken dag vi kör. Jag skulle väl helst köra lördagen, eller börja fredag kväll och sikta på att köra klart på lördag.

Sen får folk gärna välja lag. Protestant är lättast, men också tråkigast (tycker jag). England och turkarna har bekvämare position i hörnen och är ganska "scriptade" i de tidiga rundorna. Påven och Frankrike är svåra på olika sätt, men kul imo. Habsburg äger halva kartan och drar lätt dubbelt så mycket kort som de andra spelarna, men jag har aldrig nånsin sett dem vinna.

Börja gärna välja, så tar jag det som blir över :)

Jag skulle vilja styra upp att vi börjar fredag och blir klara lördag. Min kalender fick sig en smäll den helgen...
När det gäller lag, så skulle jag nog klä mig i denna skrud.
Friendly fire isn't.

Hannes

Bra val!

Då säger vi start fredag.

Pontus verkar ha fått förhinder så @plforest, du är välkommen! Paxa ett lag så kan du fokusera ditt regelläsande ;)

Jon

Jag skulle gärna vilja få ett lag tilldelat då jag har lite svårt att välja utifrån min obefintliga kunskap om spelet

Delirium

Jag måste styra upp nomenklaturen här, det heter väl för höge farao inte lag i Here I Stand? Det är inte Blood Bowl vi spelar!

Jag tror Jon blir en väldigt bra fransman, tror du inte det Hannes, och så sätter vi Philippe som engelsman?  :P

Jag känner en liten dragning åt det ottomanska hållet faktiskt men tar fortfarande vad som helst.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires