Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XII • 24 - 26/2 2023 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 21 september 2022 kl. 23:22:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

Citat från: Elias Nordling skrivet  9 januari 2023 kl. 07:48:41Någon som vill spela något på FFdL

Ja!

CiteraFinns det intresse för Napoleonmonstret La Belle Alliance som jag jobbat med sedan urminnes tider? Kan spelas som allt från småscenario, via de fyra stora slagen som enskilda scenarior till hela Waterlookampanjen på fem kartor.

Sälj in det där. Vad har hänt sedan jag spelade QB-scenariot för närmare 10 år sedan?

CiteraEnemy Action: Kharkov (nu när jag vet hur man gör)?

Känns som du spelade klart det spelet åt oss under hösten  :D 

Citerakombinerad Festung Hamburg/Dogs of War/Less than 60 Miles för monsterdiggarna?

Men sånt DÄR gillar ju jag!  :D

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Ja jag försöker inte plocka dig från 1700-talsgänget :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

ErikLj

Dyker upp på onsdagkväll.

Kan vara intressant:
Kombinerad Festung Hamburg/Dogs of War/Less then
Elias Waterloo
Austerlitz, Rising Eagle
Blue Water Navy
The Dark Valley, 1944 scenariot
Musket&Pike
War and Peace
1914 Nach Paris

/Erik

ErikLj

Elias Nordling

Jag har gyttjebrottats med den regelboken, man får hitta på det mesta själv. Fast jag har för mig att någon gjort det och lagt ut på nätet så vi slipper :-)

jerry

Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

BjornH

Jag vill gärna köra något episkt som vanligt, helst tors-sön. Att räkna med att EU:PoP kommer vara framme, kan man verkligen göra så?  :D

Fredrik H

Er framförhållning imponerar. Jag inväntar inspiration och hoppas det finns någon plats över när det närmar sig.

Andreas Lundin

Dito. Har med mig en kompis från förr också, Pär. Hans första FFdl och jag ser mest fram emot multiplayerspel (hoppas på EU förstås, men kanske lite COIN? Finns intresse för Western/Easter Empires? SpaceCorp?) mn också mot att barnfri kunna sjunka ner i en fåtölj med kaffe och avec och snacka strunt.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

CiteraEr framförhållning imponerar. Jag inväntar inspiration och hoppas det finns någon plats över när det närmar sig.

Min framförhållning kommer sig delvis av att jag behöver ett par veckors pappslöjd till nya brickor och kartor om vi ska köra mitt Napoleonlir.

thermopylai

Citat från: Andreas Lundin skrivet 12 januari 2023 kl. 11:49:20Finns intresse för Western/Easter Empires?

Ja, men begriper inte hur jag ska hinna om mina andra planer går i lås.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Elias Nordling

Jon

Gärna med på en SpaceCorp.

Italian Campaign är ju lockande... men spelbarheten?

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin