Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

C3: Festung Hamburg

Startat av EvilSpook, 10 juni 2022 kl. 15:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

The situation at the end of the scenario. The East German advance runs out of steam and they get no further. Nato would love to counterattack, the East Germans look like they would fall over if pushed. But Nato rolls three 1:s in a row for artillery resupply, so they settle for holding what they have. Which is a marginal victory, despite having lost 3 units and one Pact Regiment being north of xx15. After all, the Pact has -16 points for hits on their units.
Hamburg 19.jpg
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Nu spelar jag scenario 2. Warsawapakten har här TVÅ major water obstacles att ta sig över, men i gengäld har de sovjetiska trupper av högsta kvalitet och en luftburen brigad. Här är situationen efter tredje omgången för WP. Nato försvarade främst den bakre flodlinjen med lätta fördröjningsstyrkor framför. Warsawapakten gjorde en helikopterlandsättning som skar av en västtysk enhet som senare utplånades i en flodövergång. Därmed erövrade man en bro, men den förstördes senare i artilleribeskjutning, och brohuvudet kan för närvarande inte få förstärkningar. Den här omgången var det intensiva strider på tre punkter där Nato valde att bita sig fast. Bägge sidor har förbrukat det mesta av sin artilleriammunition.
Hamburg 21.jpg

Elias Nordling

DFH Scenario 3, after the first Pact turn. The Poles liberate 5 square kilometres of FGR and claims a great victory. The East Germans manage to capture an intact bridge over the canal, but 8M Division self-immolates in a not terribly impressive double pincer maneuver to capture Sharbeutz. It looks like the hapless lesser Warsaw Pact members could use a little help from a Soviet Desant division next turn.

Hamburg03_1.jpg

Andreas Lundin

Elias, du som är "inne" i systemet. Vet du om det finns planer på en modul "norrut" som täcker Själland och Skåneländerna?

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

EvilSpook

Citat från: Andreas Lundin skrivet 22 mars 2023 kl. 08:02:13Elias, du som är "inne" i systemet. Vet du om det finns planer på en modul "norrut" som täcker Själland och Skåneländerna?

Nu är jag visserligen inte Elias. Men planen var bara för 5 spel.

Jag har bett Fabrizio om ett till spel men han har inte riktigt besvarat frågan.
Jag har tyvärr små förhoppningar om att det blir en modul till, men tror att han kanske ger efter om det finns ett tydligt önskemål från kunderna.
Hoppas dock på att han ska göra ett "Southern Front" till 1985:serien.

//EvilSpook

Elias Nordling

Om det finns planer är de hemliga. Fabrizio har aviserat att det finns hemliga planer på ett spel, men min maggropskänsla är att det är något annat.

Andreas Lundin

Citat från: EvilSpook skrivet 22 mars 2023 kl. 08:21:47
Citat från: Andreas Lundin skrivet 22 mars 2023 kl. 08:02:13Elias, du som är "inne" i systemet. Vet du om det finns planer på en modul "norrut" som täcker Själland och Skåneländerna?

Nu är jag visserligen inte Elias. Men planen var bara för 5 spel.

Jag har bett Fabrizio om ett till spel men han har inte riktigt besvarat frågan.
Jag har tyvärr små förhoppningar om att det blir en modul till, men tror att han kanske ger efter om det finns ett tydligt önskemål från kunderna.
Hoppas dock på att han ska göra ett "Southern Front" till 1985:serien.

//EvilSpook
Går egentligen kartan i Festung Hamburg mer norrut än på denna bild?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Elias Nordling

Ja, han breddade kartan när han insåg att Kiel-kanalen behövde vara med som försvarslinje.