Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippborgen söker medlemmar!

Startat av tobias, 14 september 2025 kl. 17:39:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tobias

Sedan närmare 2,5 år driver vi en spellokal i Göteborg vid namn Blippborgen där vi fördjupar oss i krigsspel och diverse andra brädspel som tar på tok för lång tid att spela, eller tar för stor plats, för att kunna spela hemma. Vi är ett 10-tal personer som spelar regelbundet i lokalen och nu har vi plats för ytterligare två medlemmar i lokalen och därför påminner vi lite om vår existens.

Blippborgen ligger i Olskroken i Göteborg, med Redbergsplatsen som en bra knutpunkt nära lokalen. Det är en källarlokal på 60 kvm, fördelat på två spelrum med totalt 5 spelbord i olika storlek. Pentry med kyl/frys, mikro, kaffebryggare och vattenkokare finns i lokalen.

Som medlem i Blippborgen betalar man 500kr i månaden och får då nyckel med tillgång till lokalen när man vill. Man får tillgång till lagerhyllor för att förvara spel i lokalen och gratis kaffe.

Är du intresserad - kontakta mig här via tråden, eller PM, för visning av lokalen så hoppas vi på fler vänner bakom spelborden i Göteborgs trevligaste krigsspelslokal!
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Delirium

Jag kan intyga att detta är ett mycket trevligt ställe med om möjligt ännu trevligare medlemmar. För tillfället spelas Empires in Arms som långtidsprojekt. Jag är där i mån av tid (vilket tyvärr inte är så ofta som jag skulle vilja).

/Björn
Empires in Arms
Civil War
(Är det 90-tal igen??)