Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XI • 16 - 18/9 2022 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 8 maj 2022 kl. 17:38:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)

Scipio

Delirium

Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)

Scipio

Scipio

Scipio

Scipio

jerry

Hittat ny lokal, nu spelas 3 days of gettysburg third edition med 2 man, samt White Death (japan version) med 2 man

Scipio

Citat från: jerry link=msg=73923vad är detta ...?
Liberty Roads + Victory Roads
Samt Stones River

jerry

Citat från: Scipio skrivet 15 september 2022 kl. 23:35:46
Citat från: jerry link=msg=73923vad är detta ...?
Liberty Roads + Victory Roads
Samt Stones River

Tack, det var stones river jag funderade över......
Hittat ny lokal, nu spelas 3 days of gettysburg third edition med 2 man, samt White Death (japan version) med 2 man

Fredrik H

Ännu ett mycket trevligt FF lagt till handlingarna. Jag saknade några bekanta ansikten men å andra sidan så var där en hel del nytt friskt blod - jag hoppas dom gillade det och kommer tillbaka. I vanlig ordning fick jag inte koll på alla namn (jag gillar namnbrickor) men det var kul att träffa såväl nya som gamla. Lite bilder:

Vårt stora Victory Roads/Liberty roads-projekt. Jonas försvarar Frankrike mot vulgär kapitalism samtidigt som Rensarn förklarar den dialektiska materialismens vetenskapliga överlägsenhet. Jag tror vi alla lärde oss mycket om spelen och jag gillar dem skarpt ( i synnerhet östfronten).

Är det ett flygplan? Är det en V1:a? Nej, det är den ryska sydfrontens grand offensive i augusti 44. Efter att ha laddat logistik och planerat offensiven i en månad så ringer Stalin ett par dagar innan startdatum (Stalin var en event) och kräver start dagen efter. Det är bara att kasta planerna genom fönstret och göra som chefen säger. Som lök på den kommunistiska laxen så inleddes den första attacken med en dubbeletta (man ska slå högt). Gulag fick påfyllning gissar jag. Jättekul och ungefär lika frustrerande med den typen av events. Vi på andra sidan var hela tiden tvungna att hålla Adolf på gott humör genom att anfalla oftare än vi ville.

Fler bilder kommer när jag hinner.

Fredrik H

Lite krig har ingen dött av, se så glada dom ser ut! På frågan om det var okej att jag tog bilder på våra nya talanger uppstod frågan om ett Onlyfans för krigsspelare. PM:a mig om kontaktdetaljer ifall intresse uppstått. Det krigas i forna Jugoslavien på bild, men jag såg dem testa annat också.

Det här gänget brukar spela flera spel per FF än jag gör per år, inget undantag denna gång. Det måste väl vara ett av de men man erhåller då man uppfostrats av Rydfalk senior gissar jag.

I vanlig ordning stod Göteborg för helgens långkörare, Dead of Winter kördes in i kaklet. Ryktet säger att dom faktiskt fick stridskontakt men jag förhåller mig skeptisk. Filip, Fredrik och Fredrik står upp av vad jag förmodar är respekt för Ulfs taktiska briljans.

Fredrik H

COIN-maffian var delvis på rymmen när jag skulle fota, men jag såg att dom hann med att såväl odla knark (förlåt, arbetarvänliga eko-odlingar i Anderna)  som att praktisera hinduism. Vår hobby ger så mycket på så många plan.

Hemmabygget Age of Monarchs testades av idel löst folk. På bilden kan det vara så att vi ser den turkiska sultanen förklara för perserna att dom kanske är muslimer men liksom fel sorts muslimer så det är nog bäst att deras områden styrs från Konstantinopel, detta samtidigt som spanjorerna förklarade kristen teologi för intresserade azteker. 
Dom testade några turns och verkade öppna för att köra igen.

I ena hörnet av det största rummet sågs ett eko från forna dagars FF. ASL, spelet som gjort vår hobby till en materialsport, spelades av Fredrik och Robert. För första gången i spelets historia måste en spelare kolla en sak i regelboken, tur att jag lyckades föreviga den rara händelsen.

Jag lyckades missa en del spel och spelare, men räknar med att andra också tog bilder? Tack för den här gången!

Anders Larsson

Tack alla för en grym helg ! :up:
Har redan börjat planera för vecka 8 nästa år !

Mvh
/Anders