Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVI • 19/2 - 23/2 2025 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 7 oktober 2024 kl. 21:06:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

FRVO

Ser att det pågår diskussion om spel på lördagen.

Jag är gärna med på Here I stand (spelat en gång som Ottoman), Triumph and Tragedy (aldrig spelat), John Company (spelat några ggr), Weimar (spelat solo en gång), Inferno (några halvhjärtade soloparti), något Coin (Ghandi och FitL solo), Churchill (spelat några ggr för länge sen). Empire of the Sun (spelat några ggr för länge sen), GCACW (spelat ganska mycket för några år sedan).

Johan G

Jag kan vara på ett parti Gandhi. Tänkte köpa det m leverans på FF - så blir vi några så kanske vi kör det?

chumchu

Toppen Johan! Jag kör hemskt gärna gmt med dig alltifrån PoG på två till HiS på sex. Har med mig grejer till speltest av mitt egenutvecklade spel denna gång så ta gärna med exempelvis PoG eller andra om du har och vill spela.

Delirium

Har med Here I Stand och kan vara med på lite allt möjligt vid sidan av monsterprojektet WiF...

Imorgon smäller det!
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Eftersom jag har liten fetish på att Franska Revolutionen kan bli hur bra som helst i spelformat så skulle jag vilja få till ett parti 1793: Patriots & Traitors: https://boardgamegeek.com/boardgame/375311/1793-patriots-and-traitors

Speltid är satt till 2 timmar men får säkert räkna med 3 timmar första gången.

"Randomization is too important to be left to chance"

David Sunnergren

Citat från: Delirium skrivet 18 februari 2025 kl. 15:19:56Har med Here I Stand och kan vara med på lite allt möjligt vid sidan av monsterprojektet WiF...

Imorgon smäller det!

Ah, ni kör WiF denna gång med. Vad för scenario denna gång?

chumchu

Citat från: Scipio skrivet 18 februari 2025 kl. 16:32:35Eftersom jag har liten fetish på att Franska Revolutionen kan bli hur bra som helst i spelformat så skulle jag vilja få till ett parti 1793: Patriots & Traitors: https://boardgamegeek.com/boardgame/375311/1793-patriots-and-traitors

Jag kör gärna detta. Är väldigt insnöad på franska revolutionen just nu.

Scipio

Citat från: chumchuJag kör gärna detta. Är väldigt insnöad på franska revolutionen just nu.
Perfekt!  :up:

FRVO

Citat från: chumchu skrivet 18 februari 2025 kl. 17:30:40
Citat från: Scipio skrivet 18 februari 2025 kl. 16:32:35Eftersom jag har liten fetish på att Franska Revolutionen kan bli hur bra som helst i spelformat så skulle jag vilja få till ett parti 1793: Patriots & Traitors: https://boardgamegeek.com/boardgame/375311/1793-patriots-and-traitors

Jag kör gärna detta. Är väldigt insnöad på franska revolutionen just nu.

Jag ser fram emot att se tärningstorn av typen giljotin.

Johan G

Jag har åkt på nåt skit, typ influensa/covid så jag har ont i kroppen, huvudvärk och feber. Är inte alls kry. Messade Rydfalk om avbokning nyss - sen har väl D och avatar_Scipio lite spel vi pratat om, så mejlar dem (för att lätta bördorna i väskorna) - för ingen här bor väl i Sundsvall och kan ta ett par kartonger med upp?

Delirium

Citat från: David Sunnergren skrivet 18 februari 2025 kl. 17:02:37Ah, ni kör WiF denna gång med. Vad för scenario denna gång?

Det blir Fascist Tide denna gång. Har fått med två wif-älskare till deras första Friendly Fire så lite friskt blod tillkommer.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Jättertisst!  :cry:

Krya på dig och ta nya tag nästa gång! 

Citat från: Johan G skrivet 18 februari 2025 kl. 18:44:37Jag har åkt på nåt skit, typ influensa/covid så jag har ont i kroppen, huvudvärk och feber. Är inte alls kry. Messade Rydfalk om avbokning nyss - sen har väl D och avatar_Scipio lite spel vi pratat om, så mejlar dem (för att lätta bördorna i väskorna) - för ingen här bor väl i Sundsvall och kan ta ett par kartonger med upp?

Fredrik H

Citat från: Johan G skrivet 18 februari 2025 kl. 18:44:37Jag har åkt på nåt skit, typ influensa/covid så jag har ont i kroppen, huvudvärk och feber. Är inte alls kry. Messade Rydfalk om avbokning nyss - sen har väl D och avatar_Scipio lite spel vi pratat om, så mejlar dem (för att lätta bördorna i väskorna) - för ingen här bor väl i Sundsvall och kan ta ett par kartonger med upp?

Trist, hoppas du dyker upp någon annan gång! Sundsvall, det var ju ändå en bit bort.

Johan G

Tack, Fredrik och Scipio! Jag pratade lite med Björn/Delirium och visst kunde du F ta några spel till Stockholm (ska vara där veckan efter påsk)? I så fall kanske Scipio ändå kan ta med Undaunted?

Fredrik H

Citat från: Johan G skrivet 18 februari 2025 kl. 19:46:47Tack, Fredrik och Scipio! Jag pratade lite med Björn/Delirium och visst kunde du F ta några spel till Stockholm (ska vara där veckan efter påsk)? I så fall kanske Scipio ändå kan ta med Undaunted?

Nu hamnar tråden fel, ber om ursäkt för det Rydfalk. Här har det blivit ett missförstånd. Den som du ska köpa spel av heter Tommy och han hoppade in i min säljtråd. Därför är det bättre om du kontaktar honom via pm gällande transporter och förvaring.
Här heter han trs62. Om mer behöver klargöras tycker jag vi kan ta det via pm eller i en säljtråd.