Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

LinCon • Blipp- och Figgrum • 18 - 21 maj

Startat av Rydfalk, 13 mars 2023 kl. 16:57:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Trots extremt marsväder i Östergötland vet vi att maj kommer och med det LinCon! Krigsspelsrummet Blipp och Figg kommer att finnas på plats!

Vi rullar enligt väl inövat program. Vill någon demonstrera något under konventet så ta gärna fram en A3-presentation så löser vi det. Vi tar också emot information som vi kan sätta upp om de mer visuella monster eller dylikt som spelas.

Åtminstone en dag beställer vi nåt kineskäk eller så som burgarersättning.
Vill vi så kan vi besöka något lokalt ölhak.

Vi försöker samordna

/Mikael & c:o

Ps. Jo, vi tjuvstartar nog på onsdagen som vanligt.
"Hoppas det regnar i sommar!"

pelle

Jag är där i alla fall torsdag-lördag och hoppas på krigsspel minst två dagar.

Rydfalk

Åtminstone jag och Villiam är på plats. Exakt vad som spelas tar vi nog delvis på plats. Vi ska väl vara beredda på en del demonstrationer men lite planer kan vi kanske ha.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Hannes

Nån bil från Göteborg jag skulle kunna åka med? :)

chumchu

Jag är på Lincon torsdag till SÖndag och spelar gärna något krigsspel, typ Here I Stand eller EU:pop

Rydfalk

Nåt parti med EU:Pop lär väl Villiam vilja ha anar jag.
"Hoppas det regnar i sommar!"

chumchu

trevligt! Jag är intressearad. Ska se om jag kan lura med några vänner på konventet.

thermopylai

"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

Jag är just nu 50-50 till konventet, satsar i så fall på multiplayer deluxe, som t ex EUPOP.
1914

Vidarrr

Är det någon som vill spela något multiplayer redan på onsdagen?

Jag och Tage har lyxat till det med en extra hotellnatt.

Vi skulle t.ex. kunna föreslå Versailles 1919 eller Byzantium (ett sorgligt bortglömt Martin Wallace-weuro om den arabisk-bysantiska konflikten på 6-700talet).

BjornH

Jag kommer också! Vi har ett separat "Episka Konflikter"-rum som förra året. Vi kommer ner på onsdagkvällen, vet inte exakt när ännu. 

- Björn

Tommy_la

Om någon styr upp ett parti EU:PoP så är jag intresserad att vara med. Man får passa på när chans ges.

Delirium

Jag dyker upp på torsdagen, tar dock buss till Linköping för första gången någonsin, så håll tummarna!
1914

David Sunnergren


Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"