Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XIII • 29/9 - 1/10 2023 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 13 mars 2023 kl. 17:15:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Citat från: tinG skrivet 13 september 2023 kl. 14:40:01Ok...

Jag tar bollen och erbjuder ett nytt Boot Camp projekt på årets höst-FF. Denna gång blir det GCACW som står i fokus.

Kan sätta ihop en lista med bra introduktionsscenarion men också förslag på en kampanj. Återkommer inom kort med detta.

:)
Awsome!   :ultra:

61RydMmiOeL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg
"Randomization is too important to be left to chance"

David Sunnergren

Citat från: tinG skrivet 13 september 2023 kl. 14:40:01Ok...

Jag tar bollen och erbjuder ett nytt Boot Camp projekt på årets höst-FF. Denna gång blir det GCACW som står i fokus.

Kan sätta ihop en lista med bra introduktionsscenarion men också förslag på en kampanj. Återkommer inom kort med detta.

:)

Spelschemat uppdaterat: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1F34yFLgIEZeY9iE_JwXMWPEyj0LzDQSfmSeno5VWqnc/edit#gid=0

Detta låter mycket intressant. Hur är tanken att det ska fungera? Går det att vara med trots att man dyker upp först på fredagen?

tinG

Citat från: David Sunnergren skrivet 13 september 2023 kl. 15:51:56Detta låter mycket intressant. Hur är tanken att det ska fungera? Går det att vara med trots att man dyker upp först på fredagen?

Tar vidare snack här: http://www.krigsspel.se/forum/index.php?msg=76109
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BjornH

Citat från: Scheuer skrivet 11 september 2023 kl. 21:50:35Annars är jag gärna med på vad som helst (utom Blood Bowl).

:D Va? Blood Bowl som är så kul.  :lol:

Scipio

Citat från: BjornH skrivet 16 september 2023 kl. 12:12:13
Citat från: Scheuer skrivet 11 september 2023 kl. 21:50:35Annars är jag gärna med på vad som helst (utom Blood Bowl).

:D Va? Blood Bowl som är så kul.  :lol:
Håller med Blood Bowl är awsome ju!   :D
"Randomization is too important to be left to chance"

aegneus

Det är tur att vi är en bred kyrka (så man kan passa ut nära sidlinjen).

Jag får sällan spelat krigsspelen så jag har en stor lista på spel (både gamla och nya) jag skulle vilja få till bordet. Är det någon som är intresserad av spela något av följande?

• Unconditional Surrender
  • Turning Point:Stalingrad
  • Thunder in the East ( Operation Uranus borde funka som konventsspel)
  • Reluctant Enemies  (en fråga om att snubbla sig lite igenom ett system där jag aldrig kom in i djupet)
  • The Dark Summer
  • The Dark Valley
  • Monty's Gamble
  • Rising Eagles (andra spel i Eagles -serien är också intressanta)
  • For the People
  • EU:Price of Power (jag har hört rykten om ett parti. Men när? )
  • Freedom in the Galaxy

Bland spel jag inte äger själv finns det två spel jag extra gärna skulle spela
  • North Africa '41 (om det nu har anlänt? )
  • Triumph & Tragedy, på tre spelare

Hör av er!

Elias Nordling

Reluctant Enemies och North Africa ´41 kan jag tänka mig.

CiteraEnemy Action Kharkov, Stalingrad '42
Intresserad.

CiteraJag vill jättegärna spela ett C3-spel, Die Festung Hamburg (som jag har) eller Dogs of War

Kampanjen tar mer än hela långhelgen (av erfarenhet) men jag kör gärna något scenario. Har du spelat själv eller bara tittat på det? Själv kan jag reglerna utantill så om du känner att du behöver få kläm på hur det funkar så kan jag hjälpa dig med det.

CiteraTill sist tänkte jag ta med en demo på mitt eget spel jag utvecklar (vk3, grand tactical) för jag skulle så gärna vilja ha litet feedback på det. Jag tänker att man kan sätta av en timme nånstans för det om någon kan vara intresserad.

Gärna!

Annat jag gärna spelar:
SpaceCorp
1985-serien
Atlantic Chase
NATO (Compass Games)
The Last Hundred Yards
Musket&Pike-serien
Assault-serien (GDW)
Jag tar självklart med mig Ascending Empires också för det traditionella snabba rymdimperiebyggandet.

