Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Strv102r

Replay av GMTs Barbarossa; Army Group Center 1941

Startat av Strv102r, 3 maj 2024 kl. 10:04:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r



Efter Roads to Leningrad lämnar vi armégrupp Nord och ger oss söderut.
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

jerry

vill gäääärna höra din kommentar om detta spel.
Vi har svårt att släppa gamla fire in the east/scorched earth, men skulle vara intressant med en modernare variant av östfronten.
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Fredrik H

Jag och Jonas spelade det här förra året, jag blev positivt överraskad och tyckte att det var en intressantare situation än jag först trodde. Systemet fungerar och skalan känns rätt. Regelboken är mycket svårare än vad spelet egentligen är, designern har lite svårt att skära i alla sina subsystem. 

jerry

Citat från: Fredrik H skrivet  4 maj 2024 kl. 13:19:53Jag och Jonas spelade det här förra året, jag blev positivt överraskad och tyckte att det var en intressantare situation än jag först trodde. Systemet fungerar och skalan känns rätt. Regelboken är mycket svårare än vad spelet egentligen är, designern har lite svårt att skära i alla sina subsystem. 
Det störde mig att sovjeten körde en annan spelarkretsar än germanen.....

Men det kanske är smart
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

aegneus

Det är att de har olika turn sequence som är grejen, du får två arméer som krigar på helt olika sätt. Strålande design.

Regelboken besegrade mig. Jag vägrade lära mig spelet via den.

jerry

Citat från: aegneus skrivet  5 maj 2024 kl. 00:43:30Det är att de har olika turn sequence som är grejen, du får två arméer som krigar på helt olika sätt. Strålande design.

Regelboken besegrade mig. Jag vägrade lära mig spelet via den.

Ok det ante mig, men vi orkade inte riktigt, skall dra igång det solo på vassal
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Strv102r

Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Peojon

Har kört Kiev to Rostov i samma system, och blev mycket förtjust i systemet. Sedan är ju regelboken lite motsträvig när man ska försöka lära sig systemet, men det var det värt.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Strv102r

Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.