Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire XI • 16 - 18/9 2022 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 8 maj 2022 kl. 17:38:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

The Wargamer

Hej!

Som helt ny medlem är jag intresserad av Friendly Fire den 16-18/9.
Finns det platser kvar och vad är mailadressen för att anmäla sig?

Scipio

Citat från: The Wargamer skrivet  1 juni 2022 kl. 13:18:12Hej!

Som helt ny medlem är jag intresserad av Friendly Fire den 16-18/9.
Finns det platser kvar och vad är mailadressen för att anmäla sig?
Välkommen till forumet!

All information som du behöver finns i Friendly Fire Informationstråden som du hittar här: https://www.krigsspel.se/forum/index.php/topic,4999.0.html

Anmälan görs till författaren av tråden Rydfalk.
Läs först Rydfalks information om vad som gäller vid anmälan och anmäl dig sedan genom att klicka på pratbubblan under Rydfalks avatar i tråden eller epost genom att klicka på kuvärtet bredvid pratbubblan.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Rydfalk

Jajamen! Det är vägen att gå! Raka vägen mot FFdL!  :up:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Citat från: pettho skrivet 30 maj 2022 kl. 19:13:00Hej, skickat meddelande här till dig Mikael, men har inte fått bekräftelse på att messet kommit fram. Anmälde mig fredag till söndag för höstens FF

Missade detta, hamnade precis på sidgränsen här på forumet...
Nej, beroende på läge skickar jag inte alltid bekräftelser.

Är ni osäkra, kolla bokningen på informationssidan!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Hösten och därmed FFdL närmar sig!

Vi har fått återbud och det finns en onsdag-torsdags slott ledig!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Citat från: Rydfalk skrivet 27 juli 2022 kl. 22:05:18Vi har fått återbud och det finns en onsdag-torsdags slott ledig!

Fast nu är den borta  :cry:

...men det finns fredag till söndag ledigt!

"Hoppas det regnar i sommar!"

ErikLj

Måste tyvärr avboka. Frun nämnde något om 20-års bröllopsdag, prioriteringar och framtida bröllopsdagar. Alternativet att hon föjde med var inte aktuellt.

Ett enklerum torsdag till söndag ledigt.

Ha det skoj och ser fram emot 2023!

Erik

Delirium

För att vara en avbokning, som egentligen är en tragisk händelse, var det en humoristisk sådan!
1914

tinG

Får man börja lobba för spel ännu?
Herrarna Hornegård och Multing letar efter spelare till kombinationen Liberty Roads/Victory Roads
Vad sägs?
 :)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Fredrik H

#24
Citat från: tinG skrivet  8 augusti 2022 kl. 15:34:28Får man börja lobba för spel ännu?
Herrarna Hornegård och Multing letar efter spelare till kombinationen Liberty Roads/Victory Roads
Vad sägs?
 :)

Det rör sig om två spel om 44-45 i Europa. Jag tror kombon sväljer 6 personer och det kan bli väldigt intressant när de sovjetiska fronterna tvingas be Stalin om vem som ska prioriteras samtidigt som Adolf sparkar sina chefer oftare än han borstar tänderna.
Jag och Multing spelade östfronten (Victory roads) i somras och vi kom fram till att det skulle vara ett mycket intressant FF-projekt. Spelen är medelkomplexa och det finns ingen GOSS-tröskel eller liknande som behöver bestigas.

Om dessa ord inte övertygar er inre Konjev så kommer här lite ögongodis som kommer att locka in er i vår vita skåpbil:

BjornH

Ahhrgh, nu kommer monsterprojekten. Nu när jag inte kan komma. Låter askul!

Elias Nordling

Jag är på kombon. Jag har pillat med systemet och är inte helt övertygad. Minns att i de mindre scenariorna kunde tysken vinna genom att helt enkelt ha en skräpenhet per ruta. Ser fram emot att omvärdera.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Hej, tyvärr missar jag höstens FF. Hoppas att vi syns till hösten.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

thermopylai

Citat från: Scipio skrivet 10 maj 2022 kl. 14:44:22Jag hade väldigt skoj senast med Grand Siecle och ser gärna en upprepning på FF i höst igen.

Om intresset är så pass stort så att vi får ihop 8-10 spelare på ett parti fredag - söndag då tanken är att spela Grand Campaign 1700-1800 så kommer jag att arrangera Grand Siecle även den här gången.

Standard-uppsättningen av spelet är att det finns 10 europeiska stormakter som 5 spelare spelar två av vardra.
Erfarenheterna visar att det snabbaste och roligaste sättet att spela på är som lagspel där två spelare spelar varsitt land i vardera stormakts-par som ett lag.

Jag vet att det kan vara svårt att få till 10 spelare på ett sånt projekt på FF när det är så mycket annat som drar men gör ett försök då det kan bli en rätt episk upplevelse som är svår att få till annars.

Grand Siecle på BGG


Anmälan till mig via PM, mail, SMS, brevduva eller här i tråden.

Jag är intresserad, men kan tyvärr inte dyka upp förrän fredag kväll. Om möjligt kan jag hoppa in med nån ensam spelare, eller ta över nåt land från nån som failat PMC  ;)
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Scipio

Citat från: thermopylai skrivet  9 augusti 2022 kl. 12:26:02
Citat från: Scipio skrivet 10 maj 2022 kl. 14:44:22...om intresset är så pass stort så att vi får ihop 8-10 spelare på ett parti fredag - söndag då tanken är att spela Grand Campaign 1700-1800...
Jag är intresserad, men kan tyvärr inte dyka upp förrän fredag kväll. Om möjligt kan jag hoppa in med nån ensam spelare, eller ta över nåt land från nån som failat PMC  ;)

Planen från början är att spela den stora Grand Campaign på 10 spelare på fredag - söndag då jag tror vi kommer att hinna spela till kampanjens slut då.

Jag går dock i valet och kvalet att ställa in arrangemanget eftersom vi nu är 4 anmälda vilket motsvarar hur många vi var inför FF i våras och då blev vi i slutändan 6 spelare per parti vilket funkar men om vi ska hinna spela klart hela kampanjen vilket är det som jag siktar på så måste vi bli 8-10 spelare som är med.

Kan nog vara lite naivt att tro att vi skulle kunna få med så många deltagare i ett och samma spel på FF men det hade varit en episk upplevelse.   :)
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"