Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

La Primogenita

Startat av Kanger, 31 december 2022 kl. 16:38:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Kanger

Jaha, gott folk. Finns hos Legion Wargames

{trumvirvel]

Fredrik H

Det ser intressant ut! Funkar det solitärt? Hur tycker du det funkar narrativt? Jag gillar ju idén, jag skulle gärna vara en hjältemodig italienare som försvarar imperiets utkanter. Kul!

Kanger

Fast det är Order-chits som spelarna väljer hemligt så funkar det förvånansvärt bra solitärt. Man väljer liksom de vettiga ordrar som behövs för stunden oavsett om man som solitärspelare känner till de ordrar som man just har valt för den andra sidan.

Narrativt är det naturligtvis spänning till sista gameturnen. Italienaren måste plugga igen fyra hål som leder upp till höglandet samtidigt som de slits ner. Britten å andra sidan har klockan emot sig.

Jon

Beställt! Kunde inte hålla mig till den dyk upp i svenska affärer, får se vad totalen blir med eventuell tull osv.

Kanger

Någon som har fått sin ännu?

Jon

Yes. Uppe på bordet nu!

Jon

Kim, angående italienska elittrupper med flagga, påverkar elitfunktionen något annat utöver att de kan "träffas" av order 1 (replacement) och order 12 (surrender call)?

Kanger

Ursäkta mitt sena svar.

Italienska Elite Units påverkar Order 12 och 3 (inte 1). Inget annat, men att slippa 12:an är viktigt nog.