Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVIII • 18/2 - 22/2 2026 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 7 oktober 2025 kl. 18:26:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

aegneus

Den för CoV eller Elegy? Det var jag som skrev in dem, för att visa läget som det verkade vara. 

Peter (med spel), Björn och jag till Congress, och så ville du vara med om det fanns plats.

Och sedan alla som var intresserade av IE under fredagen men inte redan i parti ett.

Stämmer detta?

David Sunnergren

Citat från: aegneus skrivet 19 januari 2026 kl. 07:33:30Den för CoV eller Elegy? Det var jag som skrev in dem, för att visa läget som det verkade vara. 

Peter (med spel), Björn och jag till Congress, och så ville du vara med om det fanns plats.

Och sedan alla som var intresserade av IE under fredagen men inte redan i parti ett.

Stämmer detta?

Sorry, jag uppfattade det att Peter ej var med i bokningen. Nu ser jag att jag hade fattat fel. Då är det klart att den ska stå kvar. Det blir skoj med CoV.

Delirium

Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

chumchu

Har äntligen hunnit kolla schemat. Mycket kul på menyn. Jag är gärna med på parti 2 av Imperial Elegy om det finns plats (ser ut som två kvar i schemat).

Annat jag gärna kör är: Imperial Struggle, Paths of Glory, Triumph and Tragedy, Times of Trouble, Here I Stand.

Jag söker också speltestare till ett spel om världshistoria utifrån ett longue duréeperspektiv där rundorna är århundraden och grödor är viktigare än personer. Det är samma prototyp jag hade med förra året. Sen dess har jag förenklat och slipat på regler samt jobbat på grafiken, exempelvis med ny karta av avatar_rensarn . Det är bäst på 4-5 spelare och tar ca. 3-4 timmar för erfarna men man får nog räkna med iaf. 1 timme till för regelförklaring och lägre tempo hos nya spelare. Detaljer för den som är intresserad: https://www.dropbox.com/scl/fo/v0idpjhbz251e41qe9ajl/AByaU7HNO2A627ENS73ep5s?rlkey=xkhdql36tbqyt9g5e4x9id549&dl=0

David Sunnergren

Skrev tillbaka bokningen av Congress of Vienna efter överskrivningen av Time of Troubles. Säg till om det var fel att anta att överskrivningen var ett misstag.

Scipio

Det var nog mitt misstag när jag var inne och gjorde lite ändringar, beklagar mitt klanteri!
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Vill du förlänga vistelsen? Vi har fått loss några rum från torsdag.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Fått frågor om tiderna.

Vi kör middag kl 19:00 och lunch kl 12:30 och så fika lite när vi känner för det... :up:

Menyn kommer att finnas klar under vecka 7 – jag lägger ut den då. :P

Scipio

avatar_Rydfalk vet du om dom kommer att ha Budvar hemma den här gången?

I höstas när jag anlände och skulle fira min triumferande ankomst med den sedvanliga Budvaren så berättade personalen att den hade dom slutat med.
Det svartnade framför mina ögon men efter att personalen hade tillskyndat med luktsaltet i högsta hugg så försäkrade dom att det genast skulle åtgärdas, vilket också gjordes, tack och lov.

Rydfalk

Citat från: Scipio skrivet 19 januari 2026 kl. 17:07:52avatar_Rydfalk vet du om dom kommer att ha Budvar hemma den här gången?

Måste väl erkänna att den eventuella tillgången på en ljus tjeckisk lager inte är den första frågan jag brukar ställa till Rimforsa...

Jag ska dock göra dig till viljes bara för att jag är så attans godhjärtad  ;)

Scipio

Citat från: Rydfalk skrivet 19 januari 2026 kl. 17:37:21
Citat från: Scipio skrivet 19 januari 2026 kl. 17:07:52avatar_Rydfalk vet du om dom kommer att ha Budvar hemma den här gången?

Måste väl erkänna att den eventuella tillgången på en ljus tjeckisk lager inte är den första frågan jag brukar ställa till Rimforsa...

Jag ska dock göra dig till viljes bara för att jag är en så attans godhjärtad  ;)
:lol:   ❤️ 

BjornH

Engelsmannen

Citat från: chumchu skrivet 19 januari 2026 kl. 12:47:52Har äntligen hunnit kolla schemat. Mycket kul på menyn. Jag är gärna med på parti 2 av Imperial Elegy om det finns plats (ser ut som två kvar i schemat).

Annat jag gärna kör är: Imperial Struggle, Paths of Glory, Triumph and Tragedy, Times of Trouble, Here I Stand.

Jag söker också speltestare till ett spel om världshistoria utifrån ett longue duréeperspektiv där rundorna är århundraden och grödor är viktigare än personer. Det är samma prototyp jag hade med förra året. Sen dess har jag förenklat och slipat på regler samt jobbat på grafiken, exempelvis med ny karta av avatar_rensarn . Det är bäst på 4-5 spelare och tar ca. 3-4 timmar för erfarna men man får nog räkna med iaf. 1 timme till för regelförklaring och lägre tempo hos nya spelare. Detaljer för den som är intresserad: https://www.dropbox.com/scl/fo/v0idpjhbz251e41qe9ajl/AByaU7HNO2A627ENS73ep5s?rlkey=xkhdql36tbqyt9g5e4x9id549&dl=0

Den spel var kul , synerligen om man har läst lite Jared Diamond :-)
Rekommenderas av mig i alla fall !

aegneus

Citat från: chumchu skrivet 19 januari 2026 kl. 12:47:52... Mycket kul på menyn. Jag är gärna med på parti 2 av Imperial Elegy om det finns plats (ser ut som två kvar i schemat). ...

Skriv in dig i schemat !

aegneus

FRVO, Jag ser att du har Unconditional Surrender på önskelistan.  Det har jag velat spela länge! Och så kommer du på onsdag, precis som jag.

Vad tror du om att köra det över 24 timmar, start onsdag när vi anlänt till torsdag lunch,  något scenario mitt i kriget?