Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire XI • 16 - 18/9 2022 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 8 maj 2022 kl. 17:38:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Rydfalk

Uppenbarligen börjar jag bli gammal - nej, det kommer inte som en överraskning för någon ;). Detta då framförhållningen till nästa Friendly Fire de luxe nu blott dryga fyra månader... vart är det på väg?!?  :shock:

Jag kan skylla lite på Rimforsa som var ovanligt sega med priset och sedan att det fanns en märkbar prisökning som behövde stämmas av och så. Den senare hängde inte ihop med mitt lilla till-lyxande med tanke på att det är 10:e gången på Rimforsa! (Yay! Tårta! :D  :mrgreen: )


Berätta gärna om ni tänker komma här men ta alla alla anmälningar via PM eller mail enligt informationstråden!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

ErikLj


B_J_S

//Jonas

Scipio

#4
Jag hade väldigt skoj senast med Grand Siecle och ser gärna en upprepning på FF i höst igen.

Om intresset är så pass stort så att vi får ihop 8-10 spelare på ett parti fredag - söndag då tanken är att spela Grand Campaign 1700-1800 så kommer jag att arrangera Grand Siecle även den här gången.

Standard-uppsättningen av spelet är att det finns 10 europeiska stormakter som 5 spelare spelar två av vardra.
Erfarenheterna visar att det snabbaste och roligaste sättet att spela på är som lagspel där två spelare spelar varsitt land i vardera stormakts-par som ett lag.

Jag vet att det kan vara svårt att få till 10 spelare på ett sånt projekt på FF när det är så mycket annat som drar men gör ett försök då det kan bli en rätt episk upplevelse som är svår att få till annars.

Grand Siecle på BGG


Anmälan till mig via PM, mail, SMS, brevduva eller här i tråden.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

thermopylai

Citat från: Scipio skrivet 10 maj 2022 kl. 14:44:22Anmälan till mig via PM, mail, SMS, brevduva eller här i tråden.

Jocke. Fre-sön siktar jag definitivt på. Ons-sön är nog osäkert.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Scipio

"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Andreas Lundin

Hej, mejlade dig Mikael, men har inte fått bekräftelse på att mejlet kommit fram. Anmälde mig fredag till söndag. :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Rydfalk

Citat från: Andreas Lundin skrivet 11 maj 2022 kl. 09:26:01Hej, mejlade dig Mikael, men har inte fått bekräftelse på att mejlet kommit fram. Anmälde mig fredag till söndag. :up:

Ah, g-mail...
"Hoppas det regnar i sommar!"

Fredrik H

Jag siktar på att dyka upp torsdag-söndag, det förutsätter att jobbet inte envisas med att jag på något sätt ska göra något vettigt för lönen under fredagen. 

Rydfalk

Som vanligt försöker jag hålla deltagarlistan i Informationstråden uppdaterad. Där kan du också se hur många rum som finns kvar.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

#11
Där var torsdagen fullbokad...
...och därmed även Grand Campaign.
Man kan tecknas sig som reserv eller satsa på vår populära Historical Campaign!
"Hoppas det regnar i sommar!"

thermopylai

"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

Hösten är svårplanerad för mig men jag hoppas kunna dyka upp fre-sön åtminstone, avvaktar...
Dungeons and Dragons och Kingmaker

PeterThorngren

Citat från: Rydfalk skrivet 16 maj 2022 kl. 22:19:37Där var torsdagen fullbokad...
...och därmed även Grand Campaign.
Man kan tecknas sig som reserv eller satsa på vår populära Historical Campaign!

Hej, skickat meddelande här till dig Mikael, men har inte fått bekräftelse på att messet kommit fram. Anmälde mig fredag till söndag för höstens FF
Peter Thorngren