Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XII • 24 - 26/2 2023 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 21 september 2022 kl. 23:22:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

Villpower

Citat från: David Sunnergren skrivet 25 januari 2023 kl. 23:40:50
Citat från: Delirium skrivet 24 januari 2023 kl. 19:34:41Deus vult! Nu har besked utgått att den tyska firman ÄNTLIGEN har börjat skicka ut EUPOP inom unionen efter exakt två månaders total tystnad. Så nu finns det en åtminstone en liten chans att det är tillgängligt...  :P

Tackar för uppdatering. Kollade igår och då fanns ju ingen data alls...

Har fått paketen registrerade i Postnordappen i alla fall. Värt att kolla om de smugit in där.
Delad ångest är dubbel glädje!

Delirium

Gamesquest, vidarebefordringsföretaget satte upp EUPOP på "Fulfilment underway för två dagar sedan - inom en vecka ska alla ha fått ett tracking mail eller dylikt.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Delirium

Citat från: Villpower skrivet 26 januari 2023 kl. 16:09:37Har fått paketen registrerade i Postnordappen i alla fall. Värt att kolla om de smugit in där.

Jag räknar kallt med att få mitt sist av alla, men då får vi hoppas att du har ditt ex redo för spel!
Imperial Elegy
Space Empires

David Sunnergren

Citat från: Delirium skrivet 26 januari 2023 kl. 20:55:58
Citat från: Villpower skrivet 26 januari 2023 kl. 16:09:37Har fått paketen registrerade i Postnordappen i alla fall. Värt att kolla om de smugit in där.

Jag räknar kallt med att få mitt sist av alla, men då får vi hoppas att du har ditt ex redo för spel!

Det kommer finnas minst ett framme tror jag, har även fått mitt mail om leverans på väg.

BjornH

Citat från: David Sunnergren skrivet 27 januari 2023 kl. 15:32:29
Citat från: Delirium skrivet 26 januari 2023 kl. 20:55:58

Det kommer finnas minst ett framme tror jag, har även fått mitt mail om leverans på väg.

Ah.. Återupplivning av gamla minnen från "War Room"-eran.   :P

Delirium

Haha, ja det påminner lite om War Room, fast nu hade ju åtminstone tre av oss beställt spelet vilket ju ökar chanserna en aning.

Och på tal om det fick jag faktiskt också mail idag om att det är skickat, med 4-7 arbetsdagars leveranstid. Den gigantiska mattan saknades men insåg i Aegirs uppdateringsmail att de skickas separat för oss i EU så kommer alltså senare. Har ni beställt mattan, David och Villiam?

Sammantaget ser det ju faktiskt rätt så lovande ut inför FF. :)
Imperial Elegy
Space Empires

David Sunnergren

Citat från: Delirium skrivet 27 januari 2023 kl. 17:51:19Haha, ja det påminner lite om War Room, fast nu hade ju åtminstone tre av oss beställt spelet vilket ju ökar chanserna en aning.

Och på tal om det fick jag faktiskt också mail idag om att det är skickat, med 4-7 arbetsdagars leveranstid. Den gigantiska mattan saknades men insåg i Aegirs uppdateringsmail att de skickas separat för oss i EU så kommer alltså senare. Har ni beställt mattan, David och Villiam?

Sammantaget ser det ju faktiskt rätt så lovande ut inför FF. :)

Jag minns faktiskt inte vad jag har beställt, men gissar det.

Delirium

Mitt spel är också på väg! För att inte kapa mer av den här generella FF-tråden så hänvisar jag dels till den här tråden där jag beskriver spelet och föreslår lite övning på TTS: http://www.krigsspel.se/forum/index.php/topic,4597.msg74968.html#new

Jag kommer också att skapa en tråd här i Events om hur vi kan tänka oss lägga upp själva FF-bootcampet. :)
Imperial Elegy
Space Empires

Rydfalk

Det drar ihop sig. Har bara bytt namn på det gamla spelschemat (efter att ha sparat en kopia för oss vars FF-minnen börjar gröta ihop sig...) och ni andra bör kunna nå det via denna länk.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Hmmm... det fanns en förskjutning i schemat. Ni som redan fyllt i får slänga ett öga om ni inte skulle vara på fredagen i stället för lördagen.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Svansjön mellan Rydfalk Sr och Jr kommer att bli ett blodbad  :ultra:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Hej, jag och Pär är på.

Successors? Kan man lira det efter en kort regelgenomgång?

Citat från: Scipio skrivet 30 januari 2023 kl. 10:55:31Jag spelar gärna något onsdag - torsdag lunch.
Kan tänka mig att hoppa på något intressant spel annars kan jag erbjuda något av följande spel.

Time of Wars: Eastern Europe 1590 - 1660

A Pragmatic War: The War of the Austrian Succession 1741 – 1748

Lords of the Sierra Madre

Viceroys

Successors
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet 30 januari 2023 kl. 11:01:08Hej, jag och Pär är på.

Successors? Kan man lira det efter en kort regelgenomgång?
Kul!

Är man riktigt hardcore så kan man nog till och med skippa regelgenomgången och ta det allt eftersom så det ska nog gå bra.  :)
"Randomization is too important to be left to chance"