Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire XIV • 23/2 - 25/2 2024 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 9 oktober 2023 kl. 16:56:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

thermopylai

"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

chumchu


Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

Elias Nordling

CiteraVecka 40... bara så att ni vet!
Puh, då krockar det inte med mammas 80-årsdag!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"


Fredrik H

#66
Ja, tack och bock för ännu ett FF. Det var något färre förvirrade gubbstruttar på plats än det var i höstas, men allt var som det skulle. Om det inte finns bilder så har det ju inte hänt (vilket innebär att det i princip är tveksamt om jag varit tonåring), så därför anförs följande bevis för årets första tillställning:



Den kanderade tusenskönan på bilden var min helgs huvudsakliga med/motspelare. Vi spelade det nya och väldigt underhållande spelet Stalingrad roads och senare en utmärkt introduktion till ett knivigt system med GOSS Hannut (sitter någon på Hannut och kan tänka sig att avyttra det till mig så vore jag tacksam). Vi lyckades med allt som ska ingå; missförstånd av regler, märkliga tärningsslag och kopiösa mängder kaffe.



För de arma själar som aldrig befunnit sig på ort och ställe så ser det ofta ut som ovan, folk tenderar att vara olika nöjda med såväl livet som spelet som spelas. Fredrik Hallgren (Puma-tröja) har alltså inte vunnit en miljon, han bara uttrycker sin glädje över att få spela Frankrike i Here I Stand. Ibland känns livet som en baguette med snigelsmör.



Den något ovanliga situationen på bilden är att Blücher (William) hånskrattar elakt (eller med galna professorn-vibe) åt Grouchy (David) när denne anfaller Ligny. Grouchy meddelade mig i förtroende att han inte riktigt hade tid att vänta på att Napoleon skulle komma så han brände ut en generation av det gamla gardet i väntan på kejsarens ankomst. Det såg ut att vara en rolig kombination av QB och Ligny.

I bakgrunden ett av hobbyns mest laddade ögonblick: väntan på fru Fortunas tärningsresultat. Både Mikael och Otto tiger still inför ödets utfall.



En hoper relativa ungdomar höll under hela helgen igång olika multispelarspel. Ibland var det FF:s eget bollhav med mycket plast (Twilight imperium tror jag), här på bilden avgörs Europas tidigmoderna öde i EU:PoP. Dom är unga, tuffa och pratar utrikiska. Börjar dom gå ut och röka också kommer jag väl inte våga ta några bilder längre.



På psykets slutna paviljong en trappa upp så satt fyra medelålders herrar och spelade Valley of Tears. Hela helgen. På bilden har Roger permission, men annars krigade de in i kaklet. Spelet verkar intressant, men det tycks onekligen finnas olika sätt att hantera situationen. Jag får se när jag orkar få upp det på bordet.
Jag fick se att man på mobilen tagit fram stöd för hur man kunde förolämpa varandra på lokala språk, något som antyder att partiet ändå lockat fram något speciellt för deltagarna - vem vill inte kunna antyda att ens motståndare vill idka älskog med den regionala faunan?

Fredrik V hade med sig ett nytt spel från TRL om Alexander den store. Jag tog en bild men lyckades tydligen radera den, beklagar. Jonas H och Fredrik V spelade, bilder finns på FB tror jag.

Jag missade säkert en hel del, men tycker nu att det går att hävda att FF faktiskt ägt rum. Hoppas vi ses till hösten igen - tack alla!   

 


Jon

Mycket underhållande läsning! Hoppas att kunna vara på plats och träffa er alla till hösten.

Delirium

1914

Andreas Lundin

Tack för bilderna och den underhållande texten. På grund av hädangång av salig fader och efterföljande avsked, defilering och minnesstund i Ramsjö kyrka och församlingshem fick jag hoppa över örlogen denna gång.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

thermopylai

Tack alla! Själv hade jag väldigt kul med 2 turns Deadly Northern Lights med Wes och FRVO, samt John Company på 6 spelare. Samt quiz, hosthost  :D
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Villpower

Fina bilder! Det där var när det fortfarande fanns hopp för den preussiska linjen  :lol: 

Ska lägga upp några bilder jag också tillsammans med en AAR för Ligny i alla fall. Återkommer!
Delad ångest är dubbel glädje!

Rydfalk

Nice! Ja, det var en fabulöst enerverande och rolig variant av Eagles!
I alla fall QB lyfte fett!
...Ligny verkar ha varit samma slåttermaskin som sist David släppte loss gardet på de arma tyskarna.
"Hoppas det regnar i sommar!"

David Sunnergren

Citat från: Rydfalk skrivet 27 februari 2024 kl. 10:33:10Nice! Ja, det var en fabulöst enerverande och rolig variant av Eagles!
I alla fall QB lyfte fett!
...Ligny verkar ha varit samma slåttermaskin som sist David släppte loss gardet på de arma tyskarna.

Även Ligny lyfte i varianten då viss osäkerhet fanns även där (med resultaten i vårt parti att Napoleon knappt gjorde avtryck på slaget då han anlände sent till slagfältet), men QB tror jag lyfter än mer.