Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Beställa från UGG

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 16:57:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 8 Gäster tittar på detta ämne.

tobias

Såg precis att UGG (www.ugg.de) även säljer spel från massa andra företag. Fördelen med UGG är ju att de ligger i Tyskland och att man därmed tar bort risken för tull, jämfört med att beställa från USA.

Är det någon som faktiskt har beställt från UGG och som har erfarenheter att dela med sig av?
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Scipio

Jo jag har beställt därifrån.

Jag beställde tre spel plus ett 20-tal countertrays av SPI-snitt.

Fick grejerna ungefär en vecka senare vilket jag tycker är helt acceptabelt. Allt var väl packeterat och i bra skick.

Det enda jag skulle kunna invända är väl att dom kanske är lite dyra jämfört med att beställa från USA men å andra sidan kan det kanske kännas lite tryggare att beställa från ett EU-land.
"Randomization is too important to be left to chance"

tobias

Men å andra sidan måste det väl bli dyrare att beställa från USA om tullen tar det?
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Scipio

Citat från: "tobias"Men å andra sidan måste det väl bli dyrare att beställa från USA om tullen tar det?

Inte nödvändigtvis, det kan faktiskt gå på ett ut att beställa från USA och att det fastnar i tullen jämfört med att beställa från UGG.

En stor anledning till det är väl i och för sig den nuvarande extremlåga dollarkursen.
"Randomization is too important to be left to chance"

A F

CiteraEn stor anledning till det är väl i och för sig den nuvarande extremlåga dollarkursen.

Jo, i tordags nådde vi nivån tre Euro mot 4 dollar. Jättekul när man sitter och jobbar på en USA-lansering av ett Svenskt spel. "Byt pressident så blir våra grejor billigare."

Efterssom jag jobbar lite åt UGG så är jag väl partisk, men Thomas som sköter deras postorder är en cool snubbe. Her Grebe själv är på alla sätt en hedersman, men han kan uppfattas som lite brysk över internet. Han har helt enkelt en ograciös online-personlighet.

Mattias Rönnblom

Jag har beställt från UGG ett antal gånger, och det har funkat bra. De brukar dock vara lite dyrare än Second Chance Games (England), och därifrån slipper man också svensk tull och moms.

Billigast och bäst (med avseende på service) är, enligt min erfarenhet, The Gamers Armory följt av Fine Games (både USA). Det gäller även om man räknar med att man åker på svensk tull och moms.

Doomfarer

UGG verkar svettigt dyra.  :shock:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Delirium

Tycker jag också, känns lite, som nån sa, som att beställa från USA och räkna kallt med tull och moms och straffskatt och negativa DRM.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed