Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Scipio

Forumet uppdaterat

Startat av Scipio, 30 mars 2022 kl. 13:31:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Jag har infogat bilden med koden varje gång vid halvdussinet försök.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet  7 december 2022 kl. 06:35:28Jag har infogat bilden med koden varje gång vid halvdussinet försök.
Det ser ut som bilden visas korrekt nu?
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Elias Nordling

Ja, jag klippte och klistrade in i mitt senaste inlägg. Jag hade ett annat objektnummer i det senaste inlägget, men det var nog från nån av alla de andra gångerna jag försökt ladda upp.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet  7 december 2022 kl. 10:11:44Ja, jag klippte och klistrade in i mitt senaste inlägg. Jag hade ett annat objektnummer i det senaste inlägget, men det var nog från nån av alla de andra gångerna jag försökt ladda upp.
:up:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Elias Nordling

Men när jag försöker ladda upp nästa bild får jag samma problem som på bilden ovan. Ångra är enda alternativet när bilden är färdiguppladdad.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Jag reducerade upplösningen från 3000 till 2000 pixel på långsidan och döpte om den, då gick det. Så någonting med för tunga filer är det.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Kolla hur stora bilderna är som du försöker ladda upp.
Det finns en maxgräns för uppladdningar 10 meg.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Elias Nordling

Jag har en hypotes om vad det är som händer när jag misslyckas med att ladda upp bild. Det är när jag postar i en AAR-tråd där det är många bilder som laddar långsamt nedanför det inlägg jag skriver. Om bilderna fortfarande håller på att laddas ner när jag laddar upp nästa bild blir det knas. Om det nu är för att det är dubbelkommandot som blir för mycket, eller bara att bandbredden på ned- och uppladdning överlastas på något sätt. Att bilderna laddar långsamt är säkert i sin tur orsakat av att servern är belastad.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Det låter som en rimlig hypotes, vi har begränsad bandbredd till siten.

Tyvärr så hittar jag ingen config som begränsar filuppnaddning till max 1 i taget men jag ska gräva vldare.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"