Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tinG

Blippspel Galore XVII - 20-22 januari 2023

Startat av tinG, 14 november 2022 kl. 12:50:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Citat från: aegneus skrivet 14 november 2022 kl. 22:19:16Vilket är tidszonsdiffrensen mellan Kungsbacka och Borås. Så, mer eller mindre exakt som min käre renässanskollega konstaterade.  :ultra:

 :P

Into the Woods har jag sysslat med en del och är kul men kaotiskt. Annars gärna Dark Valley (möjligt på lag?) eller US Civil War (bägge färskt i minnet).

Men blir vi några stycken intresserade kommer jag att ha svårt att inte veckla ut EU:POP med alla dyra och förmodligen onödiga add-ons...
1914

jerry

Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

aegneus

Citat från: jerry skrivet 15 november 2022 kl. 09:23:53Vad är det... ?
EU:POP ...?

https://www.aegirgames.com/europa-universalis/

Drog in 5 mille i norska kronor på kickstartern. Baserat på EU4. Vrålsnyggt. Försöker omfamna "allt" och kommer långt. Björn och jag (och fler) pandemilirade på Tabletop Simulator.

thermopylai

Ruggigt sugen på EU: PoP, men kan troligen inte komma pga barnhelg. Får hålla mig till FFdL. (det var för att kunna vara barnfri till FF jag manipulerade varannan veckas-schemat så att jag inte kan komma på Galore).
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

Vi kör en uppvärmning på Galore och så blir det full monty på FFdl!

Redan nu rekommenderas att läsa regelboken i förväg, även om det är light jämfört med riktiga EU är det ändå lite mer komplext än man tror.
1914

aegneus


Delirium

Hehe, jo det kan man ju fundera på, men som sagt, light jämfört med EU. ;)

Jag tror det är det mest komplexa "multiplayer" jag känner till, men jag är ändå lite rädd för att det kommer att falla i fällan där krigsspelare tycker det är för "simpelt" men vanliga boardgamers tycker det är alldeles för segt. Men vi vet ju också att det finns folk som gillat det på TTS så helt kass är det ju inte.
1914

tinG

Okej, men är det nån som tänker spela nått riktigt tufft på Galore?  :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Maglica

Jag o Klas kommer att börja med första kampanjscenariot i Silver Bayonet. Sen får man se ...
Robert Maglica

Maglica

Robert Maglica

tinG

Citat från: Maglica skrivet 22 november 2022 kl. 23:07:07Jag o Klas kommer att börja med första kampanjscenariot i Silver Bayonet. Sen får man se ...

Det är tufft!

Jag vet inte hur många vi blir. Bara omkr 10 som besvarade frågan om datum. The usual suspects är väl 1D6+10 personer. Inte hört från nån utomsocknes ännu. We'll see

Jag hoppas också på kampanjspel. 
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Vi får se om jag kommer, min plan var att spara pengar till FFdL, men jag kanske blir övertalad eller suktad.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Det kommer tyvärr inte vara möjligt för mig att åka på både Galore och FF för mig den här gången så valet faller på FF enligt Yngwes devis att mer är mer och större är större.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Granlid

Om det löser sig med ett tänkt boende i Haga så kommer jag ner.

Dock ingen aning vad som ska spelas, har enbart varit fokuserad på verkligheten detta året.

Något som är planerat som behöver utfyllnad?
Friendly fire isn't.

Delirium

Jag börjar bli pessimistisk för EU POP.

Tror Here I Stand kan vara ett alternativ för en större grupp.

Personligen spelar jag gärna The US Civil War om tillfälle ges.
1914