Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 21-23 januari 2022

Startat av Delirium, 1 december 2021 kl. 08:54:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Maglica

Min plan är att närvara fysiskt (men kanske lite mentalt frånvarande under korta stunder).  :P
Robert Maglica

Delirium

Citat från: Hannes skrivet 17 januari 2022 kl. 16:41:52
Snackade precis med Granlid lite grann på telefon, och vi tänker att det kan vara bra att sikta på att ta Here I Stand-partiet online, istället för att börja jaga ersättare. Nu har ju folk (förhoppningsvis) investerat lite i att läsa regler och så, så vore gött om det blev av, och spelet kräver sex spelare (inte tekniskt sett, men...)

Så ni som skulle vara med, kan ni tänka er att fortfarande vara det, trots att det blir digitalt (Tabletop Simulator + Discord)?

Ja, jag kommer ju inte att kunna närvara fysiskt så för mig är valet lätt: självklart kan jag spela det digitalt under helgen men får ni ihop folk och ni alla faktiskt vill ses fysiskt har jag full förståelse för det. Men jag är standby på digitalt spel om det blir av.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Delirium

Citat från: Maglica skrivet 17 januari 2022 kl. 17:59:55Min plan är att närvara fysiskt (men kanske lite mentalt frånvarande under korta stunder).  :P

En viss förbättring mot ett vanligt konvent alltså?  :P
Imperial Elegy
Space Empires

Maglica

Citat från: Delirium skrivet 17 januari 2022 kl. 18:36:57
Citat från: Maglica skrivet 17 januari 2022 kl. 17:59:55Min plan är att närvara fysiskt (men kanske lite mentalt frånvarande under korta stunder).  :P

En viss förbättring mot ett vanligt konvent alltså?  :P

Därom tviste de lärde.  :)
Robert Maglica

tinG

Så vad spelar vi som kommer?

Pericles - 4 spelare
Churchill - 3 spelare
Fire in the Lake (COIN) - 4 spelare
Gandhi (COIN) - 4 spelare

Empire of the Sun (Southwest scen) - 2 spelare
The US Civil War - 2 (+?) spelare
M&PBS - 2+ spelare
Napoleon at the Crossroads (CoN) - 2+ spelare
Highway to the Kremlin (CoN) - 2+ spelare
Dien Bien Phu - 2 spelare
Colonial Twilight (COIN) - 2 spelare
Nevsky - 2 spelare
Vafalls, inga Flygspel !?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Klas Malmström

Min plan är:
Silver Bayonet (Robert och jag fortsätter våran "utflykt" till jungeln i Asien).
Verdun 1916 Steel Inferno.
Klas Malmström
Linköping

Granlid

Nu behöver vi snart fatta beslut om partiet Here I Stand blir av online eller om det stryks.

Efter att ha samtalat med några av deltagarna, så kan jag se att följande personer vill köra via TTS.
Magnus
Hannes
Filip
Björn (förutsatt att han blir frisk(are))

Återstår att få info från plforest då samt att rekrytera ytterligare en spelare (protestant).
(Har skickat PM till honom.)

Filips och min brasklapp är att, efter fredagens session, utvärdera att det fungerar smidigt att köra igenom hela partiet i  TTS.

Tankar?
Friendly fire isn't.

Hannes

Låter bra. Jag hör med lite andra bekanta för en möjlig ersättare. Nån här i tråden får gärna norpa förstås. Protestanterna är lätta att spela :)

Delirium

Bra hopskramling, Magnus. Jag hoppas fortfarande kunna spela, jag är rätt kass idag men det är ju bara onsdag (famous last words).
Imperial Elegy
Space Empires

Granlid

Philippe har inte möjlighet att delta.
Med Björn i sjukstugan så är det nog läge att upprätta plan B i reserv.
Friendly fire isn't.

Elias Nordling

Under vilken tidsperiod hade ni tänkt er att spela? Jag funderar på om jag skulle erbjuda mina tjänster, jag var ju ursprungligen anmäld till partiet. Men jag är fortfarande lite Covidmosig i huvudet och har inte alls pluggat regler till spelet, och har inte heller förankrat att jag kanske ändå spelar spel hela helgen. Å andra sidan kan jag vädja till min sambos känsla för plikter om jag gör skillnaden mellan att partiet blir av eller ej.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Tidsperiod? Är det inte 1500-talet?  :P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

IRL hade vi ju tänkt oss fredag eftermiddag och framåt.
Imperial Elegy
Space Empires

tinG

Kommer starta IRL Galore med testballongen Empire of the Sun, South Pacific scenariot
Får se vart lördagen tar vägen
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Jag står till förfogande till HIS-partiet.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"