Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

På bordet

Startat av Scipio, 30 augusti 2022 kl. 14:30:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

Jo det är senaste versionen, tycker bilderna blir oskarpa, man kan se två stenar i fönsterkarmen det är dessa 2 stenar som flugit in genom rutan i sommar. Kolla på countersarna, dom blev läckra tycker jag.
Hittat ny lokal, nu spelas "Empires in arms" med 6 pers.

Scipio

Citat från: Delirium skrivet  1 september 2022 kl. 21:46:34Jag solospelar Shiloh i spelet Into the Woods från GMT i Great Battles of Civil War-serien. Mycket regelslagningar och felspel blir det men jag lär mig av processen.
Den Shiloh har jag också på att-prova-listan, ser intressant ut.
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Fredrik H

Death in the Trenches, Compass games. Ett Ben Madison-spel på strategisk nivå om WW1. Jag gillar verkligen designern och har stora förhoppningar om spelet. Det finns över 500 events (som sig bör i spel med självaktning) och ett stridssystem som är långt utanför lådan.
Jag ska testköra lite för att se om det funkar som replay, han är en så annorlunda designer så det vore kul att visa.

Delirium

Citat från: Scipio skrivet  4 september 2022 kl. 16:38:33Sword of Rome

Nice setup, spel i uterum är klart underskattat! Men jag hade varit lite nervös för glappen i träverandan. ;)
Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)

Delirium

Citat från: Scipio skrivet  4 september 2022 kl. 10:37:56
Citat från: Delirium skrivet  1 september 2022 kl. 21:46:34Jag solospelar Shiloh i spelet Into the Woods från GMT i Great Battles of Civil War-serien. Mycket regelslagningar och felspel blir det men jag lär mig av processen.
Den Shiloh har jag också på att-prova-listan, ser intressant ut.

Det kommer att köras på FF så kan demonstreras där. Väldigt kaotiskt.
Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)

Scipio

Citat från: Delirium skrivet  5 september 2022 kl. 09:21:03Det kommer att köras på FF så kan demonstreras där. Väldigt kaotiskt.
Gärna, jag spelade nyss CWB: Shiloh och ska nu köra RSS: Shiloh så att testa GBACW: Shiloh på FF känns väldigt rätt på något sätt.   :lol:

Scipio

Citat från: Delirium skrivet  5 september 2022 kl. 09:21:03Nice setup, spel i uterum är klart underskattat! Men jag hade varit lite nervös för glappen i träverandan. ;)
Hehe men det ser värre ut än vad det är.  :lol:

Vi har en stor matta som täcker allt som kan trilla från bordet ner på golvet, vi ska ha väldig otur om brickorna sprätter en meter bort från bordet.
Skulle det hända så får jag väl ränna och hämta skruvdragaren.

Delirium

Jag tänkte väl att du inte lämnar en så viktig detalj utan tillsyn!  :up:
Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)

PeterThorngren

Citat från: Delirium skrivet  5 september 2022 kl. 09:57:09Jag tänkte väl att du inte lämnar en så viktig detalj utan tillsyn!  :up:
helt rätt! En helt underbar trippel! :D
Peter Thorngren

jerry

Lämnade mitt solospel, "white death" på vardagsrumsbordet utan tillsyn ca 3 min
Katten tyckte hon skulle sitta mitt i velikye luki och putsa svansen.........

Ny setup

Maglica

Robert Maglica

Elias Nordling

Jag charmades av Death in the Trenches förstautgåva.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Citat från: Maglica skrivet  5 september 2022 kl. 16:24:26Bilder Jerry! Bilder!

Blev så trött så jag tog inte ens fram kameran

Micke G

Citat från: nielsen.filip skrivet 31 augusti 2022 kl. 23:16:13Crisis Sinai 1973
Israelernas första anfall slutade i katastrof. Två pansarkompanier utslagna.20220831_230929.jpg20220831_230855.jpg 
Ah.. Stod och höll i den lådan häromdagen och funderade på att sätta upp det. Blev dock ett annat spel istället, men måste köra detta igen någon gång.