Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Köpa från USA

Startat av jerry, 20 januari 2022 kl. 22:30:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

Hej....
Vad kan man räkna med för frakt o till från USA ...??
Är det lotteri med tullen ....??
Frakten ser man kanske innan man trycker på köp-knappen ....?
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Andreas Lundin

I princip alla beställningar från länder utanför EU beläggs med avgifter i form av moms och administration för moms. Väldigt få beställningar slipper igenom utan detta. Det är inte lönt att beställa därifrån om de inte har någon filial i Europa (som GMT Games har till exempel) som agerar mellanhand.

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

jerry

Någon annan som har mellanhand som du känner till ...???
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Fredrik H

Måste gnälla lite, fick en karta från GMT som ersättning för en skadad. Dom skrev replacement på paketet och satte värdet till 1 (!) dollar. Någon på tullen tyckte staten behövde tull från mig. Jag fick en räkning på TVÅ kronor, plus en avgift på 75 kronor. 77 kronor för att betala två kronor. Suck. Jag kommer bara beställa från USA om det är något out of print-spel som jag bara hittar där.

aegneus

Citat från: jerry skrivet 21 januari 2022 kl. 20:04:19
Någon annan som har mellanhand som du känner till ...???

Kontakta valfri butik med gott sortiment och kolla om de kan ta in via sina leverantörer. Du får reda på pris och om spelet är så udda att det inte finns i vanliga kanaler är det nog bara att slanta upp och betala tull.

Andreas Lundin

Har slutat beställa från utlandet helt nästan. Alphaspel har tillräckligt utbud.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

Råkade tacka ja till några gratisfigurer från Wargames Illustrated, man får betala portot från England som är nån tia.

Effekten blev dock att jag även fick betala 5:- tull på dem. Ja, plus deklarationsavgiften på 75:-.
Strök även Storbritannien från listan.
"Hoppas det regnar i sommar!"