Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Hemsidan och forumet uppe!

Startat av tobias, 29 oktober 2004 kl. 18:20:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 10 Gäster tittar på detta ämne.

tobias

Nu har vi lagt ut både hemsidan och forumet till allmänheten!

Sprid ordet, och kom gärna med förslag på vad vi kan göra bättre!
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Turambar

Trevligt forum, även om det inte är särskilt aktivt än ^^

Hemsidan hoppas jag att det inte är den slutliga designen, eftersom det är rätt jobbigt att hoppa runt i en meny som betyder att man måste använda bakåttangenten istället..
Skulle vara mer praktiskt med en meny som var med hela tiden..

cabal

För att "sprida ordet" så kanske det finns en banner man kan använda för att länka er från sin egen webplats.
Better to burn out then to fade away - Kurgan, Highlander

tobias

Banner är på gång, vi har vår logga på ingång också, min flickvän håller på att måla den.
/Tobias

Scipio

Grymt bra initiativ!
Här har man ju själv gått och "klagat" över att det vore en bra idé med ett krigsspelarforum för att bilda ett kontaktnät mellan svenska krigsspelare.

Men det krävs ju ändå att någon gör något för att något skall bli gjort...   :D

Hur vore det med en avdelning på forumet för lite mer allmän diskusion som inte riktigt hör hemma i någon av tidsperioderna?

En avdelning för att posta krigsspels-relaterade länkar skulle också kanske kunna vara en idé?
"Randomization is too important to be left to chance"

tobias

Menar du allmän diskussion om krigsspel eller ett forum för att snacka skit om vad som helst?
/Tobias

Scipio

Jag menar för att diskutera allmänna ämnen om krigsspel och krigsspelande.
Exempelvis: är hex-spel bättre än area-baserade spel? Vilka fördelar är det med att klippa sina counters? Vilka spel föredrar ni andra? Osv.

tobias

Ah! Då är jag med. Ska ta upp detta med Holmgren så för vi se vad som händer.
/Tobias

Brain

Jaha... Då har även jag hamnat här...

Kan bli en dyr(are) hobby ifall man nu går vidare från ASL till ännu mer spelsystem...
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

tobias

Sådär, ett mer allmänt forum är uppe!
/Tobias

Delirium

Instämmer, utmärkt initiativ. Kul att se lite bekanta ansikten också. När får jag nästa lektion i ASL, Roger?  :)

Om man ska klaga på något på forumet tycker jag nog att det var de fulaste smilies jag nånsin sett.

/Björn
Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)

Scipio

Citat från: "Delirium"När får jag nästa lektion i ASL, Roger?  :)

Vi skall se vad vi kan ordna...risken föreligger att jag kommer att kravla ner mig till Gothenburg lagom till Tinget.   :wink:

Jag håller också med om att smiliesarna är rätt fula...det skulle vara kul om admin kunde ladda hem en ny packe med smilies till forumet.

Delirium

Utmärkt, utmärkt.

Jag är inte särskilt hemma på forumkreationer, men det hade förstås inte varit dumt om vi kunde ha smilies som är mer i linje med de som Invision har på sina fora.
Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)

tobias

Snyggare smilies är uppfattat, ska se vad jag kan ordna.
/Tobias

Delirium

Tycker det här forumet är lysande, och jag tror det kan bli något riktigt stort i längden.

Personligen tycker jag det är för många subfora måste jag säga. Kanhända beror det på mina koncentrationssvårigheter, men jag känner redan nu att det är för mycket att hålla reda på, framförallt om man inte kan vara inloggad varje dag, och tänk bara på hur det blir om vi får ett par hundra medlemmar, vilket absolut inte är orealistiskt.

De diskussionsfora jag är med i har ett stort forum, och ett par små subfora för specialämnen. Jag vill inte på något sätt förringa den arbetsinsats som administratörerna har gjort utan bara anhängiggöra frågan om att kanske göra lite fusioner av olika subfora.

Och är det bara jag eller skulle inte ett Off Topic forum vara lite halvskoj?

:wink:

Björn
Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)