Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vilket GCACW?

Startat av David Sunnergren, 4 oktober 2023 kl. 14:14:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

David Sunnergren

Om man ska köpa ett GCACW, vilket ska man köpa då?

Delirium

Hood Strikes North konstruerades mycket i syfte att vara ett introduktionsspel. Fördel också att det är mindre och "billigare". En viss nackdel känner jag är att situationen är rätt bisarr rent strategiskt men som lärospel kan man strunta i det.
1914

David Sunnergren

Citat från: Delirium skrivet  4 oktober 2023 kl. 16:55:56Hood Strikes North konstruerades mycket i syfte att vara ett introduktionsspel. Fördel också att det är mindre och "billigare". En viss nackdel känner jag är att situationen är rätt bisarr rent strategiskt men som lärospel kan man strunta i det.

Lärospel har aldrig varit min, eller min spelgrupps, starka sida. Vi slänger oss in i djupt vatten och slutför t.ex. Grand Campaign av Europa Universalis

Delirium

Fullt förståeligt, problemet är att alla andra spel är slutsålda (vad jag vet) förutom On to Richmond II som ju kostar ett par skjortor att införskaffa (inget spel i serien är iofs billigt).
1914

David Sunnergren

Citat från: Delirium skrivet  5 oktober 2023 kl. 14:28:40Fullt förståeligt, problemet är att alla andra spel är slutsålda (vad jag vet) förutom On to Richmond II som ju kostar ett par skjortor att införskaffa (inget spel i serien är iofs billigt).

Jag hittade något mer till ok pris inom EU, men minns idag inte vilket det var.

Rydfalk

Udo Grebe tycks ha en del hemma.
"Hoppas det regnar i sommar!"

tinG

Alla är bäst  :D
Köp det som lockar dig allra mest (och sälj tv-soffan på Blocket om så behövs)  :ultra:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Citat från: David Sunnergren skrivet  5 oktober 2023 kl. 13:23:42Lärospel har aldrig varit min, eller min spelgrupps, starka sida. Vi slänger oss in i djupt vatten och slutför t.ex. Grand Campaign av Europa Universalis

Vid närmare eftertanke, när du frågar vilket man bör köpa, vilka kriterier vill du då ha uppfyllda?
1914

David Sunnergren

Citat från: Delirium skrivet  6 oktober 2023 kl. 08:45:46
Citat från: David Sunnergren skrivet  5 oktober 2023 kl. 13:23:42Lärospel har aldrig varit min, eller min spelgrupps, starka sida. Vi slänger oss in i djupt vatten och slutför t.ex. Grand Campaign av Europa Universalis

Vid närmare eftertanke, när du frågar vilket man bör köpa, vilka kriterier vill du då ha uppfyllda?

Antar frågan egentligen är: Om du bara skulle ha ett spel (GCACW) vilket skulle det vara?

tinG

Citat från: David Sunnergren skrivet  6 oktober 2023 kl. 09:18:23
Citat från: Delirium skrivet  6 oktober 2023 kl. 08:45:46
Citat från: David Sunnergren skrivet  5 oktober 2023 kl. 13:23:42Lärospel har aldrig varit min, eller min spelgrupps, starka sida. Vi slänger oss in i djupt vatten och slutför t.ex. Grand Campaign av Europa Universalis

Vid närmare eftertanke, när du frågar vilket man bör köpa, vilka kriterier vill du då ha uppfyllda?

Antar frågan egentligen är: Om du bara skulle ha ett spel (GCACW) vilket skulle det vara?

OTR II är otroligt rikt eftersom det innehåller både 1862 (Peninsula Campaign), 1864 (Overland Campaign) och 1865 (Petersburg/Appomattox)

RGT II likaså med 1862 (Antietam, MD), 1863 (Gettysburg, PA) och 1864 (Washington DC)

SJW II har sin charm med 1861 och 1862-kampanjerna kring Mannassas/Bull Run. Dessutom rimligen billigare prislapp

HSN gillar jag verkligen. Det är verkligen en desperat och galen kampanj.

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

David Sunnergren

Det blev både On to Richmond II och Hood strikes North.

Scipio

Citat från: David Sunnergren skrivet 13 oktober 2023 kl. 21:16:41Det blev både On to Richmond II och Hood strikes North.

Bra val!

All in!
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Delirium

Jag har bestämt mig för att mitt Atlanta is Ours förmodligen hör hemma hos någon som vill utnyttja det snabbare än jag. Se min tråd i Shopping för detaljer.
1914