Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVII • 1/10 - 5/10 2025 • DISKUSSIONSSTRÅD

Startat av Rydfalk, 25 februari 2025 kl. 17:37:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Den tidigare så framgångsrika Skyttegrupp Rydfalk har tagit minst tre Steplosses... :cry:
Nu är Villiam dock Villiam och han har naturligtvis rullat bra på Reinforcements och får in Christofer som alldeles färsk Replacement!

Med förstärkning från de äldre årgångarna tror vi att vi ska nå framgång!
:ultra:

Fredagen vigs åt nåt hexigt för att dra ner Christofer i träsket!
Sugna på en Here I Stand på lördagen (om vi får tre spelare till) och ett COIN på på söndagen (om vi får en spelare till).

Rydfalk

Citat från: Rexpress skrivet 22 augusti 2025 kl. 15:50:35Vi kommer fredag vid lunch, kanske 13-tiden, och jag tror att jag talar för oss alla när jag säger att vi gärna deltar i ett Here I stand tillsammans under lördagen, men gärna fyller fredagen och söndagen med lite "kortare" titlar som inte behöver dra in på sena nattkröken eller lämnas oavslutade. 

Drog mig till minnes att jag såg nåt om HIS... Vi är tre som planerat ett HIS på lördagen. Ska vi slå ihop oss?

/Mikael

Scheuer

Citat från: ErikLj skrivet 13 augusti 2025 kl. 15:52:10Som det ser ut nu dyker jag upp torsdag förmiddag.

Någon som är intresserad av att spela

Blue Water Navy
https://boardgamegeek.com/boardgame/220508/blue-water-navy-the-war-at-sea

/Erik

Blue Water Navy har varit högst på min önskelista ett bra tag nu. Tror du att det blir ett parti? Jag kan inte spelet alls, har aldrig sett det i verkligheten ens

Rexpress

Citat från: Rydfalk skrivet 26 augusti 2025 kl. 10:30:27
Citat från: Rexpress skrivet 22 augusti 2025 kl. 15:50:35Vi kommer fredag vid lunch, kanske 13-tiden, och jag tror att jag talar för oss alla när jag säger att vi gärna deltar i ett Here I stand tillsammans under lördagen, men gärna fyller fredagen och söndagen med lite "kortare" titlar som inte behöver dra in på sena nattkröken eller lämnas oavslutade. 

Drog mig till minnes att jag såg nåt om HIS... Vi är tre som planerat ett HIS på lördagen. Ska vi slå ihop oss?

/Mikael

Absolut, vi är på! Vi äger dock ingen kopia, kommer ni att ta med en?

ErikLj

Citat från: Scheuer skrivet 26 augusti 2025 kl. 10:43:27
Citat från: ErikLj skrivet 13 augusti 2025 kl. 15:52:10Som det ser ut nu dyker jag upp torsdag förmiddag.

Någon som är intresserad av att spela

Blue Water Navy
https://boardgamegeek.com/boardgame/220508/blue-water-navy-the-war-at-sea

/Erik

Blue Water Navy har varit högst på min önskelista ett bra tag nu. Tror du att det blir ett parti? Jag kan inte spelet alls, har aldrig sett det i verkligheten ens
Torsdag är jag ledig för BWN. Men nog bra om du tittar på reglerna först.

/Erik

Rydfalk

Citat från: Rexpress skrivet 26 augusti 2025 kl. 15:24:20

/Mikael

Jajamen!

Rexpress

Citat från: Rydfalk skrivet 26 augusti 2025 kl. 16:43:54
Citat från: Rexpress skrivet 26 augusti 2025 kl. 15:24:20

/Mikael

Jajamen!

Kanon, då ser vi det som bokat  :up:

Rydfalk

Rydfalk

Lunch dagen ni kommer?
Är det så att ni kommer till Friendly Fire de Luxe lagom till lunch så kan ni naturligtvis höra av er till Rimforsa Strand om ni vill käka lunch.

Bokningarna gäller annars från typ 16,

Villpower

Citat från: Rydfalk skrivet 26 augusti 2025 kl. 10:20:39Den tidigare så framgångsrika Skyttegrupp Rydfalk har tagit minst tre Steplosses... :cry:
Nu är Villiam dock Villiam och han har naturligtvis rullat bra på Reinforcements och får in Christofer som alldeles färsk Replacement!

Med förstärkning från de äldre årgångarna tror vi att vi ska nå framgång!
:ultra:

Fredagen vigs åt nåt hexigt för att dra ner Christofer i träsket!
Sugna på en Here I Stand på lördagen (om vi får tre spelare till) och ett COIN på på söndagen (om vi får en spelare till).

Inga av mina vanliga vapendragare och inga danskar, mycket synd  :cry:

Men Christofer är taggad och kommer ge utmärkt understödseld!  :D
Delad ångest är dubbel glädje!

Scipio

Riktigt roligt att det ser ut att bli rekord-deltagande i år! 
Väldigt skoj ockås är att det är så många första-gångs besökare!  :up:

Planeringen av spelande har tagit fart ordentligt också!
Skärmklipp.JPG

Söker också en spelare till Time of Troubles på torsdag för att det ska bli ett parti då.
Det finns dock 3 platser lediga på torsdags-partiet då jag och Mikael hellre agerar spelledare för att andra ska kunna spela.
Mer information finns här: https://www.krigsspel.se/forum/index.php/topic,5367.0.html

Finns det intresse att spela GNWB: Helsingborg så kommer även det att finnas tillgängligt och jag kan spelleda eller delta beroende på behov.

Schemat finnes här: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1r3Jbi0zF-yaDLmb6dXrJCqQAFrRj_qfH5L4DPPB2vgY/edit?pli=1&gid=0#gid=0
"Randomization is too important to be left to chance"

David Sunnergren

Jag är obokad fredag kväll och söndag. Om någon behöver en vapendragare eller motståndare säg till.

Johan G

Hur dags äter ni lunchen? Jag kommer till stationen 12.58, om SJ inte försenar mig.

Tänkte ta en promenad med rullväskan sen, så framme typ 13.35?

Är sugen på att spela GMT For the People torsdag eftermiddag eller söndag, men öppen för annat också.

Rydfalk

Citat från: Johan G skrivet 27 augusti 2025 kl. 10:01:34Hur dags äter ni lunchen? Jag kommer till stationen 12.58, om SJ inte försenar mig.

Tänkte ta en promenad med rullväskan sen, så framme typ 13.35?

Är sugen på att spela GMT For the People torsdag eftermiddag eller söndag, men öppen för annat också.

Hej
Lunchen äter vi nog tidigare men meddela din ankomsttid till Rimforsa så löser den saken sig.

C:a 30 min promenad i Google tempo.

/SMR