Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XII • 24 - 26/2 2023 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 21 september 2022 kl. 23:22:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

ErikLj

Citat från: Jon skrivet 13 januari 2023 kl. 14:29:44Gärna med på en SpaceCorp.

Italian Campaign är ju lockande... men spelbarheten?

Oklar spelbarhet. Annars finns Dark Valley som alternativ

Jon

Citat från: ErikLj skrivet 14 januari 2023 kl. 18:02:27

Ja, sist kom ju jag och Granlid ungefär två turns på ett konvent!

FRVO

Ansluter torsdagen runt lunch. Önskelista för spel:
- Något scenario från någon modul ur TRLs 1985-serie.
- Line of Battle: Last Chance for Victory eller To Take Washington.
- Unconditional Surrender.
- Vad som helst som är stort och multiplayer.

Delirium

Det går fortfarande inte att vara säker på leverans av EU Price of Power till FF. UK och resten av Europa har levererats sedan mellandagarna, men EU-länderna har inte ens börjat än (egentligen borde man inte informera sig, bara frustration resulterar det i). Men fem-sex veckor kanske räcker. Om det kommer så upprepar jag vad jag sagt tidigare, jag är där för alla som vill leka/testa.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

ErikLj

Citat från: Jon skrivet 14 januari 2023 kl. 22:23:26
Citat från: ErikLj skrivet 14 januari 2023 kl. 18:02:27

Ja, sist kom ju jag och Granlid ungefär två turns på ett konvent!
I så fall tänkte jag mig i första hand 1944 scenariot. Mer begränsat i omfattning.

/Erik

Elias Nordling

Jag kan också tänka mig att prova något ur 1985-serien.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

Det har varit lite avhopp och... påhopp?... i anmälningslistan.
Det finns lediga rum för de som känner sig sugna. fast onsdagen är fullbokad... igen... eller är det fortfarande?
"Hoppas det regnar i sommar!"

Elias Nordling

CiteraNågot scenario från någon modul ur TRLs 1985-serie.

Du kan lära mig det systemet så kan jag lära dig C3-systemet?

CarlD

Jag kan bara vara med innan 15/16 pga jobbar kväll.

Hur ser det ut, bör man ändå komma? När öppnar dörrarna? Hade varit jäkligt kul o vara med lite.

Scipio

Planen är att spela EU:PoP torsdag+ och kanske något annat ifall vi känner oss klara med EU sen.

Jag spelar dock gärna något onsdag - torsdag lunch fram till EU:PoP drar igång.

CiteraVietnam? Pacific War? Liberty Roads: Roundhammer
Enemy Action: Kharkov
Alla är intressanta ivf. som scenarios.

CiteraItalian Campaign
Ligger i min bucket-list, känns som ett ordentligt projekt för framtiden...

Time of Wars: Eastern Europe 1590 - 1660 skulle kunna funka som onsdag - torsdag spel om det finns fyra intesserade till?

CiteraTime of Wars is a multiplayer card driven game. Players are on the head of five superpowers in Eastern Europe – the Polish – Lithuanian Commonwealth, the Tsardom of Russia, the Ottoman Empire, the Kingdom of Sweden and the Holy Roman Empire. Minor states are also present – Denmark, Brandenburg, Moldova, Wallachia, Transylvania and Crimean Khanate.

https://cf.geekdo-images.com/UxtjeBh-OWT13PwAImz-cQ__imagepagezoom/img/yKSOL-ePh8v9rXdLBpU7vnueGvM=/fit-in/1200x900/filters:no_upscale():strip_icc()/pic7048314.jpg
"Randomization is too important to be left to chance"

FRVO

Citat från: Elias Nordling skrivet 16 januari 2023 kl. 12:58:00
CiteraNågot scenario från någon modul ur TRLs 1985-serie.

Du kan lära mig det systemet så kan jag lära dig C3-systemet?

Låter toppen! 1985 är pilligt som *** och uselt solo men kommer hela tiden tillbaka till det ändå. Kör gärna lite kurs i den mån jag är tillräckligt kompetent. Lär mig mycket gärna C3. Om du har tid och lust kör jag gärna några online-sessioner innan det bär av till Rimforsa.

Elias Nordling

Jag är i princip redo att köra igång C3 online på studs, jag är ju mitt i systemet just nu och kan rabbla regler utantill. Så sätt igång och läs reglerna. Finns online, de är inte särskilt långa.

David Sunnergren

Citat från: Scipio skrivet 16 januari 2023 kl. 17:22:49Planen är att spela EU:PoP torsdag+ och kanske något annat ifall vi känner oss klara med EU sen.

Jag spelar dock gärna något onsdag - torsdag lunch fram till EU:PoP drar igång.

CiteraVietnam? Pacific War? Liberty Roads: Roundhammer
Enemy Action: Kharkov
Alla är intressanta ivf. som scenarios.

CiteraItalian Campaign
Ligger i min bucket-list, känns som ett ordentligt projekt för framtiden...

Time of Wars: Eastern Europe 1590 - 1660 skulle kunna funka som onsdag - torsdag spel om det finns fyra intesserade till?

CiteraTime of Wars is a multiplayer card driven game. Players are on the head of five superpowers in Eastern Europe – the Polish – Lithuanian Commonwealth, the Tsardom of Russia, the Ottoman Empire, the Kingdom of Sweden and the Holy Roman Empire. Minor states are also present – Denmark, Brandenburg, Moldova, Wallachia, Transylvania and Crimean Khanate.

https://cf.geekdo-images.com/UxtjeBh-OWT13PwAImz-cQ__imagepagezoom/img/yKSOL-ePh8v9rXdLBpU7vnueGvM=/fit-in/1200x900/filters:no_upscale():strip_icc()/pic7048314.jpg

Jag är ytterst intresserad av Time of Wars.

Och jag har även tänkt delta i EU pop, bara det dyker upp i en post nära mig.45

Jon

Citat från: CarlD skrivet 16 januari 2023 kl. 13:30:25Jag kan bara vara med innan 15/16 pga jobbar kväll.

Hur ser det ut, bör man ändå komma? När öppnar dörrarna? Hade varit jäkligt kul o vara med lite.

Är det rätt event du är på (så att det inte blivit en ihopblandning med Blippspel Galore i Göteborg)? Låter väldigt dyrt att boka en plats på Friendly Fire i Rimforsa för att åka och jobba vid tretiden ;)

Jon

OM det skulle dyka upp en Boot Camp i OCS eller Musket & Pike så hade jag varit väldigt snabb att nappa på det... Fick M&P Dual Pack i julklapp, så det riktigt kliar i fingrarna.