Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XIX • 23/9 - 27/9 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 23 februari 2026 kl. 17:06:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

BjornH

Jag och min son Hugo kommer Fre-Sön! Hoppas på att köra något episkt blippspel 2v2 mesta tiden om det går att få till. Snackade lite förra gången om Burning Banners, det skulle kunna vara ett alternativ. Space empires har en ny exansion man borde testa. Historiska operationella el. strategiska spel lockar också.

Manassas

Tjenare! Har Baltic Empires på ingång och tänkte försöka få ihop ett gäng, alltså 4 pers till, för spel på lördagen, några takers?
/Lars
Look out for your left, you are turned.

David Sunnergren

Jag (och gissningsvis Mange) spelar gärna något trevligt multiplayer under fredagen. Några som är sugna och vad?

Det skulle t.ex. kunna vara Times of Troubles, Congress of Vienna, eller något annat spännande.

Om jag ska ha spelet är det nog framförallt Napoleonic Wars jag har att erbjuda denna vecka (eller ett parti Imperial Elegi till förstås om vi blir så många)

mange

Citat från: Manassas skrivet  5 september 2026 kl. 15:45:28Tjenare! Har Baltic Empires på ingång och tänkte försöka få ihop ett gäng, alltså 4 pers till, för spel på lördagen, några takers?
/Lars

Jag kan vara på ett Baltic Empires på lördagen. Har aldrig testat, men klart intresserad, trots kartan ... ;)

mange

Citat från: Manassas skrivet  5 september 2026 kl. 15:45:28Tjenare! Har Baltic Empires på ingång och tänkte försöka få ihop ett gäng, alltså 4 pers till, för spel på lördagen, några takers?
/Lars

Så jag tog mig friheten att uppdatera din rad till "söker 3 till". Finns ju två,

Manassas

Citat från: mange skrivet  6 september 2026 kl. 16:50:53
/Lars

Så jag tog mig friheten att uppdatera din rad till "söker 3 till". Finns ju två,

Halloj,
Ja, vad kul, då är vi två än så länge. Hoppas på tre till! Bra om alla som ska vara med försöker hinna läsa på reglerna innan. De finns här:
https://www.gmtgames.com/p-954-baltic-empires-the-northern-wars-of-1558-1721.aspx
Blir kul!
/Lars
Look out for your left, you are turned.

mange

Citat från: Manassas skrivet  6 september 2026 kl. 17:29:47...
Bra om alla som ska vara med försöker hinna läsa på reglerna innan. De finns här:
https://www.gmtgames.com/p-954-baltic-empires-the-northern-wars-of-1558-1721.aspx
Blir kul!
/Lars

Will do. Det var min nästa fråga, var det fanns regler...

/M

Scipio

Planerar att spela John Company på söndagen om någon är sugen så skriv här eller upp er på schemat.
"Randomization is too important to be left to chance"

thermopylai

Citat från: Scipio skrivet  7 september 2026 kl. 18:46:59Planerar att spela John Company på söndagen om någon är sugen så skriv här eller upp er på schemat.

ja  :up:
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

rensarn

Tjaba!

Länge sedan större hexagon-spel med mycket brickor så...
Skulle vilja köra "The Fall of the Third Reich" på lördagen.
Några tidningsspel på söndagen från S&T och liknande.
Någon intresserad?
Rensarn

Rydfalk

Jag har nu släppt resterande rum.
Ä det någon som vill komma så bara kontakta mig, de lär inte försvinna omedelbart.
"Hoppas det regnar i sommar!"

David Sunnergren

Jag kan tänka mig att växla över oss fyra som planerar Napoleonic Wars på fredagen till Here I stand så vi får ett fullt parti. Vad säger övriga?

Rexpress

Citat från: David Sunnergren skrivet  8 september 2026 kl. 17:02:21Jag kan tänka mig att växla över oss fyra som planerar Napoleonic Wars på fredagen till Here I stand så vi får ett fullt parti. Vad säger övriga?

För mig är det skip på HiS, men vill ni andra byta från NP till HiS så ska ni självklart göra det.

David Sunnergren

Citat från: Rexpress skrivet  9 september 2026 kl. 09:18:38
Citat från: David Sunnergren skrivet  8 september 2026 kl. 17:02:21Jag kan tänka mig att växla över oss fyra som planerar Napoleonic Wars på fredagen till Here I stand så vi får ett fullt parti. Vad säger övriga?

För mig är det skip på HiS, men vill ni andra byta från NP till HiS så ska ni självklart göra det.

Nä, då kör vi enligt planen. Det blir skoj.

Rexpress

Citat från: David Sunnergren skrivet  9 september 2026 kl. 10:16:10
Citat från: Rexpress skrivet  9 september 2026 kl. 09:18:38

Nä, då kör vi enligt planen. Det blir skoj.

Härligt! Vi söker en till för Napoleonics va? *Belyser möjligheten att hoppa in och komplettera partiet*

Så inga fler förslag för lördagen ännu? Vi är två som är sugna på att spela lite multiplayerspel om möjligt. Måste inte vara en gigant, två "kortare" titlar intresserar ju med...