Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Scipio

På bordet

Startat av Scipio, 30 augusti 2022 kl. 14:30:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

CiteraAsså man vet aldrig när man postar en bild här på forumet vilken aspekt av ens hobby som ska komma under kritik

:-D. Det kunde lika gärna varit klippningen eller att man spelar spel med nazister i.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

När jag hittar en nazist i mina spellådor brukar jag stänga locket igen och stoppa det i en plastpåse. Tar ett dygn sedan är det problemet löst.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Delirium

Citat från: tinG skrivet 31 december 2022 kl. 01:30:44Jag är för korkad. Känns det som...

Det är väl vår standardreaktion när vi spelar Mark Herman-spel?
1914

Delirium

Citat från: Scipio skrivet  3 januari 2023 kl. 13:58:19Asså man vet aldrig när man postar en bild här på forumet vilken aspekt av ens hobby som ska komma under kritik   :lol:

 :P
1914

Scipio

Eftersom "Lucky Forward: Patton's Third Army in Lorraine" kostar lika mycket att köpa som en bil så spelade vi i stället "Patton's 3rd Army: The Lorraine Campaign 8 Nov.-1 Dec. '44" från 1980.

Kul spel baserat på "Victory in the West" systemet med variabla styrke-markörer, jag gillar det och tycker att det överlevt rätt ok jämfört med det mesta från den perioden.

Och på plussidan så hann man spela en vecka i speltid på en del av en kväll.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.   
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Strv102r

Citat från: Scipio skrivet 17 februari 2023 kl. 16:21:09Eftersom "Lucky Forward: Patton's Third Army in Lorraine" kostar lika mycket att köpa som en bil så spelade vi i stället "Patton's 3rd Army: The Lorraine Campaign 8 Nov.-1 Dec. '44" från 1980.

Kul spel baserat på "Victory in the West" systemet med variabla styrke-markörer, jag gillar det och tycker att det överlevt rätt ok jämfört med det mesta från den perioden.

Och på plussidan så hann man spela en vecka i speltid på en del av en kväll.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.   

Underskattat spel!  :up:
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Scipio

Citat från: Strv102r skrivet 17 februari 2023 kl. 18:00:06Underskattat spel!  :up:
Verkligen!
När det kommer till VitW så är den här och Iron tide två guldklimpar, kanske det är så att jag har missat någon fler bra?
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Strv102r

Jag tyckte att Sicilien spelet, Race to Messina, var bra. Och föregångaren till VITW, Operation Typhoon, är ju det spel jag alltid önskade på 80-talets början men skaffade först för 15 år sedan ungefär. Operation Grenade tyckte jag var högst så där.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Scipio

Citat från: Strv102r skrivet 19 februari 2023 kl. 09:25:51Jag tyckte att Sicilien spelet, Race to Messina, var bra. Och föregångaren till VITW, Operation Typhoon, är ju det spel jag alltid önskade på 80-talets början men skaffade först för 15 år sedan ungefär. Operation Grenade tyckte jag var högst så där.
Sicily har jag så får testa den härnäst!   :up:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Scipio

Citat från: jerry skrivet 31 mars 2023 kl. 11:55:00Snart dags för tredje världskriget

https://attachments.office.net/owa/jerry.adamsson%40bth.se/service.svc/s/GetAttachmentThumbnail?id=AAMkADFkM2UxYjQ1LWU5NWMtNDNkYy05ZmE3LTVlNjkzMGY2ZWU2OABGAAAAAACSf%2B8BhCG2TLRP9pYSdjt9BwAZ0jNcsvapQrkwa3c%2BXCf5AAAAAAEMAAAZ0jNcsvapQrkwa3c%2BXCf5AAejSGb0AAABEgAQABxtXCPfNz5IpyyTJqTbYKo%3D&thumbnailType=2&token=eyJhbGciOiJSUzI1NiIsImtpZCI6IkQ4OThGN0RDMjk2ODQ1MDk1RUUwREZGQ0MzODBBOTM5NjUwNDNFNjQiLCJ0eXAiOiJKV1QiLCJ4NXQiOiIySmozM0Nsb1JRbGU0Tl84dzRDcE9XVUVQbVEifQ.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.A81D5Ljm0BQH6WQ8y5Y_A0CzYvhIhmYjtzFAgj2pjDRLSm-uzU5HAD6hytxvYjhjd43K3Q-KGZusqD2paScDErAsdiWsIq8e9OvAyAtsiqjp1VDcAHvfp7Sl495gpAQ2d79cTYr3BX6LbqPu_imjIgiRZJ1KHZpOMMpYXJ24JdDnGoeOoMXWED0RsFj6bYMOVDFzB0FIS6NnRBVnt4lH0M3ST2TxqitlSpnxCNnHvZ1iKkdnx6y6wx6kpB5Y5_NBjQaRngw_SQKtpVqw1RO-i5b0M0pT_2M57R26F7aaqKNSdCdD3FoOtHAczjNZzaaCyBRSkTcQqUr9eSDAjcW6PQ&X-OWA-CANARY=xEwtu0wp5Eq7EjmbGMF91sAAZmbMMdsYFEn6x6drojn2iMmfXYyL4DRh9w3esFYkoyiJkZRvZlE.&owa=outlook.office.com&scriptVer=20230310007.24&animation=true
Jag kommer aldrig någonsin att klicka på den länken!   :lol:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Delirium

1914

Elias Nordling

jag klickade på länken. Den involverade outlook, attachments, och en blank sida.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Citat från: Elias Nordling skrivet 31 mars 2023 kl. 14:35:54jag klickade på länken. Den involverade outlook, attachments, och en blank sida.

Jo jag vet inte hur det blev som det blev.... har ju lagt in bilder förr ...???
Kan någon, pedagoiskt, förklara hur det går till
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

jerry

nä det blir ingen bild,,, hur i jösse namn har jag lyckats tidigare,... ?
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

jerry

nix.... något ändrat på sidan ???
Eller är det jobbdatorn ??
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL