Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Forumet uppdaterat

Startat av Scipio, 30 mars 2022 kl. 13:31:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

"visa inlägg sedan ditt senaste besök" funkar fint
Hittat ny lokal, nu spelas 3 days of gettysburg third edition

Scipio

Citat från: aegneus skrivet  2 april 2022 kl. 11:27:42Aaaah!  Tog upp menyn för min användare och möttes av någon slags grönblå text på krigsspelsgrön bakgrund. Nästan oläsligt pga dålig kontrast. Går det att pilla med sådant?
Nu har jag hittat rätt rad för det så det ser nu lite mer vettigt ut.
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Jag tror mig ha fixat det mesta med krigsspel.se-temat nu.
Hittar ni saker som går att förbättra så rapportera det här så kanske jag fixar det.

Maglica

Funkar bra nu tycker jag. Tack för att du ordnar detta till oss. :up:

/Robert
Robert Maglica

Delirium

En sak som inte funkar för mig är knappen Visa olästa ämnen (sedan ditt senaste besök). Jag får alltid resultatet att det inte finns några, men väljer man Visa alla så dyker de upp. En mindre detalj men jag förstår inte skillnaden.
Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)

Scipio

Ok, jag använder den funktionen inte själv så jag har inte noterat detta.
Jag kan kika på det när jag har lite tid.

Elias Nordling

Visa olästa inlägg sedan ditt senaste besök funkar för mig, men du kanske menar annan knapp?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Nu när jag testar den så fungerar det som det ska för mig.

Det kanske är något knas med din användarprofil som vi får se över isf.

Elias Nordling

Plötsligt kan jag inte lägga till bilagor i mitt inlägg, de bara slängs utan förklaring. Vad är det frågan om?

Scipio

CiteraPlötsligt kan jag inte lägga till bilagor i mitt inlägg, de bara slängs utan förklaring. Vad är det frågan om?
Jag lyckas inte reproducera ditt problem här.

2022-12-03 16.26.00.jpg

Problemet uppstår sannolikt på din sida, prova annan webläsare eller annan enhet och se om problemet kvarstår.

Elias Nordling

Webbläsare gör ingen skillnad. Från mobil enhet kan jag inte posta bilder vad jag kan se. Testar...
Smolensk 9.jpg

Elias Nordling

Elias Nordling

jag kunde alltså posta samma bild här som jag inte kunde posta i Autumn for Barbarossa-ämnet.

När jag försöker igen nu får jag istället ett felmeddelande:

Fatal error: Uncaught TypeError: vsprintf(): Argument #2 ($values) must be of type array, string given in /home/krigsspe/public_html/forum/Sources/Post.php:2219 Stack trace: #0 /home/krigsspe/public_html/forum/Sources/Post.php(2219): vsprintf() #1 /home/krigsspe/public_html/forum/index.php(187): Post2() #2 {main} thrown in /home/krigsspe/public_html/forum/Sources/Post.php on line 2219

Elias Nordling

Smolenskdump.jpg

När jag döpte om filen och försökte igen kom den så här långt men inte längre. Ångra var enda valet.

Jag kunde alltså posta samma bild i detta ämne, så det är inte kopplat till min användare, och inte till bilden.

Det är som det finns något slags bilduppladdningskö kopplad till det specifika ämnet som buggat ur.

Scipio

Efter lite forskande så har jag listat ut att du redan har lyckats att ladda upp bilden till forumet.
Du kan infoga bilden i en post med koden: [attach id=1691]Smolensk10.jpg[/attach]Jag vet dock inte varför du fick fick felmeddelandet vid uppladdningstillfället.

Smolensk10.jpg