Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

WIF parti i Stockhom?

Startat av trs62, 12 juni 2025 kl. 20:42:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

Citat från: David Sunnergren skrivet 12 december 2025 kl. 16:20:19
Citat från: jerry skrivet 12 december 2025 kl. 14:50:34
Citat från: thermopylai skrivet 17 september 2025 kl. 09:45:02För att vara petig föll ju inte Polen förrän i Conquest-fasen turn 1, Men Warszawa hade fallit. Nej, tysken i vår match chansade inte med Polen.

Jag/vi chansar aldrig, heller, med polen.

Varför, Polen gör väl inget om det tar ett halvår om det betyder att man kommer igenom Holland/Belgien 39 och Frankrike innan sommaren 40. (Här ska Danmark även fixas tidigt så att man blockerar båtar).

Det kanske beror på vilka tillsatser man spelar med (jag spelar endast classic och nästan rent från options, t.ex. spelar vi alltid utan OP). Tempo in i Frankrike är viktigt. Polen spelar ingen större roll och de nöts ner rätt fort utan förluster oavsett när man anfaller där)

Men vårt met är att tokfylla Belgien med engelsmän och fransmän om det går (vilket ofta går om Tyskland ej är snabb) och vi har sett partier där Belgien aldrig faller

Men foreign troop commitment o en massa andra samarbetssvårigheter gör att det blir svårt att fylla Belgien med trupp
Har man sen en ilsk italienare att ha koll på som CW så ......
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

theeverything

Citat från: jerry skrivet 12 december 2025 kl. 23:14:10
Citat från: David Sunnergren skrivet 12 december 2025 kl. 16:20:19
Citat från: jerry skrivet 12 december 2025 kl. 14:50:34
Citat från: thermopylai skrivet 17 september 2025 kl. 09:45:02För att vara petig föll ju inte Polen förrän i Conquest-fasen turn 1, Men Warszawa hade fallit. Nej, tysken i vår match chansade inte med Polen.

Jag/vi chansar aldrig, heller, med polen.

Varför, Polen gör väl inget om det tar ett halvår om det betyder att man kommer igenom Holland/Belgien 39 och Frankrike innan sommaren 40. (Här ska Danmark även fixas tidigt så att man blockerar båtar).

Det kanske beror på vilka tillsatser man spelar med (jag spelar endast classic och nästan rent från options, t.ex. spelar vi alltid utan OP). Tempo in i Frankrike är viktigt. Polen spelar ingen större roll och de nöts ner rätt fort utan förluster oavsett när man anfaller där)

Men vårt met är att tokfylla Belgien med engelsmän och fransmän om det går (vilket ofta går om Tyskland ej är snabb) och vi har sett partier där Belgien aldrig faller

Men foreign troop commitment o en massa andra samarbetssvårigheter gör att det blir svårt att fylla Belgien med trupp
Har man sen en ilsk italienare att ha koll på som CW så ......
Att man tvärdör om man tvingas retirera in i Frankrike med britterna om man går över foreign troop commitment är ju en mekanik jag inte riktigt hittar någon historisk relevans för. Möjligen i så fall till produktionsspiralen nästa turn. Jag gillar att samarbete mellan makter med meningsskiljaktigheter ska vara svårt men detta fallet skapar lite fel incitament tycker jag.

Delirium

För det första har ni kidnappat stockholmarnas tråd.

Men jag tycker inte FTC är dåligt i sig, det blir ju bara problem om du inte håller Gort i Frankrike och/eller har landat för mycket trupp på kontinenten. Vilket är en måhända oavsiktlig metod att få britten att behålla saker hemma.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires