Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spellokal i Linköping

Startat av Rydfalk, 18 oktober 2025 kl. 21:54:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Villiam håller på att samla intresserade till en krigsspelslokal i Linköping. Han har nys om en källarlokal i Gottfridsberg och det börjar kännas som allvar nu. Ett par rum, ett pentry etc.

Det kommer nog att dyka upp historiska figurspel och kanske nån rollspelsgrupp också.

En kärna är väl skyttegrupp Rydfalk men Linköpingsbor och östgötar som känner sig intresserade kan väl ge sig till känna här i den här tråden!

:ultra: 
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 19 oktober 2025 kl. 01:13:13Jag vill hälsa på!

Om allting rullar kan det säkert lösas på nåt LinCon eller om man passerar det fagra Östergötland någon gång.

Typ 20 min promenad eller 5 min med bil från LiU.

David Sunnergren

Citat från: Rydfalk skrivet 18 oktober 2025 kl. 21:54:27Villiam håller på att samla intresserade till en krigsspelslokal i Linköping. Han har nys om en källarlokal i Gottfridsberg och det börjar kännas som allvar nu. Ett par rum, ett pentry etc.

Det kommer nog att dyka upp historiska figurspel och kanske nån rollspelsgrupp också.

En kärna är väl skyttegrupp Rydfalk men Linköpingsbor och östgötar som känner sig intresserade kan väl ge sig till känna här i den här tråden!

:ultra: 

Vilken address? Låter som lokalerna i mitt huskomplex.

Rydfalk

Citat från: David Sunnergren skrivet 20 oktober 2025 kl. 08:11:27Vilken address? Låter som lokalerna i mitt huskomplex.

PM:ade adressen. Inte riktigt, men finns det kostnadseffektiva lokaler där som är alternativ är vi nog idel öra.

David Sunnergren

Citat från: Rydfalk skrivet 20 oktober 2025 kl. 08:35:14
Citat från: David Sunnergren skrivet 20 oktober 2025 kl. 08:11:27Vilken address? Låter som lokalerna i mitt huskomplex.

PM:ade adressen. Inte riktigt, men finns det kostnadseffektiva lokaler där som är alternativ är vi nog idel öra.

När jag senast kollade upp lokalerna vid mig var de ej kostnadseffektiva, snarare tvärt om. Men nu har de stått tomma några år och då skulle ju sådant kunna ha ändrats.

Villpower

Yes! Tagga att ha plats för spel!  :D

Jag är hoppfull att det kommer gå att samsas med ett hyfsat brett sortiment av nördar i lokalen så det kan gå runt utan att jag och Robin behöver axla alltför mycket av hyran. En kollega är ganska optimistisk att kunna dra in en flock rollspelare som kan avsluta sina Netflix-subscriptions för att kunna ha en plats att rollspela istället.

En föreningslokal på 57 kvm med tre stora rum kommer man ganska långt med tror jag. Det verkar vara ett vanligt problem för unga vuxna nördar i Linköping att ha det lite trångt hemma för att bekvämt kunna sätta upp krigsspel, rollspel, och andra stora brädspel. Eftesom det är tre rum så kommer det gå att ha ett krigsspelsrum där långvariga spel får stå uppe/kan sparas. I huvudrummet kan enkvällsspel sättas upp, rollspel eller andra lättare konfliktspel. Tredje rummet har just nu lite planer på förvaring och 3D-printer.

Allt det visar sig med tiden! Så fort det finns bord i lokalen så kommer hexrutor vara uppe i alla fall!

D ser fram emot ditt besök!
Delad ångest är dubbel glädje!

David Sunnergren

Citat från: Villpower skrivet 20 oktober 2025 kl. 11:10:44Yes! Tagga att ha plats för spel!  :D

Jag är hoppfull att det kommer gå att samsas med ett hyfsat brett sortiment av nördar i lokalen så det kan gå runt utan att jag och Robin behöver axla alltför mycket av hyran. En kollega är ganska optimistisk att kunna dra in en flock rollspelare som kan avsluta sina Netflix-subscriptions för att kunna ha en plats att rollspela istället.

En föreningslokal på 57 kvm med tre stora rum kommer man ganska långt med tror jag. Det verkar vara ett vanligt problem för unga vuxna nördar i Linköping att ha det lite trångt hemma för att bekvämt kunna sätta upp krigsspel, rollspel, och andra stora brädspel. Eftesom det är tre rum så kommer det gå att ha ett krigsspelsrum där långvariga spel får stå uppe/kan sparas. I huvudrummet kan enkvällsspel sättas upp, rollspel eller andra lättare konfliktspel. Tredje rummet har just nu lite planer på förvaring och 3D-printer.

Allt det visar sig med tiden! Så fort det finns bord i lokalen så kommer hexrutor vara uppe i alla fall!

D ser fram emot ditt besök!

Konsoler på väggarna och spel på spånskivor brukar vara en bra grej. Bara lyfta upp efter spelkvällen (så gjorde vi i många år så länge vi delade spellokal)

David Sunnergren

Hur gick det med spellokal, blev det av?

Rydfalk

De fick ok igår och kontraktet påskrivet!