Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tinG

Blippspel Galore XVII - 20-22 januari 2023

Startat av tinG, 14 november 2022 kl. 12:50:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

Citat från: Delirium skrivet 19 december 2022 kl. 11:54:39Jag börjar bli pessimistisk för EU POP.
Är du pessimistisk för att det inte kommer att hinna komma eller för att det inte kommer att vara bra?
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

chumchu

Hej!

Jag är intresserad av att komma förbi från Malmö. Jag gör alltid gärna Here I Stand. Eu Pop låter som något jag skulle gilla. Är även väldigt sugen på Paths of Glory. Ska man anmäla sig till eventet någonstans?

MVH/
Jonas

Delirium

Citat från: Scipio skrivet 19 december 2022 kl. 12:28:48Är du pessimistisk för att det inte kommer att hinna komma eller för att det inte kommer att vara bra?

Att det inte hinner komma. Jag är rätt säker på att folk kommer att tycka att det är tillräckligt bra, men tidsåtgången kan vara problematisk.
1914

Delirium

Citat från: chumchu skrivet 19 december 2022 kl. 21:16:46Hej!

Jag är intresserad av att komma förbi från Malmö. Jag gör alltid gärna Here I Stand. Eu Pop låter som något jag skulle gilla. Är även väldigt sugen på Paths of Glory. Ska man anmäla sig till eventet någonstans?

MVH/
Jonas

Välkommen! Nej, ingen anmälan behövs, bara bra att ha en känsla för antalet deltagare.
1914

Scipio

Citat från: Delirium skrivet 20 december 2022 kl. 11:00:07Att det inte hinner komma. Jag är rätt säker på att folk kommer att tycka att det är tillräckligt bra, men tidsåtgången kan vara problematisk.
:up:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Jon

Finns det två till som hade velat spela Web and Starship, West End Games 1984 (https://boardgamegeek.com/boardgame/2986/web-and-starship)?

"Web and Starship is a strategic space wargame, in which Earth is caught between two races. The Gwynhyfarr, who roam the galaxy in faster-than-light starships, and the Pereen, who link their planets together in a trans-dimensional "web" which permits instantaneous movement from one system to another. Earth is weak and lies directly between its two opponents, but its society is vigorous and expanding. They can use technologies of both other races.

The game is unique as it is practically the only balanced three player wargame in existence. Other three player games usually quickly degenerate into two players ganging up on the third.

It is also one of the precious few interstellar wargames that use a reasonably accurate three-dimensional star map."




Elias Nordling

Jag var med på en kickstarter för nyutgåva av den som kollapsade när den som drev projektet gick bort. :-(
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Granlid

Boende klart, jag kommer.
Är Gyllene Prag bokad? 🍺
Friendly fire isn't.

Jon

Citat från: Elias Nordling skrivet 21 december 2022 kl. 09:12:39Jag var med på en kickstarter för nyutgåva av den som kollapsade när den som drev projektet gick bort. :-(

Jag med. Blev väldigt nöjd när jag fick tag på ett ex av originalet nu.

tinG

Citat från: Granlid skrivet 21 december 2022 kl. 11:43:18Boende klart, jag kommer.
Är Gyllene Prag bokad? 🍺
:up:

Oj!
Nä... väntar in nyåret iaf

 :)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Anders Larsson



1T3 av denna trion kommer  :ultra:
(eventuelt modiferat med +1)
(Fredag till Söndag)


Från de förslag som redan har nämnts så skulle det vara kul att spela:

Dien Bien Phu
Sword of Rome
Hera I stand
US civil War
The Dark Valley
Unconditional Surrender
EU:POP

/Anders



tinG

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

Ett seriöst spelförslag till Galore Blippspel:

Into the Woods (GBACW) rymmer iaf fyra, kanske fler glada tjommar

Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Akklokk

Jag krigar gärna! Har inte spelat blipp på några år men känner att det är ngt jag borde ta upp! PoG låter kul, liksom Here i stand, men kan tänka mig det mesta!

Kent

Har följt FB gruppen och denna sida ett par år men aldrig varit med på något men såg detta och kunde inte motstå. Spelar helst strategi CW, Napoleon och ww2, så Napoleon spelen listade lät intressantast för min del.