Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire XIII • 29/9 - 1/10 2023 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 13 mars 2023 kl. 17:15:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Behöver upplockning vid 18-tiden från Rimforsa City. Roger? Jonas?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"


Elias Nordling

Jag har inget planerat för ikväll, kan man få ihop ett parti SpaceCorp kanske?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Mode

Citat från: The Wargamer skrivet 26 september 2023 kl. 13:21:44... Vi åker från Linköping ca kl 17:00.
Finns det någon möjlighet att få åka med från Linköping?
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Scipio

Och där är officiellt Friendly Fire de Luxe XIII igång!

Du kan inte se bilagor på denna tavla.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Rydfalk

Citat från: Scipio skrivet 27 september 2023 kl. 14:58:15Och där är officiellt Friendly Fire de Luxe XIII igång!

Yay! Det kunde inte sägas bättre!
Ska grogga morfin och kortison och hoppas vara bättre på fredag!
...ska det verkligen vara de där färgerna i Baldurs Gate?!?  :mrgreen:
"Hoppas det regnar i sommar!"

The Wargamer

Citat från: Mode skrivet 27 september 2023 kl. 13:06:45
Citat från: The Wargamer skrivet 26 september 2023 kl. 13:21:44... Vi åker från Linköping ca kl 17:00.
Finns det någon möjlighet att få åka med från Linköping?

Japp. Vi kommer att åka från Linköping Business center kl 16:35.
Du kan sms:a mej på 070-206 71 29
Ingen stor väska då vi åker tre stycken i en liten Golf.

Mode

Citat från: The Wargamer skrivet 28 september 2023 kl. 13:39:51... Vi kommer att åka från Linköping Business center kl 16:35.
Du kan sms:a mej på 070-206 71 29 ...
Stort tack, meddelande skickat.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Scipio

GCACW kampanjen har påbörjats
Du kan inte se bilagor på denna tavla.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

thermopylai

"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Rydfalk

Tack alla för höstens Friendly Fire de luxe! Var själv lite trött och sliten men det tog sig ändå bra!
Hoppas alla nykomlingar och gamla grognards hade det lika bra!

2024 är Rimforsa bokat för v.8 och v.40 och lägger ut anmälan för vårens FFdl så snart jag har koll på priser etc.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Fredrik H

Jaha, det var det det. Det ägde alltså rum något slags happening på Rimforsa. Utan bilder har det ju inte hänt, så bildbevis följer. Tack till alla inblandande, det var trevligt som vanligt. Kul att se en hel del nya talanger också.



Är det ett nytt pojkband? Är det Rimforsas hetaste Onlyfans-konto? Nej det är en hoper gubbstruttar som spelar On to Richmond 1864. Det var nog helgens långkörare. partiet bjöd på en del tämligen udda inslag som skulle förvånat de historiska ledarna. Naturligtvis var Butler kampanjens store hjälte.



Ungdomarna på den övre våningen visade sig bara vid utfodringen, annars spelade de hela tiden. Notera den, förhoppnings inte trendsättande, uppläggningen med en karta över en annan karta. Allt för maximal förvirring förmodar jag. Jag skyller det hela på Tik-tok-generationen.



Vi såg också nytt blod på Rimforsa. Jag hoppas herrarna trivdes. Det har nu blivit allt svårare att kasta en tärning på FF utan att träffa en Fredrik.



Här har vi en uppgörelse som skulle göra Freud nöjd, två bröder som kanaliserar sin barndoms alla aggressioner via polsk-tyska kriget 1920. Nya för mig på FF, men enligt rykten så har farbröderna bränt pengar på papp och kartong redan under det förra årtusendet.



Rummet i vilket jag tittade in men sedan backade ut ur. Det rörde sig om något slags flygspel som simulerade flera sekunders flygstrid på bara någon dags spelande. Jag kan konstatera att det även inom en så liten hobby som vår finns utrymmer för väldigt olika sorters spel.



Ulf och två Björn:ar i källaren. Är det tysk erotik? Är det titeln på en barnbok? Nej det är The Dark valley med icke obligatorisk golf i bakgrunden. Jag gillar spelet och fick äran att flytta på några kommunister. Min insats vände, av lätt insedda skäl, hela kriget.



Elias försöker visa hur en engelsman håller handen när han ställer ifrån sig en tekopp, men det hela är naturligtvis pärlor till svin emedan de primitiva sovjeterna fortfarande är på jägar-och samlarnivå. Jag gillar systemet (c3) och ska försöka få upp det till bordet.



Det här kunde vara tre av mina elever när jag stället en fråga ingen riktigt vet svaret på, the casual jag tittar bort så han inte väljer mig. Spelet är taktiskt WW3, temat som är det nya svarta. Det säger nog en hel del om medelåldern på oss gubbar, vi har alla något slag 80-tals nostalgi.



Vad vore FF utan ASL? För min del ungefär precis lika bra, men det spelades i alla fall. Det beskrevs som en hatmatch, men vi som såg det live uppfattade det mest som en måttligt framgångsrik tåflört.

Jag ser redan fram emot nästa tillställning, jag hoppas på att jag får se gamla och nya gubbar igen, det vore också roligt om de som nu var nya snart blir gamla. Det bör väl också vara någon mer än jag som tog bilder?..   

Delirium

Lysande sammanfattning som alltid. Jag ska själv försöka få något på pränt men tar längre tid för varje konvent. Oops.
1914

Rydfalk

Ny på FFdl?
Ni som var nya nu i höstas eller i våras, tyck gärna till om det var något ni saknade i information eller mottagande.

Ni kan skicka PM till mig om ni vill.

/Mikael

Ps. Vi skulle haft namnbrickor... :(
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scheuer

Citat från: Rydfalk skrivet  9 oktober 2023 kl. 18:11:55Ny på FFdl?
Ni som var nya nu i höstas eller i våras, tyck gärna till om det var något ni saknade i information eller mottagande.

Ni kan skicka PM till mig om ni vill.

/Mikael

Ps. Vi skulle haft namnbrickor... :(

Hej,
jo det där spelschemat var inte alldeles uppenbart hur man skulle hitta, någon snäll människa postade en länk som tur var.
Namnbrickor är en jättebra idé!
Det är mycket tid och pengar man lägger på detta. Nu blev det jättekul och lyckat för min del, men man hade önskat litet mer transparens angående vad som skulle spelas och av vem, så att man kände sig trygg med vad som skulle hända