Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spel i försvarssektorn 2025

Startat av tobias, 8 oktober 2024 kl. 08:41:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tobias

FOI skickade detta till mig så att jag kunde sprida info här på forumet, mest en save the date just nu, återkommer när anmälan har öppnat. Jag har lagt in det i kalendern!

Vi vill meddela att arbetet inför konferensen "Spel i försvarssektorn 2025" har kommit igång.

I år hålls konferensen på Nordic Forum i Kista, den 23 januari 2025.

"Spel i försvarssektorn 2025" har som mål att samla ledande experter, speldesigners och forskare från hela försvarssektorn för att dela insikter om pågående utveckling inom spel- och krigsspelsområdet och dess tillämpningar inom totalförsvaret.

Konferensen kommer att erbjuda en unik möjlighet att:
• Få inblick i hur FOI , FHS och andra aktörer arbetar med krigsspel.
• Mingla med branschexperter och potentiella samarbetspartners.
• Diskutera utmaningar och möjligheter inom spelutveckling.
• Se praktiska exempel på hur spel använts inom det militära och civila försvaret.
• och inte minst, delta i spel och spelutveckling.

Vi ser fram emot att välkomna er på "Spel i försvarssektorn 2025" och dela en inspirerande och lärorik upplevelse tillsammans.

Vänligen spara datum och plats nedan så kommer inbjudan och mer information om talare och program delas inom kort. Observera att det inte kommer att finnas möjlighet att delta i konferensen på distans, och vi ser fram emot att träffa er alla på plats i Kista. Om du har några frågor eller önskar ytterligare information, tveka inte att kontakta oss på spelkonferens@foi.se.

Mer information om hur man anmäler sig, vilka talare och utställare som kommer delta samt om årets megagame kommer publiceras under hösten.

Kort Info
Datum: 2025-01-23
Plats: Nordic Forum Konferens och Restaurang, Torshamnsgatan 35, 164 40 Kista

Med vänliga hälsningar,
FOI och Försvarshögskolan
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå