Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XI • 16 - 18/9 2022 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 8 maj 2022 kl. 17:38:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Fredrik H

Citat från: thermopylai skrivet 15 augusti 2022 kl. 11:16:56Jag är intresserad av att spela Here I Stand och Distant Plain, även t.ex. Virgin Queen, All Bridges Burning om nån har med dem.

Age of Monarchs Fredrik H? Europa Universalis Price of Power om det kommit eller nån har ett speltestexemplar?

Själv tar jag gärna med Mega Civ/Western/Eastern Empires om det finns intresse? Funkar fint med typ 6+ spelare.

Jag tar gärns med Age of Monarchs om du vill låna det men kommer själv att spela Roads to Victory

Elias Nordling

Vet inte om Fredrik H vill titulera sig Stockholmare, men han är i alla fall länsbo.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Fredrik H

Citat från: Elias Nordling skrivet 15 augusti 2022 kl. 16:44:10Vet inte om Fredrik H vill titulera sig Stockholmare, men han är i alla fall länsbo.

Haha, jo jag är kunglig huvudstadsbo.  :)

Rydfalk

Citat från: Francisco skrivet 15 augusti 2022 kl. 11:06:56Hej

Jag och Emil Ekbom är sugna på COIN-spel eller några andra "politik/krig" i härlig kombination.
Vi kommer båda på fredagen och är där till söndag.
Spel vi har att bidra med är
Andean Abyss, Distant Plains, Cuba libre, Here I Stand.

Men vi spelar jättegärna andra spel.

Finns det några som är sugna på att boka in sig på sådant spel?

//Francisco

Jag och David kan vara på ett COIN t ex på söndagen.
Kan ta med Distant Plains, Cuba libre, Fire in the Lake eller Pendragon.

Francisco

Yrkesskadad (jobbat som projektledare) som jag är börjar jag lägga upp en plan.

Jag föreslå Age of Monarchs på lördag, frågan thermopylai är om du vill spela på FM eller EM?
Sen läggare vi upp det på spelschemat och börjar "ragga" eller shanghai spelare, men vi är tre nu.

För söndagen föreslår jag ett härligt COIN-spel, finns det någon favorit?

Finns plats på fredagen och lördagen för mera spel, har vi några andra förslag?

//Francisco

Rydfalk

Citat från: Francisco skrivet 15 augusti 2022 kl. 21:39:19Yrkesskadad (jobbat som projektledare) som jag är börjar jag lägga upp en plan.
...

//Francisco
Det är en gammal fd projektledare som gjort spelschemat, lite av ett Gantt-schema ;)

Lördagen och kanske fredagen räknar jag med ska gå åt till GTS:Race For Bastogne eller motsvarande.
Lördag efter vinpaketet är dock ledigt för nåt lättsamt.
Söndagen skulle det vara kul med Distant Plains, Fire in the Lake eller Pendragon, vilket som i min världsbild.

David Sunnergren

Citat från: Rydfalk skrivet 16 augusti 2022 kl. 07:36:55
Citat från: Francisco skrivet 15 augusti 2022 kl. 21:39:19Yrkesskadad (jobbat som projektledare) som jag är börjar jag lägga upp en plan.
...

//Francisco
Det är en gammal fd projektledare som gjort spelschemat, lite av ett Gantt-schema ;)

Lördagen och kanske fredagen räknar jag med ska gå åt till GTS:Race For Bastogne eller motsvarande.
Lördag efter vinpaketet är dock ledigt för nåt lättsamt.
Söndagen skulle det vara kul med Distant Plains, Fire in the Lake eller Pendragon, vilket som i min världsbild.

Jag har aldrig spelat Fire in the lake så om det är ett bra alternativ spelar jag gärna det.

Francisco

Nästa yrkesskada kommer upp - spelat diktator i diverse spel.
Så jag bestämmer att vi spelar Fire in the lake på söndag.
Tar ej emot andras åsikter, vilken typ av diktator vore jag då.

Ska lägga in nu.

Age of Monarchs på lördag
Fire in the lake på söndag

Måste fylla ut fredagen och ha någon reserv för lördagen, men det ser bra ut nu.

//Francisco

Rydfalk

Citat från: Francisco skrivet 16 augusti 2022 kl. 13:56:37Nästa yrkesskada kommer upp - spelat diktator i diverse spel.
Så jag bestämmer att vi spelar Fire in the lake på söndag.

Då bestämmer jag att jag tar med Fire in the Lake! Ha, så det så! 8)

Björn von Knorring

Jag är alltid intresserad av COIN. Välj valfritt COIN och jag tar den faktion som blir över :)

thermopylai

Citat från: RobGuilliman skrivet 15 augusti 2022 kl. 13:58:10Hej är det någon från Sthlm som skall ner?

Ja fre-söndag. Om vi är några som delar kan vi ta en hyrbil, annars tåg.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

thermopylai

Citat från: Fredrik H skrivet 15 augusti 2022 kl. 15:16:35
Citat från: thermopylai skrivet 15 augusti 2022 kl. 11:16:56Jag är intresserad av att spela Here I Stand och Distant Plain, även t.ex. Virgin Queen, All Bridges Burning om nån har med dem.

Age of Monarchs Fredrik H? Europa Universalis Price of Power om det kommit eller nån har ett speltestexemplar?

Själv tar jag gärna med Mega Civ/Western/Eastern Empires om det finns intresse? Funkar fint med typ 6+ spelare.

Jag tar gärns med Age of Monarchs om du vill låna det men kommer själv att spela Roads to Victory

Ja, ta hemskt gärna med! Men går det att mejla regler för påläsning i förväg? Tack

thermopylai

Citat från: Francisco skrivet 16 augusti 2022 kl. 13:56:37Age of Monarchs på lördag
//Francisco

Jag gissar att Age of Monarchs är ett heldagsspel, eller Fredrik H?
Hinner vi FitL på söndag om man måste åka på eftermiddagen? Har hört att det är ett av de längre COIN, men inte provat.

Fredrik H

Citat från: thermopylai skrivet 17 augusti 2022 kl. 10:26:54
Citat från: Francisco skrivet 16 augusti 2022 kl. 13:56:37Age of Monarchs på lördag
//Francisco

Jag gissar att Age of Monarchs är ett heldagsspel, eller Fredrik H?
Hinner vi FitL på söndag om man måste åka på eftermiddagen? Har hört att det är ett av de längre COIN, men inte provat.

Jag skulle gissa att det tar ett tag, har ingen riktig koll ärligt talat (spelade solitärt för x antal år sedan). Jag har inte reglerna på datorn utan bara i utskriven form, kan du hämta dem på Kungsholmen går det bra, annars får vi lösa det på annat vis.