Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVI • 19/2 - 23/2 2025 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 7 oktober 2024 kl. 21:06:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

Skoj att se att det planeras så mycket roligt till FF!   :up:

Skärmklipp.PNG3.PNG

Syns i morgon! :ultra:
"Randomization is too important to be left to chance"

tobias

Trevligt! Här i Göteborg rullar namnskyltsfabriken i detta nu. Peppen är hög!
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Midisfi

Om du har ledig tid, gå med mig på lördag för att testa Fort Carillon. Du kommer att lära dig om ett ovanlig ämne också!

Scipio

Kampfgrüppe Stenstorp har avrest med destination Rimforsa!

20250219_095824.jpg

Dimman i Lützen!

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

jerry

Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Engelsmannen

Linus Widborg

Citat från: Johan G skrivet 15 februari 2025 kl. 19:50:04Jag kan vara på ett parti Gandhi. Tänkte köpa det m leverans på FF - så blir vi några så kanske vi kör det?
Jag bangar inte ett COIN :) Gandhi funkar för mig. Sedan vet jag att min gode vän Polki kommer ta med sig en del andra COIN. Så vi borde ju lyckas få ihop ett lir kan jag tycka.
:ultra:

Scipio

Linus Widborg

Citat från: Polkss skrivet  5 februari 2025 kl. 00:09:49Hejsan FF-folk!

Undertecknad är förtjust i MMPs Angola från -88, 2v2 players.
Anländer till Rimforsa på fredagen innan lunch. Finns intresse nog för att bli fyra spelare tar en regelgenomgång gissningsvis någon halvtimme, själva spelet kan dock ta desto fler timmar i anspråk.

Har icke detaljplanerat vad i övrigt jag vill spela utöver att Sir Longben/Linus och jag siktar på en eller ett par scenarion ur GBOH-serien. Lite öppet.

Angola, någon?
https://boardgamegeek.com/boardgame/4688/angola
Jag är på :)
:ultra:

Johan G

Citat från: Linus Widborg skrivet 19 februari 2025 kl. 21:34:46Jag bangar inte ett COIN :) Gandhi funkar för mig. Sedan vet jag att min gode vän Polki kommer ta med sig en del andra COIN. Så vi borde ju lyckas få ihop ett lir kan jag tycka.
Jag kommer tyvärr inte. Lyckades pricka in att bli sjuk, så soffläge för mig hemma. =/

Polkss

Citat från: Linus Widborg skrivet 19 februari 2025 kl. 21:34:46
Citat från: Johan G skrivet 15 februari 2025 kl. 19:50:04Jag kan vara på ett parti Gandhi. Tänkte köpa det m leverans på FF - så blir vi några så kanske vi kör det?
Jag bangar inte ett COIN :) Gandhi funkar för mig. Sedan vet jag att min gode vän Polki kommer ta med sig en del andra COIN. Så vi borde ju lyckas få ihop ett lir kan jag tycka.

Efter lite övervägande och en strävan att inte kånka på för många spel lutar jag åt att skippa att ta med mig nåt COIN denna gång. Mer sugen på Angola, faktiskt (assymetriskt men inte COIN-liknande för fem öre). Skulle det kunna vara ett alternativ även för chumchu och/eller David Sunnergren, tro? (Sett att ni suktar efter nåt multiplayer under lördagen.)

Unikt och skoj spelsystem som kräver fyra spelare för att det ska vara genomförbart (2v2).
Reglerna är lättgreppade och jag kan lära ut dem på typ 20-30min.

Från lördagsmorgonen?

David Sunnergren

Citat från: Polkss skrivet 19 februari 2025 kl. 23:13:23
Citat från: Linus Widborg skrivet 19 februari 2025 kl. 21:34:46

Efter lite övervägande och en strävan att inte kånka på för många spel lutar jag åt att skippa att ta med mig nåt COIN denna gång. Mer sugen på Angola, faktiskt (assymetriskt men inte COIN-liknande för fem öre). Skulle det kunna vara ett alternativ även för chumchu och/eller David Sunnergren, tro? (Sett att ni suktar efter nåt multiplayer under lördagen.)

Unikt och skoj spelsystem som kräver fyra spelare för att det ska vara genomförbart (2v2).
Reglerna är lättgreppade och jag kan lära ut dem på typ 20-30min.

Från lördagsmorgonen?

Absolut, det skulle vara kul.

Scipio

Franska revolutionen, off with their heads!

20250220_121806.jpg

20250220_121811.jpg