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

aegneus

Citat från: Elias Nordling skrivet 17 september 2023 kl. 12:11:58SpaceCorp
...
Atlantic Chase
...
Assault-serien (GDW)

SpaceCorp är alltid kul, både Atlantic Chase och Assault vore roligt att spela.

Och ditt jäkla rymdkrocket kommer jag aldrig vinna men det hindrar inte att jag gärna försöker  :D

Scheuer

Citat från: Elias Nordling skrivet 17 september 2023 kl. 12:11:58Kampanjen tar mer än hela långhelgen (av erfarenhet) men jag kör gärna något scenario. Har du spelat själv eller bara tittat på det? Själv kan jag reglerna utantill så om du känner att du behöver få kläm på hur det funkar så kan jag hjälpa dig med det.

Annat jag gärna spelar:
.
1985-serien
.
Jag har bara VASSALat DFH med mig själv, det vore jättekul och lyxigt att få spela med någon som kan spelet. Vi kan väl kika på något lämpligt scenario?

Angående 1985-serien så har jag ju Deadly Northern Lights. Jag kan göra ett heroiskt försök att lära mig reglerna

Elias Nordling

1985-serien tror jag vi behöver nån med expertis till.

Welcome to Braunschweig är det absolut bästa intro-scenariot från C3-serien, systemet i ett litet mikrokosmos, vars enda nackdel är att jag spelat det så många gånger nu :-)

Anders Egneus, är du intresserad av Less than 60 Miles/Dogs of War/Die Festung Hamburg?

aegneus

Nä. Tänkte jag först.  :)  Men sedan läste jag lite gamla trådar och replays och det verkar ju inte illa alls. Har du några idéer? Det verkar ju som om du tycker att man kan lasta in flera spelare dessutom utan problem.

tinG

Vet herrn hur tillgänglig det är uppe i stora salen? Jag tänkte ge mig på ett nytt Boot Camp. Denna gång är det Great Campaigns of the American Civil War (GCACW) som står i fokus. Har en handfull+ spelare som visat intresse. Vi vill smyga igång redan på torsdagen som så är möjligt.

J
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Rydfalk

Citat från: tinG skrivet 18 september 2023 kl. 23:37:33avatar_Rydfalk

Vet herrn hur tillgänglig det är uppe i stora salen? Jag tänkte ge mig på ett nytt Boot Camp. Denna gång är det Great Campaigns of the American Civil War (GCACW) som står i fokus. Har en handfull+ spelare som visat intresse. Vi vill smyga igång redan på torsdagen som så är möjligt.

J

Sure! Hur många spelare och hur många bord tror ni att det blir? Nån av de stora salarna borde vi ju kunna fixa även om den Balsalen kanske är upptagen? Kan dock kolla om den är ledig, de kan ha stora fester utan övernattning på helgerna - ovanligt men de har nån gång varnat för det.

/Mikael

"Hoppas det regnar i sommar!"

Elias Nordling

CiteraNä. Tänkte jag först.  :)  Men sedan läste jag lite gamla trådar och replays och det verkar ju inte illa alls. Har du några idéer? Det verkar ju som om du tycker att man kan lasta in flera spelare dessutom utan problem.

Man kan vara obegränsat antal spelare, man kan känna att man har mer än nog med att sköta en division på paktsidan och en brigad på Natosidan, och kör du kampanjen sitter du med ett par pakt-armeer och ett par nato-divisioner per sida. Om du inte sätter ihop de tre spelen, vill säga...

...Men det finns mindre scenarior som är bra också :-) Om vi ser till Die Festung Hamburg och Dogs of War så är Welcome to Braunschweig det ultimata scenariot att lära sig för två spelare, medan övriga småscenarior är lite mer aviga. Die Festung Hamburg har ett väldigt tungt fokus på att ta sig över stora floder under fientlig eld, men det finns minst två bra mellanstora scenarior. som borde funka på tre spelare.

Elias Nordling

Om vi ser till spelschemat, någon särskild dag och tid som skulle passa till Die Festung Hamburg/Dogs of War?