Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XI • 16 - 18/9 2022 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 8 maj 2022 kl. 17:38:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

Under Friendly Fire helgen så sponsrade Three Crown Games igen en mycket uppskattad krigsspels-quizz för tredje gången i ordningen.
Det har blivit en mycket uppskattad tradition som passar väl in och det är ett av de få tillfällen under helgen där alla deltagare samlas till gemensamt samkväm och skratt.

Efter en hård kamp blev segraren välförtjänt med flera gastkramande vändningar och en "tight" slutspurt: Joakim Persson!
Många gratulationer till Joakim från oss alla!

Och ett stort tack till Stefan Stefan Eken Ekström och Three Crown Games för att ni inspirerat till och sponsrar Friendly Fires Quizz!

https://threecrownsgames.com

2022-09-17 20.17.21.jpg

2022-09-17 20.17.04.jpg

2022-09-17 20.34.49.jpg   
"Randomization is too important to be left to chance"

thermopylai

Citat från: Scipio skrivet 19 september 2022 kl. 11:34:37Under Friendly Fire helgen så sponsrade Three Crown Games igen en mycket uppskattad krigsspels-quizz för tredje gången i ordningen.
Det har blivit en mycket uppskattad tradition som passar väl in och det är ett av de få tillfällen under helgen där alla deltagare samlas till gemensamt samkväm och skratt.

Efter en hård kamp blev segraren välförtjänt med flera gastkramande vändningar och en "tight" slutspurt: Joakim Persson!
Många gratulationer till Joakim från oss alla!

Och ett stort tack till Stefan Stefan Eken Ekström och Three Crown Games för att ni inspirerat till och sponsrar Friendly Fires Quizz!

https://threecrownsgames.com

2022-09-17 20.34.49.jpg 

Min stoltaste stund  :)
Vilken rysare och vilken konkurrens!

Tack alla för en superhelg! Nästa FF kanske vi hinner spela mer än 2 turns av Age of Monarchs  ;)
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

nielsen.filip

Jag har fått en sammanställning från anonym källa som inte lyckats få konto här på krigsspel.se men som skall varit med på Friendly Fire Deluxe XI:

Dåligt!
En känd tänkare sa en gång att allt går åt helvete men problemet är att det går åt helvete så långsamt så ingen märker det! En perfekt beskrivning på "Vänlig Eld Deluxe".  Låt mig visa med ett par exempel hur långt vi fallit från någon typ av anständig standard:
  • Deltagar-antalet. 30 stycken! Vafan, vad är det för krav vi ställer? Får vem som helst vara med nuförtiden? Vinka in dom bara! Vet ni att jag till och med mötte några som spelade spel utan hexagoner! Chockerande! Nähe, dags att minska tillgängligheten på både spel och event. Vi är inte melodifestivalen!
  • Kunskapsnivån. Här skall erkännas att nivån på de tre vinnarna i quizen var väldigt hög men nu jag råkar ha insikt i hur kunskaperna ser ut från fjärde plats och nedåt. Inte roligt, inte bra! Där liknar det mer paradise hotel än fråga lund, även om utseendet mer liknar fråga lund. Dåligt! Jag tror vi får skylla på svenska skolan som vanligt. Är detta resultatet av 100 dagar för att fixa skolan?
  • Klädseln på middagen! Enklast illustrerat med en graf!
    level.png

• Spelade spel. Ojojojoj. Några idioter tog ett regelsystem de inte behärskade, ställde upp största scenariot och spelade 4 av 27 drag på 3.5 dagar. Det är stil, klass och krigsspel.se på riktigt! En ambitionsnivå och kämparanda värdig ett deluxe-event. Andra siktade lågt och spelade kortdrivna hobbyspel som "Finns i Indien", "Skitgubbe" och "Monopol Colombia". Vad kommer härnäst? COIN Cthulhu? Jag låter dessa bilder prata för sig själva:
    fisk.pngmonpoly.pngpussel.png   

Scipio

Citat från: nielsen.filip skrivet 21 september 2022 kl. 09:21:51Jag har fått en sammanställning från anonym källa som inte lyckats få konto här på krigsspel.se men som skall varit med på Friendly Fire Deluxe XI:

Dåligt!
En känd tänkare sa en gång att allt går åt helvete men problemet är att det går åt helvete så långsamt så ingen märker det! En perfekt beskrivning på "Vänlig Eld Deluxe".  Låt mig visa med ett par exempel hur långt vi fallit från någon typ av anständig standard.........
:lol:
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Maglica

Robert Maglica

Delirium

Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)