Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Bra Napoleon operational sökes

Startat av jansv, 28 oktober 2022 kl. 15:23:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jansv

Jag letar efter något bra Napoleon-era spel på operational nivå. Någon här som har bra förslag? Stor bonus om det är lätt att solospela det samt om det finns att köpa.

tinG

Komplex fråga som leder oss in på en ny vända diskussioner om Kevin Zuckers livsprojekt... :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

jansv

Ja jag började leta efter åsikter, recensioner med mera och insåg att det var ett såpass djupt hål att jag behöver hjälp :)

Strv102r

Ola Palmquist. Spelar nu:  3CGs Polar Storm, därefter ATOs Four Roads to Moscow, SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, SPIs Panzergruppe Guderian. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

jansv

Tackar så mycket. Skall läsa igenom :)

Strv102r

Bildkvalitén är tyvärr sådär nuförtiden med Photobucket om man inte pröjsar för det.
Ola Palmquist. Spelar nu:  3CGs Polar Storm, därefter ATOs Four Roads to Moscow, SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, SPIs Panzergruppe Guderian. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

jansv

aegneus

Nu är det kanske inte det lättaste att få tag i men jag minns EiA-scenarios som kul operationella.

thermopylai

Jag hävdar fortfarande att Columbia Games Napoleon om Waterloo-kampanjen är ett utmärkt spelbart Nappe Ops. Lite enkelt men går fort så man kan verkligen testa olika planer. Och täcker hela kampanjen mellan franska gränsen, Liege, Bryssel, Ghent.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

ErikLj

Jag är lite förtjust i AH War&Peace.