Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire XIII • 29/9 - 1/10 2023 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 13 mars 2023 kl. 17:15:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

Citat från: aegneus skrivet 25 augusti 2023 kl. 22:22:43Nu är det nästan bara en månad kvar... vad skall vi spela?  :lol:   

Själv hittar jag gärna något stort att sjunka ner i och uppleva.

Jag är sugen på att ta en del av tiden och se om ett gäng vill uppleva Age of Renaissance.
1914

bergqvist

Citat från: Rydfalk skrivet  2 juli 2023 kl. 11:07:39Det finns nu ett (1) rum kvar från onsdag till söndag om någon/några känner sig hugade!

Är rummet för Grand campaign ledigt fortfarande tar jag det gärna.

Ulf

bergqvist

Citat från: Delirium skrivet 27 augusti 2023 kl. 18:53:48
Citat från: aegneus skrivet 25 augusti 2023 kl. 22:22:43Nu är det nästan bara en månad kvar... vad skall vi spela?  :lol:   

Själv hittar jag gärna något stort att sjunka ner i och uppleva.

Jag är sugen på att ta en del av tiden och se om ett gäng vill uppleva Age of Renaissance.

Aha är det spelet vi skall spela.

Blir bra

Rydfalk

Så, efter att varit belagd med mycket jobb (Baldurs Gate 3) och varit lite på örat (det vänstra) har jag uppdaterat deltagarlistan.

Kolla att mina uppdateringar och din bokning stämmer!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

#34
Citat från: bergqvist skrivet 30 augusti 2023 kl. 09:09:28Aha är det spelet vi skall spela.

Blir bra

Bland annat. :)
1914

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Scheuer


Elias Nordling

Jag säger "Jag vill spela North Africa" 41, du säger "Jag är på", jag säger "Jag har inte skrivit in något söndag FM, och du säger "Då spelar vi det då", sen skriver du in det.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

David Sunnergren

Citat från: Elias Nordling skrivet  5 september 2023 kl. 10:54:12Jag säger "Jag vill spela North Africa" 41, du säger "Jag är på", jag säger "Jag har inte skrivit in något söndag FM, och du säger "Då spelar vi det då", sen skriver du in det.

Perfekt beskrivning.

Det är alltså den planeringsfil vi har för att samordna våra spel under konventet.

Scheuer

Citat från: David Sunnergren skrivet  5 september 2023 kl. 14:50:56
Citat från: Elias Nordling skrivet  5 september 2023 kl. 10:54:12Jag säger "Jag vill spela North Africa" 41, du säger "Jag är på", jag säger "Jag har inte skrivit in något söndag FM, och du säger "Då spelar vi det då", sen skriver du in det.

Perfekt beskrivning.

Det är alltså den planeringsfil vi har för att samordna våra spel under konventet.

Men var? Var finns denna fil?


tinG

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Laxen

Ny på FF, gillar det mesta. Här är några spel jag har och har spelat:
Empire of the Sun
Paths of Glory
Enemy Action Ardennes/Kharkov
Stalingrad '42
Space4x
Triumph&Tragedy
ASL (länge sen, regler sitter ej)


Hojta till om det finns intresse!

Scheuer

Också helt ny på FF och känner ingen. I den bästa av världar:

Finns Red Strike (VUCA) på riktigt? I så fall vill jag spela det.

Jag vill jättegärna spela ett C3-spel, Die Festung Hamburg (som jag har) eller Dogs of War

Deadly Northern Lights har jag men har aldrig fattat hur det funkar. Om någon vill spela det kan jag försöka lära mig.

Till sist tänkte jag ta med en demo på mitt eget spel jag utvecklar (vk3, grand tactical) för jag skulle så gärna vilja ha litet feedback på det. Jag tänker att man kan sätta av en timme nånstans för det om någon kan vara intresserad.

Annars är jag gärna med på vad som helst (utom Blood Bowl).

tinG

#44
Ok...

Jag tar bollen och erbjuder ett nytt Boot Camp projekt på årets höst-FF. Denna gång blir det GCACW som står i fokus.

Kan sätta ihop en lista med bra introduktionsscenarion men också förslag på en kampanj. Återkommer inom kort med detta.

 :)

Spelschemat uppdaterat: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1F34yFLgIEZeY9iE_JwXMWPEyj0LzDQSfmSeno5VWqnc/edit#gid=0
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte