Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Forumet uppdaterat

Startat av Scipio, 30 mars 2022 kl. 13:31:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Vi har passat på att uppdatera forumet och med det så har en del utseendemässiga förändringar skett iom. den nya versionen.

Jag kommer att jobba vidare på det så det kommer bli lite oanonserade förändringar i forumet den närmsta tiden.
"Randomization is too important to be left to chance"

Jimmie

Hoppade till lite av förvåning när jag inte kände igen mig!  :lol:

nielsen.filip

:|

Jag är i djup chock!

:|

EvilSpook

Citat från: nielsen.filip skrivet 30 mars 2022 kl. 23:08:46Jag är i djup chock!
Det som chockade mig är att jag under inställningar har könet "inget". Det känns oroväckande.
Alternativet "Attackhelikopter" är inte valbart.
:twisted:
//EvilSpook

P.S. Forumet går på Göteborgstid också.

Scipio

Citat från: EvilSpook skrivet 31 mars 2022 kl. 18:33:02P.S. Forumet går på Göteborgstid också.
Men det var då bara ett jäkla gnäll!   :lol:

Går det på Göteborgstid för dig så är sannolikt inställningen för tidszon felaktig på din användar-profil.
Den kan du justera på egen hand.

EvilSpook

Citat från: Scipio skrivet 31 mars 2022 kl. 18:49:40Går det på Göteborgstid för dig så är sannolikt inställningen för tidszon felaktig på din användar-profil.
Den kan du justera på egen hand.
Oops! Jag var visst inte en könlös Göteborgare utan bara ignorant.

Ledsen för besväret!
//EvilSpook

aegneus

Aaaah!  Tog upp menyn för min användare och möttes av någon slags grönblå text på krigsspelsgrön bakgrund. Nästan oläsligt pga dålig kontrast. Går det att pilla med sådant?

Scipio

Citat från: aegneus skrivet  2 april 2022 kl. 11:27:42Aaaah!  Tog upp menyn för min användare och möttes av någon slags grönblå text på krigsspelsgrön bakgrund. Nästan oläsligt pga dålig kontrast. Går det att pilla med sådant?
Ja jag har pillat i en odokumenterad .css fil för att anpassa temat så det är lite mer krigiskt men jag är inte klar ännu.
Ett problem är att filen är gigantisk och odokumenterad så jag jobbar fortfarande på det. Det är trial and error tekniken som gäller.

Det andra är att jag kommer att ordna några ytterligare teman så användarna kan välja själv.
En del teman är bättre på mobila enheter och andra är bättre på datorer.

aegneus

Granlid

Tidigare var det enkelt att se vilka grupper/trådar dom hade olästa inlägg. Hur ser man det nu?
Friendly fire isn't.

Magnus2

Citat från: Granlid skrivet  2 april 2022 kl. 21:18:28Tidigare var det enkelt att se vilka grupper/trådar dom hade olästa inlägg. Hur ser man det nu?
http://www.krigsspel.se/forum/index.php?action=unread

Jon

Citat från: Granlid skrivet  2 april 2022 kl. 21:18:28Tidigare var det enkelt att se vilka grupper/trådar dom hade olästa inlägg. Hur ser man det nu?

Ja, det är väl en av få saker som jag saknar från det tidigare forumet. Att tydligt se vilka tavlor som fått nya inlägg, t.ex. att pratbubblorna skulle ändra färg eller något. Ett önskemål som jag inte vet om det går att ändra!

Men att vi kan bifoga bilder nu är fantastiskt, tack för det!

Scipio

Den funktionaliteten försvann i samband med uppdateringen.
Jag har inte lyckats reda ut om den funktionen är borta eller om det är något som går att slå på igen ännu.

Jon

Citat från: Scipio skrivet  3 april 2022 kl. 13:38:03
Jag har inte lyckats reda ut om den funktionen är borta eller om det är något som går att slå på igen ännu.

Nu är pratbubblorna för tavlor som har icke-lästa ämnen i en mörkare grön för mig, så den funktionen verkar ha slagits på? Finemang.

Scipio

Citat från: Jon skrivet  4 april 2022 kl. 20:14:09
Citat från: Scipio skrivet  3 april 2022 kl. 13:38:03

Nu är pratbubblorna för tavlor som har icke-lästa ämnen i en mörkare grön för mig, så den funktionen verkar ha slagits på? Finemang.
Ja jag lyckades hitta en inställning för det som jag aktiverade, var dock tvungen att invänta en ny post för att se om det fungerade eller ej.  😄