Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel med figurer i Stockholm

Startat av E.Leles, 16 oktober 2022 kl. 13:24:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

E.Leles

Hallå!

Jag och en polare brukar spela olika krigsspel på alphaspel i Örnsberg, än så länge figurspel i olika former.
Vi kom att tänka på att det kan vara roligt att ha några fler att spela med så jag tänkte att det var bäst att göra en tråd här för att se om det finns något intresse att knyta kontakt.

Vi spelar generellt sett från 16:00 och framåt på vardagar, vi har ingen exakt dag utan det varierar när vi har tid. Tror vi främst har spelat på måndagar, tisdagar och torsdagar dock.
Än så länge så har vi spelat följande:

Altar of Freedom
Broadside and Ram
Dalhgren and Columbiad
Fistful of TOWs 3
FiveCore Brigade Commander
Missile Threat
Team Yankee
Tilly's Very Bad Day
War by Sail

vi funderar även på To the Strongest!, General Quarters 3, Algernon Pulls It Off, Maurice och Blücher.

Vi har antingen spelat med skala 1/600 eller 1/2400 modeller eller med brickor i samtliga spel och än så länge har vi hållit oss till spel på brigadnivå eller motsvarande, men vi kan tänka oss spel i andra skalor också. De flesta spelen vi har spelat borde fungera utan problem på flera spelare 

Om det låter intressant att spela något av de tidigare nämnda spelen eller något annat med oss så hör av dig. Skriv i tråden eller skicka ett PM till mig antar jag borde vara enklast.