Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XV • 4 - 6/10 2024 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 26 februari 2024 kl. 16:48:48

Föregående ämne - Nästa ämne

tinG och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Citat från: Niclas skrivet 25 september 2024 kl. 21:23:48Hej

Känner mig riktigt usel och ledsen för detta men jag behöver tyvärr avboka denna helgen då det lite oväntat löst sig så vi får tillgång till vårt nya hus en hel månad tidgare än tänkt, så denna helg kommer tyvärr att gå i flyttens tecken.

Räcker det att avboka sig här eller skall man kontakta någon annan om det?

Ber så mycket om ursäkt för sen avbokning det var absolut inte min tanke, hade sätt fram emot denna premiär för mig väldigt mycket, får kanske kompensera detta med spel på Blippborgen i vinter istället.

Så jag får ta nya tag och satsa på vårens friendly fire

/Niclas

Tyvärr är det omöjligt för mig att hålla koll på allt som händer i den här tråden, särskilt om det är tidskritiskt.

Bokningar och avbokningar måste tas via mail eller PM eller nån annan direkt kontakt med mig. Du kan boka av dig via Rimforsa men då ligger du kvar i mina listor med förvirring som följd. :?

Reglerna har varit snällare efter pandemin så det vi skrivit är:
"Helt kostnadsfri avbokning fem dagar före ankomst"
så det borde vara lugnt. Skickar mail till dem på en gång.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

tobias

Citat från: Rydfalk skrivet 25 september 2024 kl. 23:02:24Då detta är ett hotell med utskänkningstillstånd som är en smula viktigt för deras verksamhet så är reglerna i grunden stenhårda. Egen sprit på det egna rummet och ingen annan stans. Deras spritvagn finns dock framme till dess att de lämnar för natten framåt 22 typ?

/Mikael
Anade detta, men hittade ingen info om bar på hemsidan, men spritvagn löser ju problemet på ett föredömligt sätt, tack för svar!
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Niclas

Citat från: Rydfalk skrivet 25 september 2024 kl. 23:09:47
Citat från: Niclas skrivet 25 september 2024 kl. 21:23:48Hej

Känner mig riktigt usel och ledsen för detta men jag behöver tyvärr avboka denna helgen då det lite oväntat löst sig så vi får tillgång till vårt nya hus en hel månad tidgare än tänkt, så denna helg kommer tyvärr att gå i flyttens tecken.

Räcker det att avboka sig här eller skall man kontakta någon annan om det?

Ber så mycket om ursäkt för sen avbokning det var absolut inte min tanke, hade sätt fram emot denna premiär för mig väldigt mycket, får kanske kompensera detta med spel på Blippborgen i vinter istället.

Så jag får ta nya tag och satsa på vårens friendly fire

/Niclas

Tyvärr är det omöjligt för mig att hålla koll på allt som händer i den här tråden, särskilt om det är tidskritiskt.

Bokningar och avbokningar måste tas via mail eller PM eller nån annan direkt kontakt med mig. Du kan boka av dig via Rimforsa men då ligger du kvar i mina listor med förvirring som följd. :?

Reglerna har varit snällare efter pandemin så det vi skrivit är:
"Helt kostnadsfri avbokning fem dagar före ankomst"
så det borde vara lugnt. Skickar mail till dem på en gång.

/Mikael

Tack Mikael, lovar att kolla instruktionerna bättre framöver och att jag återkommer vid nästa tillfälle för detta är verkligen något jag verkligen vill uppleva och göra till ett återkommande event framöver

Mvh

Niclas

Niclas

Citat från: Scheuer skrivet 25 september 2024 kl. 21:27:37Trist att höra, Niclas.
Jag vet inte om spelschemat jag kommer åt uppdateras alls. Det ser väldigt tomt ut på lördagen. Jag skulle gärna spela något då. Hojta till om nån behöver en spelare (helst vk3 så klart, men andra krig går också bra).

Shit happens det är bara att leva med det och rulla med smällarna men tack för omtanken :-)

För en onivigd vad är VK3?

Mvh

Niclas

thermopylai

Citat från: Niclas skrivet 26 september 2024 kl. 08:46:59För en onivigd vad är VK3?

Mvh

Niclas

Tredje världskriget, jämför VK1 och VK2. Finns i två versioner:
-Spelen som publicerades och fortsätter att publiceras under "den gamla goda tiden" som handlar om ett hypotetiskt krig mellan Nato och Warszawa-pakten, oftast på 80-talet, för det var mest modernt och då de flesta medelålders krigsspelare själva gjorde lumpen.
-En ny cool variant under pågående utveckling om ett framtida (hypotetiskt) krig mellan Nato vs Kina+Ryssland+Iran m.fl.  :up:
se http://www.krigsspel.se/forum/index.php/topic,5213.msg76889.html#msg76889
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Anders Larsson

Taggad inför nästa vecka !

Jag (Anders Larsson) och Roland Karlsson kommer vid fredag lunch!
Hoppas hitta plats vid något multiplayer spel under helgen! Vi är nog öppna för det mesta!
Hör gärna av er om ni letar spelare här eller via sms (0707520299)

Såg att det kanske kommer spelas John Company. Ett parti på Lördagen hade varit kul !
Vi ta själva med oss HIS, Brootherhood an unity och kanske några till spel.

/Anders

Rydfalk

Har inte riktigt bestämt för när jag ska komma. Förhandlat fram en ledig fredag och lite sugen på en torsdags ankomst. Anar att det blir en del spelande med Skyttegrupp Rydfalk Jr. Attans sugen GTS:Utah Beach och sedan att komma tillbaka in i Musket & Pike innan allt spelande på LinCon helt fallit i glömska.

/Mikael

BjornH

Vilken tid är fredagsgrytan (frågar åt en kompis som anländer på fredagskvällen)?

Rydfalk

Citat från: BjornH skrivet 29 september 2024 kl. 10:44:12Vilken tid är fredagsgrytan (frågar åt en kompis som anländer på fredagskvällen)?
Ska kolla.

Rydfalk

Citat från: BjornH skrivet 29 september 2024 kl. 10:44:12Vilken tid är fredagsgrytan (frågar åt en kompis som anländer på fredagskvällen)?

"Vi håller samma tid som föregående år – kl 18:00/18:15"
- Rimforsa

Scheuer

Citat från: Anders Larsson skrivet 26 september 2024 kl. 17:56:36Vi ta själva med oss HIS, Brootherhood an unity och kanske några till spel.

/Anders

Jag spelade mitt första Here I Stand-parti nånsin i förrgår och nu är jag sugen på mer. Är gärna med om ni kör det på lördag.

tinG

För min del kommer det att bli GCACW den här gången med. Nu On to Richmond och 1862 kampanjen. Motståndet består av olika Fredrikar...  :) 
Ser också fram emot ett parti Weimar under fredagen.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

David Sunnergren

Citat från: tinG skrivet  1 oktober 2024 kl. 16:57:30För min del kommer det att bli GCACW den här gången med. Nu On to Richmond och 1862 kampanjen. Motståndet består av olika Fredrikar...  :) 
Ser också fram emot ett parti Weimar under fredagen.

Då måste jag hänga lite över er så att ajg kommer in i systemet igen.

tobias

Söker fortfarande spel från fredag 16:00 och framåt om någon söker fler spelare till något.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå