Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GNWB Nästa slag?

Startat av Scipio, 5 februari 2025 kl. 14:57:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vilket SNK-slag borde jag påbörja härnäst?

Holowczyn 1708
2 (25%)
Gadebusch 1712
1 (12.5%)
Lesnaja 1708
1 (12.5%)
Kliszow 1702
0 (0%)
Fraustadt 1706
2 (25%)
Düna 1701
1 (12.5%)
Gemauerthof 1705
1 (12.5%)
Hummelshof 1702
0 (0%)

Antal personer som röstat: 8

Scipio

Nu när det mesta designarbetet är klart på system-reglerna och Poltava och Helsingborg så är jag sugen på att börja ett nytt projekt. Vilket slag vore intressantast härnäst?
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Tekniskt så finns det ett nionde alternativ "Annat slag".
Lägg en sepparat post i den här tråden isf.

Scipio

Just nu så lutar det åt att nästa slag i systemet kommer att bli Fraustadt då det efterfrågats mest vid sidan om också.

Egentligen är jag absolut mest sugen på att designa Holowczyn då jag tycker det är ett väldigt intressant slag på många sätt men situationen som ska skildras är komplicerad och stökig och Fraustadt är mindre och mycket mer rättfram konstruktion i jämförelse.

Kan jämföras med Poltava och Helsingborg som redan är skapade där tidåtgången för research och design för Poltava är en faktor 1000 jämfört med Helsingborg i nedlagd tid och då återstår en del fortfarande i Poltava att göra fortfarande...

BjornH

Kul! Jag vet faktiskt inget om slagen ovan. :oops: Ska googla!

thermopylai

"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Scipio

Citat från: thermopylai skrivet 17 mars 2025 kl. 15:44:49Narva?
Ja Narva hade varit roligt att göra men jag vet faktiskt inte riktigt hur själva situationen skulle vara rolig att spela som ryss.
Kanske som ett solitärspel skulle det var lättare att få det intressant?

Om inte annat så vore det skoj att göra Narva för att få en jämförelse med vilket enormt jätteskutt som den ryska armen gör på bara några år.

Scipio

Strv102r har övertygat mig om nästa slag som GNWB borde ta upp är Gemauerthof.

Svenska armen är där hälften så stor som Helsingborg och slagfältet är väldigt avgränsat vilket betyder pang på röbetan utan så mycket krussiduller vilket gör det väldigt lämpat som introduktion till systemet vilket är behövligt.
Också extra attraktivt är att det inte har gjorts något annat spel på slaget som jag känner till.

Men det kommer att få bero ytterligare ett tag då jag är upptagen med en annan orelaterad spel-design som har företräde just nu.

Micke G

Fraustadt givetvis  ;)