Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2024 • Onsdag 8 maj - söndag 12 maj

Startat av Rydfalk, 12 april 2024 kl. 10:45:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BjornH

Lite bilder från LinCon

LinCon fyllde 40 år!
20240510_184336.jpg

Mycke Space Empires 4x blev det.
20240511_122954.jpg

Generationsskifte på auktionen!
20240510_183706.jpg

Age of Renaissance nästan hela dagen.
20240510_192455.jpg20240510_192436.jpg

Veteranerna lärde ut ungdomarna hur tredje riket ska besegras.
20240509_185733.jpg

BjornH

Just det, vi körde en hel del Dark Emperor också, väldigt tematiskt spel!
20240509_124112.jpg

Delirium

Ska se om jag får ihop en lista...
Quartermaster General x2
Citadels
March of the Ants
Here I Stand
Age of Renaissance
Quatres Bras Last Eagles (1 turn)
Twilight Imperium
Terraforming Mars
Race for the Galaxy

Mycket multiplayer, nästa konvent (ffdl med största sannolikhet) blir det nog stort krigsspel igen.
Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Det var väldigt kul att vara på Lincon hela "veckan" igen, även om det i praktiken innebar onsdag 18 till söndag 12.30.

Nästa år kan det nog faktiskt vara möjligt att sätta upp något stort.
Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)

jerry

Vet någon, om där var några, härliga, riktiga, krigsspel på auktionen .... ?
Hittat ny lokal, nu spelas "Empires in arms" med 6 pers.

Rydfalk

Citat från: jerry skrivet 14 maj 2024 kl. 10:29:13Vet någon, om där var några, härliga, riktiga, krigsspel på auktionen .... ?

Var förbi och kollade auktion och loppis hyfsat ofta. Det var inte mycket...
Ett COIN:All Bridges Burning annars minns jag inget speciellt.
"Hoppas det regnar i sommar!"

jerry

Citat från: Rydfalk skrivet 16 maj 2024 kl. 12:08:02
Citat från: jerry skrivet 14 maj 2024 kl. 10:29:13Vet någon, om där var några, härliga, riktiga, krigsspel på auktionen .... ?

Var förbi och kollade auktion och loppis hyfsat ofta. Det var inte mycket...
Ett COIN:All Bridges Burning annars minns jag inget speciellt.

Skönt för oss dom inte var på plats  :D
Hittat ny lokal, nu spelas "Empires in arms" med 6 pers.

David Sunnergren

Jag var förbi och kollade i hyllorna på fredagen. Då fann jag inga krigsspel som drog till sig min uppmärksamhet, så antingen saknades de fullständigt eller också var det sådant jag var fullständigt ointresserad av.

Jag gissar på det första.

Rydfalk

Citat från: David Sunnergren skrivet 16 maj 2024 kl. 13:39:02Jag var förbi och kollade i hyllorna på fredagen. Då fann jag inga krigsspel som drog till sig min uppmärksamhet, så antingen saknades de fullständigt eller också var det sådant jag var fullständigt ointresserad av.

Jag gissar på det första.

Det fanns hyfsat mycket begagnat i... eh... vilken butik det nu är. Priserna hyfsat höga och lite av intresse.
"Hoppas det regnar i sommar!"

David Sunnergren

Ja det fanns. Där köpte jag två spel som var rimligt prissatta (ungefär som att köpa via detta forum). De hade väl ett 50-tal krigsspel på plats åtminstone.

pelle

Playoteket, tror jag? Förra året hade de högar med krigsspel de höll på att inventera och sätta priser på i butiken. Han i kassan berättade att de precis före Lincon hade köpt en samling krigsspel från ett dödsbo. Det var säkert en anledning till det hyfsade utbudet där även i år. Tyckte jag kände igen en del av de spelen.

Köpte tre spel där förra året. Tyckte priserna var rimliga. Men nu var det inget som lockade. Hade kunnat köpa fler förra året, men de spelen verkade vara sålda nu (eller följde inte med till Lincon?).

Delirium

Playoteket är korrekt. De har butiker i Lund och Malmö, begagnat bara i den senare. De är väl inte direkt billiga men förtjänar lite cred för att de släpar runt 3-4 bokhyllor med gamla spel och vi som köper får bekvämligheten. Jag köpte ett opunchat spel om Lepanto jag aldrig hört talas om för 397 kr.
Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)

Andreas Lundin

Citat från: Delirium skrivet 21 maj 2024 kl. 15:26:11Playoteket är korrekt. De har butiker i Lund och Malmö, begagnat bara i den senare. De är väl inte direkt billiga men förtjänar lite cred för att de släpar runt 3-4 bokhyllor med gamla spel och vi som köper får bekvämligheten. Jag köpte ett opunchat spel om Lepanto jag aldrig hört talas om för 397 kr.

Inte dirket billiga, men de begagnade krigsspelen är bara knappt begegnade, platsen är av m en inte punchade, så... ...rätt bra ändå!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Delirium

Citat från: Andreas Lundin skrivet 22 maj 2024 kl. 08:44:21Inte dirket billiga, men de begagnade krigsspelen är bara knappt begegnade, platsen är av m en inte punchade, så... ...rätt bra ändå!

Ja, på något spel är det ju så, som det jag köpte, och jag hittade ett Case Yellow som var punchat men inte märkbart spelat alls men sen går det hela vägen till andra sidan skalan med väldigt välanvända spel så man får helt enkelt kolla i låddan.
Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)