Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av Avalon Hills Squadleaderserie.

Startat av Strv102r, 25 september 2022 kl. 13:00:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Kan det vara något intresse för det här? Skulle vara lämpligt som sideshow med relativt snabbspelade små scenarion.

Ola Palmquist. Spelar nu:   3W:s Blitzkrieg in the South , därefter Decision Games Drive on Dubno 41, därnäst AP:s Red Steel, SPIs Army Group South; Kiev & Rostov, Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Fredrik H

Jag läser alla dina replays med behållning så jag gillar idén. Det är ett tag sedan jag spelade SL men jag brukar gå förbi ASL-rummet på FF och förundras över hobbyns stora variation. Sist nu såg jag till exempel en kättare som förvarade brickor i något annat än Raaco-lådor.  :shock:

Maglica

Robert Maglica

aegneus

Ja! Kör ! Jag har själv tänkt att jag skulle vilja sätta upp SL från början men det var den där diskrepansen mellan möjliga projekt och tid...

jerry

Ett av Mitt livs bästa spelupplevelse, ett double-blind-scenario med speldomare i stockholm vårvintern 1983, det fickl mig att ta steget fullt ut in i SL-träsket, o sen vidare in i ASL-träsket (körde mitt senaste scenariot i går)

Skall bli kul att se
Hittat ny lokal, nu spelas 3 days of gettysburg third edition med 2 man, samt White Death (japan version) med 2 man

plforest

Strv102r

Ola Palmquist. Spelar nu:   3W:s Blitzkrieg in the South , därefter Decision Games Drive on Dubno 41, därnäst AP:s Red Steel, SPIs Army Group South; Kiev & Rostov, Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Fredrik H

Memory lane! Jag tror det var 1985 eller så. Tiden går så fort.

tinG

Det här scenariot har jag nog spelat med ALLA jag känner, ingen nämnd ingen glömd  ;)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Strv102r

Så blev utgångsgrupperingen. Många har ju spelat scenariot upprepade gånger. Kommentera gärna för- och nackdelar.

Scipio

Jag har nog bara spelat det här SL-scenariot en gång ca. 1985 så jag kommer inte ihåg så mycket från den matchen längre.

Men ASL-varianten har jag nog spelat drygt 20 gånger, human wave med ryssarna första rundan är rätt svar då   :D
"Randomization is too important to be left to chance"

tinG

Det finns många överraskande LOS på den här kartan
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Fredrik H

Jag gillar att de ryska brickorna är fräscha och att tyskarna ser ut som om någon har haft dem med sig i badet. Ola? :P

totte30

Den bilden summerar högstadiet för mig. Vi spelade kampanjen på reapeat i ett år. Man började som en 7-0 och försökte överleva Stalingrad
Spelar:  Clash of Giants II

Strv102r

Citat från: Fredrik H skrivet 28 september 2022 kl. 21:51:03Jag gillar att de ryska brickorna är fräscha och att tyskarna ser ut som om någon har haft dem med sig i badet. Ola? :P

Finns ju amerikaner, britter och fransmän också. Alla spelade man mot tyskarna. Slitaget  är ju inte jämnt fördelat mellan dem och de allierade.