Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Hegemony: Lead your class to victory!

Startat av Delirium, 27 juni 2023 kl. 20:13:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

Citat från: pelle skrivet 28 juni 2023 kl. 21:47:18Fick en supersnabb introduktion till det där av dig/er på Lincon. Hittade ni en fjärde spelare? Hann inte bilda mig så mycket uppfattning om hur spelet var då, men efter att ha läst den här tråden tycker jag det ser ut att kunna vara värt att prova någongång.

Japp, blev ett riktigt roligt parti där staten/Klas tog hem det med en poäng före kapitalisterna (som var den shanghaiade fjärde spelaren).

Spelet åker så klart med till ff deluxe i september för de som vill testa.
1914

thermopylai

Intresserad av att testa. Hur lång tid tar det, en dag?
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

Vi körde det på två nybörjare och två halvnoobs på Lincon på något under 6 timmar.
1914

BjornH

Jag köpte det efter att ha testat det med Björn på LinCon och har spelat ett helt parti sedan dess. Det jag gillar är att det känns väldigt tematiskt. Pengarna flyttas (oftast) från rätt hand till rätt ny hand. När man betalar skatt ger man det till spelaren som spelar staten. När man konsumerar ger man det till kapitalisten (eller ibland staten). När man betalar löner går det från kapitalisten till arbetarna osv. Smått otroligt att de har fått ihop allt till ett spel.