Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XI • 16 - 18/9 2022 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 8 maj 2022 kl. 17:38:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Klas Malmström

Citat från: tinG skrivet  8 augusti 2022 kl. 15:34:28Får man börja lobba för spel ännu?
Herrarna Hornegård och Multing letar efter spelare till kombinationen Liberty Roads/Victory Roads
Vilka/hur-många dagar talar vi om?
Klas Malmström
Linköping

Fredrik H

Citera
CiteraFår man börja lobba för spel ännu?
Herrarna Hornegård och Multing letar efter spelare till kombinationen Liberty Roads/Victory Roads

Det har vi inte pratat om, men för min del kan jag tänka mig att det är flexibelt. Folk fick ju sparken...

Scipio

Citat från: tinG skrivet  8 augusti 2022 kl. 15:34:28Får man börja lobba för spel ännu?
Vad sägs?
 :)

Spelade igenom Liberty Roads kampanjen för några veckors sen och jag gillade den skarpt!
Har varit också varit väldigt sugen på att testa Victory Roads i många år.

Eftersom det ser rätt osannolikt ut att det kommer att gå att få till ett 10-manna Mega-Grand Siecle den här gången så skrotar jag den idén och ansluter mig till Kombo-Roads i stället.  :up:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Fredrik H

Citat från: Scipio skrivet  9 augusti 2022 kl. 19:07:21
Vad sägs?
 :)

Spelade igenom Liberty Roads kampanjen för några veckors sen och jag gillade den skarpt!
Har varit också varit väldigt sugen på att testa Victory Roads i många år.

Eftersom det ser rätt osannolikt ut att det kommer att gå att få till ett 10-manna Mega-Grand Siecle den här gången så skrotar jag den idén och ansluter mig till Kombo-Roads i stället.  :up:

Jag tycker Victory roads är det bättre av spelen, mest för att jag gillar hur det operationella tempot för ryssarna skildras.

Scipio

Citat från: Fredrik H skrivet  9 augusti 2022 kl. 23:27:12Jag tycker Victory roads är det bättre av spelen, mest för att jag gillar hur det operationella tempot för ryssarna skildras.
Jag ser fram emot att få uppleva det!

tinG

Citat från: Scipio skrivet  9 augusti 2022 kl. 23:45:17
Citat från: Fredrik H skrivet  9 augusti 2022 kl. 23:27:12Jag tycker Victory roads är det bättre av spelen, mest för att jag gillar hur det operationella tempot för ryssarna skildras.
Jag ser fram emot att få uppleva det!

Hurra, jag får spela krigsspel med Roger igen!  :up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Citat från: tinG skrivet 10 augusti 2022 kl. 10:25:25Hurra, jag får spela krigsspel med Roger igen!  :up:
Ja riktigt kul! Det var ett tag senast nu   :up:

tinG

Citat från: Fredrik H skrivet  9 augusti 2022 kl. 14:51:40
Citera
CiteraFår man börja lobba för spel ännu?

Det har vi inte pratat om, men för min del kan jag tänka mig att det är flexibelt. Folk fick ju sparken...

Det ser ut som att du, Roger, Elias och jag kommer på onsdagen, och att Fredrik anländer under torsdagen. Så kampanjstart på fredag låter kanske rimligt, om vi inte tjuvstartar med D-dagen redan under torsdagen... 
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Rydfalk

Bäst att få upp bokningsbladet ser jag... Ska försöka hitta tiden bara.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Har uppdaterat det gamla spelschemat till hösten 2022.

Har du varit med förut har du nog redigeringsmöjligheter. Ska maila ut vid tillfälle.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

Francisco

Hej

Jag och Emil Ekbom är sugna på COIN-spel eller några andra "politik/krig" i härlig kombination.
Vi kommer båda på fredagen och är där till söndag.
Spel vi har att bidra med är
Andean Abyss, Distant Plains, Cuba libre, Here I Stand.

Men vi spelar jättegärna andra spel.

Finns det några som är sugna på att boka in sig på sådant spel?

//Francisco

thermopylai

Citat från: Francisco skrivet 15 augusti 2022 kl. 11:06:56Hej

Jag och Emil Ekbom är sugna på COIN-spel eller några andra "politik/krig" i härlig kombination.
Vi kommer båda på fredagen och är där till söndag.
Spel vi har att bidra med är
Andean Abyss, Distant Plains, Cuba libre, Here I Stand.

Men vi spelar jättegärna andra spel.

Finns det några som är sugna på att boka in sig på sådant spel?

//Francisco

Jag är intresserad av att spela Here I Stand och Distant Plain, även t.ex. Virgin Queen, All Bridges Burning om nån har med dem.

Age of Monarchs Fredrik H? Europa Universalis Price of Power om det kommit eller nån har ett speltestexemplar?

Själv tar jag gärna med Mega Civ/Western/Eastern Empires om det finns intresse? Funkar fint med typ 6+ spelare.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

RobGuilliman

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"