Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XV • 4 - 6/10 2024 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 26 februari 2024 kl. 16:48:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Kampfgruppe Stenstorp har påbörjat uppmarschen!

20241002_094244.jpg
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Tärningar har börjat kastas och öl har börjat drickas!

20241002_180311.jpg

20241002_175049.jpg 
"Randomization is too important to be left to chance"

Anders Larsson

Citat från: Scheuer skrivet  1 oktober 2024 kl. 15:49:52
Citat från: Anders Larsson skrivet 26 september 2024 kl. 17:56:36Vi ta själva med oss HIS, Brootherhood an unity och kanske några till spel.

/Anders

Jag spelade mitt första Here I Stand-parti nånsin i förrgår och nu är jag sugen på mer. Är gärna med om ni kör det på lördag.

Ja vi hoppas på ett parti Here i stand på Lördag ! just nu är vi tre stycken !

Scheuer

[/quote]
Citat från: Anders Larsson skrivet  2 oktober 2024 kl. 19:09:12
Citat från: Scheuer skrivet  1 oktober 2024 kl. 15:49:52
Citat från: Anders Larsson skrivet 26 september 2024 kl. 17:56:36Vi ta själva med oss HIS, Brootherhood an unity och kanske några till spel.

/Anders

Jag spelade mitt första Here I Stand-parti nånsin i förrgår och nu är jag sugen på mer. Är gärna med om ni kör det på lördag.

Då är vi redan halvvägs. Håller tummarna för att det blir av!

Rydfalk

Save the Date!
Friendly Fire XVII
1 - 5 oktober
2025
[/b]
"Hoppas det regnar i sommar!"

aegneus

Advanced Axis & Allies

IMG_6105.jpeg

Oh my god! Those are not American planes!

IMG_6109.jpeg 

David Sunnergren

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

aegneus

David Sunnergren

Citat från: aegneus skrivet  4 oktober 2024 kl. 10:02:11
Citat från: David Sunnergren skrivet  4 oktober 2024 kl. 08:36:32Hur illa blev bombningen av Pearl Harbor
Två skadade CV, två sänkta CA tror jag

Oj vilken katastrof för USA. Börjar scenariot med att det händer eller varför lät USA detta ske?

aegneus

Citat från: David Sunnergren skrivet  4 oktober 2024 kl. 10:04:21
Citat från: David Sunnergren skrivet  4 oktober 2024 kl. 08:36:32Hur illa blev bombningen av Pearl Harbor

Oj vilken katastrof för USA. Börjar scenariot med att det händer eller varför lät USA detta ske?

USA hade CVs där för att det ger en positiv mod på förklara krig slaget. Så spelade som man gör i vanliga fall även om vi med det här scenariot vet att det kommer en japansk krigsförklaring

David Sunnergren

Citat från: aegneus skrivet  4 oktober 2024 kl. 11:08:01
Citat från: David Sunnergren skrivet  4 oktober 2024 kl. 10:04:21

USA hade CVs där för att det ger en positiv mod på förklara krig slaget. Så spelade som man gör i vanliga fall även om vi med det här scenariot vet att det kommer en japansk krigsförklaring

Spännande att se. Det brukar aldrig inträffa i de partier jag spelar. USA brukar alltid dra ut dem till sjöss och endast ha dem där över turnslut.

Däremot har jag sett transporter överraskas när USA blir överrumplat, men det brukar inträffa i samband med en förstärkning a Filipinerna (som varit rätt vanligt det händer i våra partier det senaste decenniet). Men så kan det antagligen inte bli i detta scenario.

aegneus

Produktionsfasen. Notera den fantastiska lokalen med separata avsides bord för varje sidas force pools.
IMG_6110.jpeg

På östfronten något nytt - igår (på 5.5 timmars spel) fick jag - Sovjet - flytta sex brickor. Idag är vi i januari/, det snöar och vi utbyter attacker med den lede fi - tysken svarade på en rysk framstöt med två rejäla sexenheters attacker.

Den i norr stoppas och Zhukovs konterstöt krossar två kårer och mekförband är nästan igenom utanför Moskva.
Den i söder bryter igenom en tunn linje och avancerar fram till Voronezj, och Konievs försök till att driva tillbaka pansarkilen slutar bara med högvis med sovjetiska förluster.

Nu ökar det till snöstorm. Vad gör OKH nu?

IMG_6114.jpeg

Delirium

Jag har böcker med för de som ev ville köpa för övrigt.
Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)

Granlid

Citat från: thermopylai skrivet 13 september 2024 kl. 13:25:58
Citat från: thermopylai skrivet  2 september 2024 kl. 14:10:39Det ser ut som att "livet" kommer och stör och gör intrång på mitt spelande, så risk jag måste avboka FF  :(
Preliminärt nu. Skickar definitivt besked till Rydfalk när jag vet säkert.

Kan bekräftas  :cry:

Hej Jocke

Du är saknad och vi hoppas du har det bra trots livets intrång i planerna.

Vi syns vid kommande evenemang.
Friendly fire isn't.