Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

MMP-rea

Startat av Elias Nordling, 29 oktober 2022 kl. 12:03:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

MMP har en höstrea med en del kraftigt rabatterade prylar. Jag är lite sugen på två spel, men frakten blir då dyrare än spelen och summan ungefär vad jag skulle betala om jag köpte dem på Alphaspel.

Jag provade att lägga på två av samma och frakten blev då proportionerligt betydligt mindre.

Så, är det någon annan som är sugen på att köpa spel på rea, så kanske man kan räkna på om det skulle löna sig att sambeställa?

mvh Elias
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

Hood strikes north skulle kunna vara intressant
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Jon

Fanns ett eller två jag var sugen på men frakten avskräckte. Överlämning på FF är ju ett alternativ förstås.

antro

Jo, jag är intresserad av Angola, A Most Dangerous Time och Warriors of Japan, om vi hamnar på en någorlunda skälig frakt.

Andreas Lundin

Gick in och kollade på rean. Hittade inget. Kollade på resten av deras produkter. Hittade inget. Märkligt. För 10 år sedan hade jag velat ha hälften av grejerna, nu verkar ingenting intressant längre. Min "smak" vad gäller krigsspel har ändrats rätt rejält!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Det är ju till stor del samma spel nu som för 10 år sedan.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Elias Nordling

Ja det är ju inte mycket vunnet om man måste skicka spelen i Sverige också sen. Men Uppsala är ju nära Stockholm och överlämning på FF är en möjlighet.

Frakten för  Angola, A Most Dangerous Time och Warriors of Japan om vi delar på det hamnar på 48 dollar. Mindre om Jon hoppar på.

antro

Ja, att träffas för överlämning funkar fint för mig. Om Jon hoppar på så att vi får ner frakten ännu lite till så tycker jag att vi kör på det.

Strv102r

Jag passerar fortfarande Stockholm med jämna mellanrum, så det går bra så tar jag Hood Strikes North.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

OK, slänger med den!

Elias Nordling

Beställning lagd. Eftersom MMP anger vikt på sidan har jag fördelat frakten per viktenhet. Matten ser då ut så här:

Elias
$12 Salerno 1,8 lbs
$30 Front Toward Enemy 1,6 lbs
$33 Autumn for Barbarossa 0,7 lbs
4,1 lbs

Antro
$30 Angola +4  1,6 lbs
$25 A most Dangerous Time  1,6 lbs
$15 Warriors of Japan 1 lbs
4,2 lbs

Ola
$70 Hood Strikes North 2,5 lbs 
2,5 lbs

Jon
$40 Day of Days 3,3 lbs  (103)
$66 Autumn for Barbarossa 0,7 lbs (106)
$120 The Third Winter 4,85 lbs (126)
8,85 lbs

Total frakt. 19,65 lbs

534 DOLLAR (varav Frakt 126 dollar) 5960 kr = 11,16 kr per dollar
Frakten totalt: 1406 kr
Frakt per lbs:  71,6 kr

Att betala:
Antro:
Spelen 781,20 kr
Frakt: 300,72 kt
Summa: 1082 kr

Ola:
Spel: 781,20 kr
Frakt: 179 kr
Summa: 960 kr

Jon:
Spel: 2522,16 kr
Frakt: 633,66 kr
Totalt: 3156 kr

Elias Nordling

Pengar kan Swishas till 070-1750002

David Sunnergren

Kommer det tull på priset sedan med eller hur ser det ut med importer numera?

Elias Nordling

Tull ja, vi får väl se...

Kanger

Är det ingen som reagerar på att det numera kostar 1406:- att skicka en kartong på 10 kilo!?!