Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ny hemsida

Startat av Scipio, 7 november 2024 kl. 12:45:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Vi lanserar idag den nya hemsidan för krigsspel.se

Den finns nu att beskåda i roten på https://krigsspel.se

Det som finns på den nu är minimumet för att den ska kunna vara vår portal för nya nyfikna in i krigsspelens värld och framförallt en portal för forumet.

Det finns dock mycket mer som skulle kunna läggas till där och förbättras men för det så behöver vi engagemang och feedback från våra medlemmar.

Så ser ni saker som kan förbättras eller läggas till som du skulle kunna skriva till så meddela oss så kan vi publicera dessa alster på hemsidan.

Vi tänker oss sådant som:

Artiklar:
  - Rekommenderade spel som går att köpa idag för nybörjaren
  - Hur tillverkar man egna krigsspel
  - m.m. om du har en bra idè!

Arbetsgrupper som äger en egen del på hemsidan där löpande uppdateringar görs av en eller flera medarbetare som till exempel:
  - Löpande uppdaterade krigsspels-bloggar
  - Ett nyhetsflöde med det senaste som  hänt i krigsspelsvärlden

Vi kommer att ge utrymme för kommunikations-kanaler fer arbetsgrupperna och vid behov inloggningar mot relevanta delar av hemsidan för att göra uppdateringar.
"Randomization is too important to be left to chance"

FRVO

Fredrik H

Mycket trevligt! Två synpunkter. 1. Jag tycker att forumet skall lyftas fram med maximal tydlighet, det är här det händer. Kanske också med referens till FB-sidan.   2. Under AAR så står Björn H som författare till min replay. Inte för att den eviga äran går mig förbi, men det står läs Fredriks replay som är författad av Björn.

jag tycker att det är ett mycket bra initiativ att hotta upp hemsidan!  :up:

Scipio

Citat från: Fredrik H skrivet  7 november 2024 kl. 18:55:49Mycket trevligt! Två synpunkter. 1. Jag tycker att forumet skall lyftas fram med maximal tydlighet, det är här det händer. Kanske också med referens till FB-sidan.   2. Under AAR så står Björn H som författare till min replay. Inte för att den eviga äran går mig förbi, men det står läs Fredriks replay som är författad av Björn.

jag tycker att det är ett mycket bra initiativ att hotta upp hemsidan!  :up:

Nu hade jag skrivit 2 st. Fredrik H och en Björn H så det var mer rätt än fel.  ;)
Jag har korrigerat det nu och sparkat sekreteraren så ordningen är nu återställd!

Jag tycker forumet omnämns flera gånger i texterna och har de aktuellaste trådarna publicerade på framsidan och har en hel sektion med 3 undersidor för att lyfta fram dess förträfflighet men det är för lite?
Tar gärna emot tips på vad som kan göras mer?

Scipio

Fick förslaget om att det önskades en "Player finder" på hemsidan vilket är ett bra förslag.
Ska kika lite på möjligheterna för det när tid ges.

David Sunnergren

Man kanske kan göra en kolumn till höger på hemsidan där senaste inläggen i forumet visas, så att dessa syns direkt när hemsidan öppnas istället för att dyka upp om man scrollar nedåt?

PS: Jag är usel i design så någon med estetiskt sinne får avgöra om detta blir snyggt och vettigt, eller värdelöst och fult.

Strv102r

Mycket tjusigt!

Ska ni lyfta ut alla AAR och replays som gjorts genom året från forumet? Gediget arbete framför er!
Ola Palmquist. Spelar nu:   3W:s Blitzkrieg in the South , därefter Decision Games Drive on Dubno 41, därnäst AP:s Red Steel, SPIs Army Group South; Kiev & Rostov, Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Scipio

Citat från: David Sunnergren skrivet  8 november 2024 kl. 11:02:55Man kanske kan göra en kolumn till höger på hemsidan där senaste inläggen i forumet visas, så att dessa syns direkt när hemsidan öppnas istället för att dyka upp om man scrollar nedåt?

PS: Jag är usel i design så någon med estetiskt sinne får avgöra om detta blir snyggt och vettigt, eller värdelöst och fult.
Jadå det går men jag kommer inte på ett snyggt sätt att göra det på på framsidan så tills dess en lösning presenterar sig så får det tyvärr bero.

Scipio

Citat från: Strv102r skrivet  8 november 2024 kl. 12:08:36Mycket tjusigt!

Ska ni lyfta ut alla AAR och replays som gjorts genom året från forumet? Gediget arbete framför er!
Nej tyvärr det har jag inte tid med.  :(

Jag ville dock ge en inblick i hur bra kvalitet det är på AARena på forumet för dom oinvigda.
Men om någon har tid och möjlighet att göra det så är det välkommet, det är en liten skatt som vi sitter på som förtjänar bättre.

Många av AARena har dock bilder som har försvunnit eller "stämplats" sönder med tiden tyvärr.

Scipio

Vi borde också skapa en sida på hemsidan med rekommendationer på spel som är lämpliga att börja med ifall man är intresserad av att prova på krigsspel.

David Sunnergren

Citat från: Scipio skrivet 13 november 2024 kl. 10:00:48Vi borde också skapa en sida på hemsidan med rekommendationer på spel som är lämpliga att börja med ifall man är intresserad av att prova på krigsspel.

Gärna uppdelade i underkategorier som tex multiplayer, strategiska spel, taktiska spel eller annan bra indelning

aegneus

Citat från: Scipio skrivet 13 november 2024 kl. 10:00:48Vi borde också skapa en sida på hemsidan med rekommendationer på spel som är lämpliga att börja med ifall man är intresserad av att prova på krigsspel.

Den diskussionen vilka det skall vara kommer vara så rolig

Scipio

Vi har lagt till en kalender för krigsspelsrelaterde "events" på hemsidan nu:
https://krigsspel.se/wordpress/events/list/

Önskemål om att lägga till ytterligare händelser kan göra här på "Nyheter & Fedback" eller i PM.

aegneus

Scipio